Fantasi yang paling biasa ibu baru


Sesetengah keseronokan dan kebebasan hidup menjadi luar batas apabila kanak-kanak kecil. Inilah fantasi ibu-ibu baru

Dalam Artikel Ini:

Fantasi ibu-ibu baru

beberapa kebebasan dan kesenangan hidup yang kecil yang pertama kali mengambil masa yang lama menjadi tidak terhad apabila anak-anak masih kecil: sekarang anda tidak lagi boleh memutuskan untuk sarapan pagi dengan tenang membaca blog kegemaran anda pada pagi Ahad, atau melekat pada telefon dengan rakan tanpa perlu diprogram dengan baik dan disegerakkan dengan masa tidur. Untuk keluar dan dapatkan nafas udara segar walaupun hujan lebat atau menyetujui pada saat terakhir untuk aperitif pertengahan minggu.

Dan walaupun anda tidak pernah berhenti berfikir bahawa itu berbaloi, ada beberapa perkara yang hilang: untungnya, kami terus mempunyai imaginasi yang fasih:-) Berikut adalah fantasi ibu yang baru.

  • Mempunyai seorang pekerja yang tinggal dengan anda

Siapa yang cuba menyewa pembersihan sekali seminggu tahu bahawa jika ada anak-anak kecil di dalam rumah adalah wang yang dilemparkan, atau hampir, kerana anda masih perlu menjaga pembersihan, hampir terus menerus: jam 7.30 pagi di bilik makan tengah hari sudah menjadi serbuk serbuk, beberapa yang melekit dengan jem. Masa di mana jika anda dibersihkan maka rumah itu tetap bersih seolah-olah tahun cahaya!

Bagaimana tidak menjadi ibu yang baru letih
  • Mempunyai perancang perjalanan perjalanan peribadi

Pernahkah anda mempunyai akaun mental tentang berapa jam dibiarkan bersendirian dalam merancang percutian atau hari ulang tahun? Percutian keluarga dengan kanak-kanak kecil selalu melibatkan bilangan pemboleh ubah yang hampir tidak terhingga, dan walaupun anda dapat menempah seribu masalah, masalah bagasi (bantuan) dan pembolehubah gila "anak sakit" tetap terbuka.

  • 5 jam lebih banyak sehari

Mika kami banyak bertanya, eh! Hanya pada waktu petang, kami ingin duduk di hadapan TV selepas melakukan semua yang perlu dilakukan, seperti mengosongkan mesin basuh pinggan mangkuk, menyediakan pakaian untuk esok dan menyapu di bawah meja (lihat di atas). Kami mahu bangun pada waktu pagi sebelum keluar, dan mungkin melakukan beberapa sukan seminggu sekali, dan mengambil setengah jam penyahmampatan antara kerja dan kanak-kanak.

  • Makan malam yang dibuat bersiap sedia di dalam peti sejuk

Kami ingin pulang ke rumah pada waktu petang dengan tenang, dan mencari makan malam yang sihat, ringan, berkhasiat dan lengkap di dalam peti sejuk, hanya untuk memanaskan badan. Dan, kerana kami berada di sana, walaupun meja sudah ditetapkan dengan SEMUA perkara yang anda perlukan, sejak ketika kami menubuhkan kami selalu merindui sesuatu, dan kami bangun rata-rata sebanyak 87 kali untuk setiap hidangan.

  • Mesin basuh untuk kanak-kanak

Tiada lagi perjuangan hingga mati untuk meyakinkan mereka untuk memasuki bilik mandi, mandi air dan botol mandi gelembung mahal, hadiah Krismas yang lalu, dikosongkan dalam tab mandi dalam seketika gangguan. Letakkannya di mesin basuh dan pergi. Ah, sudahpun kita juga pengering tidak akan menjadi buruk: bukan hanya untuk mereka, untuk kita juga. Siapa yang mempunyai lebih banyak masa untuk mengeringkan rambutnya?

  • Tata tata super

Inilah fantasi haram 90% ibu. Ia boleh menjadi sangat sukar untuk mencari pengasuh yang bersedia dan berpatutan, dan jika anda seorang ibu sepenuh masa dan anda hanya memerlukannya sesekali, itu adalah cabaran sebenar. Yang penting adalah jangan biarkan mereka memanjat bumbung dan menari dengan menyapu cerobong...

  • Bilik hotel

Dalam kemuncak malam tanpa tidur, salah satu fantasi yang paling berulang adalah untuk mengambil sebuah bilik di sebuah motel, dan tidur selama sekurang-kurangnya 12 jam.

  • Pistol penenang

Anda tahu apabila dalam filem seseorang menembak haiwan yang rabun dengan pistol penangkap dan yang seketika jatuh tidur seperti anak domba kecil? Di sini, kadang-kadang ia akan membantu. Hanya apabila ia diperlukan, maksudnya.

Apakah atau fantasi anda yang paling berulang dari ibu-ibu anak-anak?

Video: CINDERELLA (Baru) Kartun Anak Cerita2 Dongeng Bahasa Indonesia - Cerita Untuk Anak Anak