Etika ibu yang berpendidikan


Menjadi ibu tidak secara automatik memberi hak untuk melakukan apa yang dikehendaki oleh seseorang. Berikut adalah senarai perkara yang harus dielakkan, atas nama adab yang baik

Dalam Artikel Ini:

Bukannya anda menjadi ibu-ibu Sudah tentu kita menjadi tidak bertamadun. Hanya, kadang-kadang sebahagian besar tugas mengatasi kita dan kegilaan rutin setiap hari mempunyai yang terbaik daripada kita yang membuat kita melupakan beberapa prinsip asas kehidupan bandar. Dan kemudian, menghadapi satu lagi cacat atau bodoh, kita berpegang teguh di belakang harapan "ia juga ibu, dia akan faham". Sudah tentu dia faham. Tetapi, jika kita mengelakkannya pada masa akan datang, lebih baik.
BACA FOTOGRAFI: 10 WAY UNTUK MENYIMPANKAN HIDUP DENGAN KANAK-KANAK
Pesta ulang tahun
Sekiranya anak kami dijemput ke hari ulang tahun kawannya, ia tidak akan mengatakan bahawa pada giliran kami, kita harus tidak mematuhinya apabila kita membuat parti itu. Jika kita bimbang tentang sebab ruang atau anggaran, kita cuba untuk memotong di tempat lain, tetapi undangan akan dikembalikan sebanyak mungkin.
Apabila anak kami dijemput, kami mengesahkannya terlebih dahulu, dan kami memberi nasihat secepat mungkin mengenai kelewatan atau kecemasan yang menghalang kami daripada mengekalkan komitmen kami. Jika nama anak kami ditulis atas jemputan, ini bermakna bahawa ia tidak diperluaskan kepada adik-beradik atau saudara perempuan. Sekiranya tidak dinyatakan, kami meminta nasihat tuan-tuan tanah sebelum memasukkan kami ke dalam pek.
Pada pesta ulang tahun, anda tidak boleh menyerahkan diri anda dengan tangan kosong, tetapi, terutamanya jika kanak-kanak kecil, walaupun 10 atau 15 euro kecil akan menjadi halus; Lebih baik lagi jika kita boleh membuat hadiah kumpulan dengan ibu-ibu lain, dan jika cara ini belanjawan menjadi agak tinggi, kita juga boleh meminta ibu bapa yang dirayakan jika ada sesuatu yang mereka perlukan.
BACA JUGA: PERJALANAN DENGAN KANAK-KANAK, PENDIDIKAN TIDAK PERLU DI HOLIDAY
Petang permainan
Malah petang-petang permainan di rumah seorang kawan mestilah disumbangkan; jika kita tidak mempunyai ruang di rumah kita boleh memilih taman atau ruang permainan.



Taman permainan
Anak-anak mesti selalu ada orang dengan mereka di taman permainan; jika kanak-kanak memerlukan bantuan kami untuk permainan, atau jika sakit, kami tergesa-gesa untuk membantunya tanpa menunggu orang asing untuk memberikannya. Ia benar-benar tidak menyenangkan untuk tinggal di belakang anak-anak orang asing manakala ibu bapa tetap diam-diam duduk di bangku bercakap di telefon bimbit mereka.
BACA JUGA: KANAK-KANAK DAN PIPI OUTDOOR, APA YANG ANDA PERLU TENTANG?
Gosip itu
Gosip itu sebenarnya bertentangan dengan etika, dan sering juga akal fikiran. Kami tidak menembak anak-anak orang lain dengan ibu-ibu lain, tetapi jika kita mempunyai masalah yang sebenar dengan anak lain yang menghadiri anak kami, marilah kita berurusan dengan ibu bapa secara langsung untuk menyelesaikan masalah ini.
Penghakiman
Kami tidak memberitahu ibu-ibu lain bagaimana untuk membesarkan anak-anak mereka. Jika kita dapati bahawa anak lain di pangkuan kita mempunyai masalah yang harus dibawa ke pengetahuan ibunya, mari kita melakukannya dengan bijak dan dengan penuh budi bicara. Marilah kita sentiasa ingat bahawa kaedah yang bekerja dengan anak kita mungkin tidak konsisten atau bahkan tidak produktif dengan anak lain, jadi tidak ada persidangan mengenai pemakanan atau pendidikan. Majoriti ibu tahu dengan sempurna bagaimana untuk meningkatkan anaknya; melainkan jika kita benar-benar bimbang tentang kesejahteraan bayi, janganlah kita terlibat.
BACA JUGA: PROFESSORS AGGREDITI DAN LITTLE RESPECTED, WHO IS BREAK?
Penampilan fizikal
Kami tidak mengulas mengenai penampilan fizikal anak-anak orang lain, terutama di hadapan anak-anak sendiri. Mengejutkan kerana seseorang itu tinggi atau pendek, kurus atau kukuh, boleh menjejaskan sensitiviti anak secara negatif, merangsang kelahiran kompleks dan merosakkan temannya.


Jangan mendidik anak-anak lain
Berhadapan dengan pencerobohan atau kekasaran anak lain terhadap anak kami sering sukar untuk diam, tetapi kami melakukan yang terbaik untuk tidak menangani anak itu tetapi langsung kepada ibu. Sekiranya kita tidak dapat menemuinya, kita akan menerangkan kepada anak yang lain bahawa anak kami tidak menyukai rawatan semacam itu, dan kami meminta lebih baik kepadanya.
BACA JUGA: Galateo, frasa yang tidak akan diberitahu kepada seorang ibu yang kembali bekerja
Jangan memarahi orang ramai
Sekiranya mungkin, kita tidak memarahi anak lelaki kita di khalayak ramai, tapi mari kita ambil dia. Jangan sekali-kali membuat persembahan yang baik untuk menghabiskan semua petang yang menjerit dan bergegas melawan kemarahan kecil, dan juga boleh membawa masalah: ibu bapa yang lain akan cenderung melihat anak kami seperti wabak, pengacau dari mana untuk menjauhkan anak-anak mereka.
Jangan bercakaplah
Hampir semua ibu bapa, di bawah, cenderung untuk mempertimbangkan anak mereka sebagai jenius atau lebih. Tetapi, apabila seseorang bertanya kepada kami tentang kejayaan kecil anak kami, tidaklah baik untuk membual secara berlebihan; dengan cara ini anak itu sendiri akan belajar untuk tidak menjadi belon yang melambung, manakala ibu bapa yang lain tidak akan merasa malu atau dengan cara yang lebih rendah.
BACA JUGA: KANAK-KANAK ABROAD, ITALIAN YANG PALING 'RUDE
Prasasti
Sekiranya kita mendaftarkan anak kita dalam apa jua jenis, mari kita mulakan terlebih dahulu supaya kita mempunyai wang tunai yang diperlukan untuk membayar jumlah penuh dalam masa yang baik; kami tidak pernah meminta ibu bapa lagi untuk menjangka wang itu.
Laura Losito

Video: MENTERI SAMBUT BAIK CADANGAN NUTP PERKENAL KOD ETIKA IBU BAPA, PENJAGA [21 DIS 2017]