Nama wanita, yang mana satu untuk dipilih? Maksud yang paling indah dan asli


Adakah anda akan mempunyai bayi? Berikut adalah gambaran mengenai nama-nama wanita yang paling cantik, dari yang tradisional hingga yang paling asal

Dalam Artikel Ini:

Nama wanita

Apabila seseorang mendapati bahawa dia menjangkakan kanak-kanak, salah satu aktiviti yang paling melibatkan ibu bapa masa depan ialah memilih nama anak itu. Sebaik sahaja jantina anak yang belum lahir ditemui, perlumbaan yang bermula bermula pilihan nama, satu cabaran yang boleh bertahan walaupun bulan dan yang melihat naik dan turun dari kedudukan teratas ranking dua atau lebih nama. Oleh itu, untuk membantu anda dalam pilihan di sini adalah gambaran yang sangat luas tentang nama feminini. Dengan budaya ensiklopedia semacam itu, anda tidak akan dimanjakan untuk pilihan!

Alice

Nama-nama yang diilhamkan oleh klasik kesusasteraan (10 imej) Sepuluh nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh protagonis klasik kesusasteraan

Apa nama wanita untuk dipilih untuk anak perempuan saya?

Berikut adalah senarai nama wanita yang paling cantik, dari yang paling klasik hingga yang paling asli dengan mereka yang bermaksud, etimologi dan banyak rasa ingin tahu:

Nama perempuan tertentu

Mereka sangat bergaya, dalam beberapa tahun kebelakangan ini, i nama asli, yang tidak meluas dan mungkin merujuk kepada tempat-tempat eksotik, watak-watak dari filem atau siri kegemaran, kepada emosi yang dialami pada saat-saat tertentu. Fesyen ini untuk memberi nama yang jarang berlaku ia tersebar luas terutama di dunia VIP. Malah ada lebih banyak lagi orang terkenal yang memilih nama sebaliknya aneh untuk bayi mereka. Contoh yang menarik ialah pasangan Totti, yang telah memanggil Chanel anak mereka.

Kedudukan nama yang paling banyak digunakan dari tahun 1999 hingga hari ini

Jadi inilah pilihan nama-nama terutamanya pelik:

  • Chanel: nama itu adalah perayaan yang jelas dari Cocò Chanel dan tidak mempunyai makna sebenar, kerana ia adalah nama keluarga Perancis
  • Swami: perkataan asal India yang bermaksud "cinta, penghormatan"
  • Aura: varian Aurora yang cerah dan bersinar
  • Mia: dalam beberapa tahun kebelakangan ini, selepas Alessia Marcuzzi memanggil anaknya seperti itu, anak-anak kecil yang mempunyai nama ini semakin banyak
  • Maya: jururawat, pencipta dan ibu
  • Cloe: berasal dari nama Yunani Chloe, "rumput lembut dan hijau"
  • Luna: dan variasinya Selene
  • Azzurra: berasal dari bahasa Parsi dan bermaksud "yang mempunyai warna langit yang jelas"
  • Senara: ia mewakili mitos sirene, tetapi ia juga dikaitkan dengan nama Breton Azenor, variasi Eleonora dan Elena yang bermaksud "cemerlang"
  • Deva: sebagai anak perempuan pertama Monica Bellucci
  • Mirea: asal bahasa Latin bermakna "dikagumi"
  • Maica: berasal dari bahasa Latin
  • Elettra: "berambut perang sebagai amber bersinar"
  • berlian

Nama untuk gadis Itali

Walaupun beberapa pasangan memutuskan untuk memanggil gadis-gadis mereka dengan nama asli atau mungkin asing, nama-nama yang paling popular masih merupakan bahasa Itali. Banyak gadis kecil dipanggil oleh nama nenek mereka, jadi mereka akan membawanya nama yang lebih tradisional dan mungkin dengan sejarah kuno, seperti Rita atau Lucia, yang lain boleh dipanggil dengan nama yang lebih moden, seperti Viola atau Camilla.

Juga ada juga tuhan-tuhan nama untuk gadis cantik dan asal-usul yang mempunyai butiran yang lebih tradisional. Ia adalah kes Maria Sole, yang menggabungkan kecemerlangan nama feminin dengan yang lebih moden dan yang juga boleh ditolak dengan Marisol yang paling eksotik.

