Latihan perut untuk bayi baru lahir: apa yang mereka ada


Pediatrik sering menasihati ibu-ibu baru untuk meletakkan bayi di perut mereka. Apa itu?

Dalam Artikel Ini:

Biarkan anak itu tidur belakang Adalah sangat penting untuk mengelakkan risiko Sindrom kematian di buaian (SIDS) (READ), tetapi juga penting untuk membaiki kanak-kanak itu kadang-kadang perut di bawah, dan pakar pediatrik sering menasihati ibu-ibu tidak lupa untuk melakukan ini senaman yang mudah kepada si kecil.
BACA JUGA: Pelbagai jenis urut bayi
mengapa?
Kenapa tinggal di perut anda membantu pembangunan fizikal dan mental kanak-kanak. Berdiri di perut anda, bayi menimbulkannya kepala, menguatkan leher dan otot-otot punggung atas dan penting bahawa latihan kanak-kanak untuk menghidupkan kepala kerana begitu, bahkan berbaring di tempat tidur boleh bergerak untuk bernafas lebih baik dan jauh dari kusyen dan benda lain yang dapat mati lemas (READ).
Tambahan pulalatihan dilakukan di perut di bawah menguatkan otot-otot dan oleh itu anak kecil akan belajar menggulung, bergerak, berbalik.
Akhirnya, tinggal di perut anda menawarkan kanak-kanak pandangan yang berbeza di dunia.
BACA JUGA: Cara mengurut bayi anda
Duduk di tingkat bawah, menjelaskan pakar pediatrik, Tanya Altmann, membantu kanak-kanak untuk berlatih untuk menghidupkan kepalanya apabila dia memutuskan untuk melakukannya dan juga untuk menguatkan otot-otot leher, dengan cara ini akan belajar untuk menyokong kepala sahaja apabila anda memegangnya dalam tangan anda.
Ia juga penting untuk meletakkan bayi di perut kerana bahagian belakang tengkorak ia tidak akan meratakan (READ).

1 bulan, perkembangan kanak-kanak dari lahir hingga tiga tahun

Bagaimana kanak-kanak tumbuh bulan demi bulan (36 gambar) Langkah demi langkah ketika seorang anak membesar

Bila bermula?
Tiada tanda-tanda unik mengenai perkara ini. Secara umum, pakar pediatrik mengesyorkan bermula seawal satu bulan hidup tetapi masih menunggu tunggul tali pusat (READ) telah jatuh sepenuhnya. Anda boleh mulakan dengan meletakkan bayi di perutnya selama beberapa saat beberapa kali sehari dan biarkan ia dalam posisi ini sehingga ia tetap tenang dan menunjukkan untuk memuaskan, sehingga maksimum 15 minit.
Anda akan sangat terkejut melihat bahawa kanak-kanak itu dapat mengalihkan kepalanya ke satu sisi.
Pada mulanya kanak-kanak boleh menangis dan mengagetkan, ia agak normal, tetapi selepas beberapa saat dan mengulangi percubaan hari demi hari, kanak-kanak akan membiasakannya dan apabila dia belajar untuk menghidupkan kepalanya atau untuk menyerang lehernya, dia akan merasa lebih selamat dan akan tetap berada di posisi ini lebih rela.

Video: INILAH PROSES PEMBUATAN BAYI..!!! DALAM RAHIM