Berasaskan diri dengan rakan sekelas baru di sekolah


Anak kita berubah sekolah dan kita tertanya-tanya apakah dia akan dapat membiasakan dirinya dengan sahabat baru? Berikut adalah nasihat ibu untuk membantu anak-anak kita membuat kawan-kawan baru di kelas

Dalam Artikel Ini:

BAGAIMANA MEMBUAT SAHABAT DENGAN SAHABAT BARU - Bayi kami dia berubah sekolah, yang utama akan segera bermula, bertemu rakan-rakan baru dan kami bertanya kepada diri sendiri: akan dapat membuat kawan baru? Mampu mengira muka yang biasa, mencari rakan sekelas tadika dalam kelas, sudah pasti sokongan emosi yang sangat membantu untuk beberapa hari pertama.

Semua tentang kembali ke sekolah di behappyfamily

Kadang-kadang bermula dari awal, tanpa mengetahui siapa pun, melompat ke dalam kekosongan yang membenarkan sebaliknya memecahkan corak lama yang ditubuhkan antara persahabatan "kecil" ibu dan menemui sumber dalaman baru yang cuba untuk menjadi lebih kerap dengan sahabat-sahabat baru. Tidak semestinya pertemuan pertama dengan kelas baru bermula dengan semangat. Kanak-kanak kelas pertama masih kecil dan sokongan ibu bapa pada tahap perubahan ini sangat penting. Bagaimanakah kita dapat membantu kanak-kanak membuat kawan-kawan baru di kalangan rakan sekelas?

Bergiat melalui permainan

Tempoh pertama sekolah rendah atau ibu ditujukan kepadasisipan. Para guru mempunyai program khusus untuk membantu setiap kanak-kanak sesuai dengan kumpulan baru, menghormati masa dan wataknya. Kanak-kanak pada umumnya baik dalam membuat kawan-kawan baru, satu-satunya halangan boleh menjadi rasa malu dan nostalgia yang mungkin berlaku di sekolah terdahulu, di mana mereka meninggalkan rakan-rakan "lama". Semasa fasa penerimaan sekolah, kita boleh meminta guru jika dibenarkan membawa permainan ke sekolah yang dapat membantu kanak-kanak bersosial. Ia mesti menjadi permainan yang tidak berbahaya dan tidak menyebabkan mood buruk jika hilang atau rosak, seperti bola spons untuk bermain selama selang waktu di taman, atau jalur getah untuk melompat. Mereka adalah permainan klasik yang semua kanak-kanak tahu dan dapat menarik untuk bermain bersama.

Bagaimana untuk membantu anak kita berteman

Hadir selepas sekolah

Jika terdapat taman permainan berhampiran sekolah, kemungkinan bahawa pada waktu petang anda dapat bertemu dengan para sahabat. Ia adalah peluang untuk mengenali antara satu sama lain tanpa masa yang ditentukan oleh pelajaran dan dalam persekitaran sekolah yang lebih akrab dan bebas.

Mengambil bahagian dalam parti hari jadi

Ia boleh berlaku untuk menerima tiket jemputan pesta ulang tahun lebih cepat daripada yang anda fikirkan. Adalah idea yang baik untuk membawa kanak-kanak walaupun anda tidak tahu ibu atau sahabat lain. Sekiranya rasa malu memainkan peranan yang dominan, anda boleh bertanya kepada ibu kepada parti jika terdapat anak lelaki atau perempuan lain yang bermain dengan syarat ini memberikan perbezaan untuk anak-anak anda. Hari-hari ulang tahun adalah peluang yang baik untuk mengenali satu sama lain antara ibu-ibu, bersetuju petang di taman bersama-sama atau mencadangkan untuk membawa anak-anak mereka antara satu sama lain selepas sekolah.

Ketahui nama para sahabat kanak-kanak

Adalah penting bagi kanak-kanak merasakan bahawa ibunya menyokong mereka dan menggalakkan mereka kepada rakan-rakan baru. Jika kanak-kanak itu malu, ia mungkin menjadi ibu untuk menyambut pasangan terlebih dahulu. Tanya bagaimana hari itu berlalu dan jika sepanjang tempoh dia bermain dengan beberapa kawan, ia adalah satu langkah kecil untuk menjadi teman lelaki anaknya dalam pengembaraan baru ini. Mempelajari nama-nama sahabat adalah cara untuk meningkatkan rasa keakraban terhadap mereka.

bagaimana-untuk-new-teman-rakan-Class

Jemput pasangan anda ke rumah

Sebelum menjemput rakan sekelas di rumah, adalah perlu bagi kanak-kanak untuk mempunyai keyakinan yang mencukupi antara satu sama lain dan dengan ibu bapa yang akan menjadi tuan rumah mereka. Membawa pasangan ke biliknya, menunjukkan kepadanya permainannya, bercakap dengannya di persekitaran keluarga akan membantu kanak-kanak berasa selesa walaupun di sekolah.

Beri langkah

Amalan biasa di kalangan ibu adalah untuk memberi anak perjalanan untuk pergi ke gym yang sama selepas sekolah, atau jika ibu lewat atau nenek tidak mempunyai kereta. Ia adalah sikap kecil yang pada masa yang sama anda membantu ibu yang lain dan membolehkan kanak-kanak menghadiri, walaupun untuk masa yang singkat, dari sekolah.

Belajar daripada kanak-kanak lain untuk bersosial dan bercakap

Setiap kanak-kanak mempunyai masa yang berlainan untuk menakluk ruang mereka dalam kumpulan baru. Menolak mereka untuk berteman atau memaksa mereka ke dalam keadaan yang membuat mereka tidak selesa adalah strategi yang tidak membawa kepada keputusan yang baik, sebaliknya mereka hanya berisiko untuk memecahkan hubungan ibu bapa kanak-kanak, meningkatkan rasa tidak selesa. Apabila kanak-kanak menukar persekitaran:

- mereka perlu dapat menilai sendiri bagaimana untuk bergerak: ini adalah langkah kecil ke arah autonomi dalam hubungan sosial;

- mereka tidak harus dipaksa untuk menerima jemputan yang mereka tidak merasa bersedia;

- orang dewasa mesti mengehadkan dirinya untuk memberi nasihat hanya jika diminta

diedit oleh Daniela Poggi

Video: Week 0