Nama wanita yang paling banyak digunakan

Dalam menentukan nama itu pasti memainkan peranan penting pengetahuan tentang nama-nama yang paling biasa di Itali. Dengan cara ini trend masa ini akan menjadi jelas dan mungkin pilihan boleh dibuat yang sama atau bertentangan dengan trend semasa.

Berikut adalah Kedudukan sepuluh nama wanita paling disukai ibu bapa Itali pada tahun 2015:

  1. Sofia: kebijaksanaan, kebijaksanaan, pengetahuan
  2. Giulia: yang turun dari Musytari atau dikhaskan untuk Musytari
  3. Aurora: terang, bersinar
  4. Giorgia: dia yang bekerja di tanah, petani, petani
  5. Martina: disucikan dan didedikasikan kepada Mars, tuhan perang
  6. Emma: baik, tetapi juga kuat
  7. Greta: diminutif Margherita dan merujuk kepada mutiara dan, secara kiasan, kepada orang yang berharga dan jarang
  8. Chiara: terang
  9. Sara: madam
  10. Alice: makhluk laut atau wanita yang cantik

Di laman web ISTAT, anda boleh menggunakan kalkulator berguna yang membolehkan anda mengetahui berapa banyak kanak-kanak di Itali dipanggil dengan cara tertentu dan membaca kedudukan nama yang paling banyak digunakan.

Nama lelaki

Nama moden

Tidak dinafikan ada beberapa nama dalam tahun-tahun kebelakangan ini merupakan eksploitasi yang luar biasa, sehingga memanjat kedudukan nama-nama yang paling dicintai dalam masa yang singkat dan tetap teguh di sepuluh teratas.

Nama-nama ini kini boleh didefinisikan sebagai klasik sejati, walaupun sangat moden. Ia adalah kes nama Viola atau Alice. Tetapi terdapat juga nama-nama asing yang biasa dan sama seperti moden Bellamy, varian Bella yang lebih tradisional.

Nama-nama untuk gadis bunga

Memberi seorang anak nama bunga bermakna memberi keanggunan, manis dan kewanitaan. Berikut adalah beberapa nama yang diilhami oleh bunga yang sempurna untuk seorang gadis bayi:

  • Rosa: klasik sejati yang tidak pernah keluar dari fesyen, canggih dan dengan beberapa duri
  • Margherita: indah dalam kesederhanaannya
  • Viola: seperti yang kita katakan sebagai salah satu nama wanita yang paling disukai dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Violante juga menarik
  • Iris: nama manis, asli dan romantis

Nama-nama yang elok

Apa keanggunan? Jelas sekali kita mempunyai idea tentang apa yang elegan dan apa yang tidak. Tetapi kita boleh mengatakan, pada umumnya, nama yang elegan adalah nama yang sober, yang sangat berkaitan dengan nama keluarga, yang mempunyai makna yang merujuk kepada kecantikan. Nama-nama wanita yang begitu elegan boleh menjadi Sofia, Vittoria, Sveva, Livia, Valentina jika kita mahu melihat tradisi Itali, atau nama-nama asing seperti Amelie atau Daphne (Dafne dalam versi Itali).

Nama gadis pendek

Dan jika kita fikir keanggunan pasti nama pendek lebih cenderung juga nama tiga chic. Sekiranya anda mempunyai nama keluarga yang agak panjang, nama ringkas dapat memberi muzik dan keharmonian kepada keseluruhan set, ia juga akan menjadi sangat sukar untuk melumpuhkan dengan nama samaran rasa yang meragukan. Jadi di sini ialah Anna, Ada, Dora, Eva, Lia, Pia, Irma dengan betul boleh memasukkan senarai calon anda.

Nama-nama untuk seorang gadis alkitabiah

Alkitab, dengan Perjanjian Baru dan Perjanjian Lama, adalah ensiklopedia nama dan salah jika anda percaya bahawa semuanya adalah tradisional dan kuno. Kami fikir, sebenarnya, a Mary, nama wanita yang paling manis dan paling digemari di dunia, yang mengekalkan kewanitaan dan kemanisannya sepanjang masa, atau Anna, satu lagi nama tradisi yang hebat, tetapi kemudian kita juga mencari nama asli seperti Rebecca, yang semakin digunakan oleh ibu bapa Itali baru. Jadi di sini adalah pilihan nama-nama alkitabiah yang boleh membuktikan yang menarik.

  • Rachel: Isteri Yakub
  • Rebecca: "Bond" atau "lasso". Dia yang meletakkan kuk pada lembu atau yang menyatukan saudara-saudara
  • Mary: ibu Yesus, berasal dari Ibrani Maryam dan bermaksud wanita atau puteri
  • Eva: "ibu hidup"
  • Rebecca: "dia yang memenangi kamu dengan rahmatnya" dan oleh itu "cantik".
  • Rachel: bermaksud "domba"
  • Sara: Sarah adalah isteri Abraham yang melahirkan secara ajaib pada usia tua Ishak setelah menjalani hidupnya dari steril. Nama beliau bermaksud "Puteri"
  • Deborah: nabi perempuan Deborah mempunyai semangat perang: dia memimpin tentera Yahudi untuk kemenangan melawan orang Kanaan. Namanya bermaksud "lebah", tetapi juga "bicara"
  • Judith: dia adalah seorang pejuang Yahudi yang mengambil tipuan licik kepada raja Babilon Nabocodonosor. Nama beliau bermaksud "dipuji oleh Tuhan".
  • Dalila: perempuan Filistin itu yang mula-mula menggoda dan kemudian mengkhianati Simson, memotong rambut yang berasal dari kekuatannya. Ini bermakna "miskin, rendah hati, sengsara"
  • Lia: nama yang berasal dari Leah Ibrani yang bermaksud "susah payah", tetapi juga "susah payah".
  • Noemi: dia adalah ibu mertua Ruth, nabi dan pengarang buku alkitabiah eponymous. Nama beliau bermaksud "kegembiraan saya" atau "kegembiraan saya", tetapi juga "rasa manis".
  • Anna: ibu Mary. Makna Ibrani adalah "cantik, anggun" atau bahkan "rahmat" dan "rahmat ilahi"
  • Elizabeth: bermaksud "dia yang menjamin Tuhan" dan dibawa oleh sepupu Mary, ibu dari St John the Baptist
  • Magdalena: Mary Magdalena, yang namanya kemudiannya berasal dari Magdalena. Secara tradisinya, Gereja telah bersatu dalam satu angka keajaiban Yesus yang mengikutinya dan melayani dia sepanjang khotbahnya hingga kematiannya, orang berdosa yang menyapu kaki Kristus dengan rambutnya dan Mary Betania, saudara perempuan Martha dan Lazarus.

Nama mitologi

Sekiranya kita mengambil inspirasi dari cerita-cerita mitos, kita pasti dapat menemui nama usang, tetapi untuk ini asalnya, dan kerana makna yang mereka miliki, mereka sangat menarik. Berikut adalah beberapa.

  • Aphrodite: dewi cinta, kecantikan, seksualiti, keghairahan
  • Nausicaa: ia bermakna bot. Di Odyssey Nausicaa ia adalah puteri yang membantu Ulysses kembali ke Ithaca.
  • Penelope: ia adalah nama istri Ulysses yang melukis kanvas selama bertahun-tahun demi kemunculan penyayang yang dikasihi. Gianna Nannini memanggil anak perempuannya dan ini memberi nama baru kepada nama tertentu ini

Nama Inggeris

Baru-baru ini, fesyen juga telah tersebar untuk memberi nama anak-anak dari asal Anglo-Saxon. Selalunya segala-galanya adalah tentang mengubah sebutan (ini adalah kes Mariah yang membaca Maraia dan tidak seperti Maria tradisional kita). Apa yang pasti adalah untuk membantu kanak-kanak itu lebih baik untuk memberikan nama yang mudah difahami, yang tidak memaksa orang melumpuhkan nama semata-mata kerana mereka tidak memahaminya. Singkatnya, adalah OK untuk memilih nama asing selagi anda tidak merumitkan kehidupan kanak-kanak. Jadi di sini ada beberapa nama asing yang boleh juga baik dengan nama keluarga Itali.

  1. Sharon
  2. Sheila
  3. Louise
  4. Emily
  5. Alyson
  6. Beatrix
  7. Elise
  8. Kate
  9. Megan
  10. Terri

Nama wanita Perancis

Akhirnya di sini adalah gambaran umum nama-nama Perancis yang paling banyak digunakan oleh sepupu kita dari luar Alps.

  1. Mazarine
  2. Alice
  3. Camille
  4. Chloé
  5. Jade
  6. Juliette
  7. Léa
  8. Lola
  9. Louise
  10. Amelie

Nama wanita asing

Pilih a nama asing mungkin menjadi pilihan untuk mencari kompromi antara keinginan untuk mengenakan nama asli dan berbeza dari biasa dan keinginan untuk tidak melupakannya dengan nama-nama aneh yang dapat menimbulkan masalah bagi anak. Jadi nama-nama seperti Nicole, Sharon, Christine, Sheila, Louise, Mia dan Maya boleh menjadi pilihan yang paling dihargai dan berjaya.

Nama wanita yang jarang berlaku

Jika anda seorang asal dan anda tidak takut memilih nama yang lebih jarang dan khusus untuk anak perempuan anda di sini adalah senarai cadangan yang mungkin:

  • Isotta: nama asal Perancis yang merujuk kepada protagonis Tristan dan Isolde
  • Elettra: asal Yunani bermaksud berkilat, cemerlang.
  • Sibilla: berasal dari bahasa Yunani dan mungkin bermaksud "yang menjadikan perkataan Tuhan"
  • Mirea: berasal dari bahasa Latin mirari "dikagumi", tetapi ia juga boleh dianggap sebagai variasi Maria.

Nama wanita cantik

Apa itu kecantikan? Terdapat kata-kata yang mengatakan "kecantikan ada di mata penonton " untuk mengingati bahawa setiap orang mempunyai idea tersendiri tentang kecantikan dan apa yang indah bagi saya mungkin bukan untuk orang lain. Memandangkan ini, bagaimana anda mengatakan apa itu nama wanita yang paling cantik? Terdapat orang-orang yang suka nama-nama tertentu dan asal, mereka yang asing, mereka yang lebih mengabdikan diri kepada klasik dan dengan itu lebih suka nama tradisional dan feminin. Ringkasnya, kemungkinan pilihannya sangat luas. Beli buku nama yang dikemas kini, di mana anda akan mendapati bukan sahaja nama-nama Itali yang paling tradisional, tetapi juga nama-nama asing dan lebih khusus dan mengambil semua masa yang anda perlukan untuk membuat keputusan. Yang penting adalah nama itu baik dan harmoni dengan nama keluarga dan ia tidak masuk akal atau risiko memalukan kanak-kanak itu.

2018 nama wanita

Apakah trend untuk saya nama wanita 2018? Ingatlah bahawa nama-nama yang paling banyak digunakan oleh ibu bapa Itali tetap Emma, ​​Sofia, Giulia, tetapi apa yang diharapkan untuk tahun baru dan apakah tren yang patut mengawasi?

Sofia seolah-olah ditakdirkan untuk mengekalkan kedudukan teratas dalam ranking nama-nama kegemaran ibu bapa, tetapi minat terhadap nama-nama seperti Aurora, Emma atau Rebecca. Terdapat juga kembali ke tradisi tertua, dengan nama-nama seperti Anna, Sara dan Chiara.

Nama wanita, makna dan asal usul

Berikut adalah senarai nama untuk perempuan, dengan makna, asal, rasa ingin tahu dan hari ketika hari nama dirayakan.

  • Agata
  • Adele
  • Alessia
  • Alice
  • amber
  • Amelia
  • Arianna
  • Assunta
  • Aurora
  • Azur
  • Barbara
  • Beatrice
  • putih
  • Camilla
  • Dalila
  • Elena
  • Eliana
  • Emily
  • Emma
  • Erica
  • Esther
  • Filomena
  • Gaia
  • jed
  • Geneva
  • Gioia
  • Giorgia
  • Giulia
  • Greta
  • Ilaria
  • Ilene
  • Ludovica
  • Martina
  • Matilde
  • Melissa
  • saya
  • Michela
  • Morgana
  • Noemi
  • Paola
  • Rachele
  • Rebecca
  • Romina
  • Sara
  • Sofia
  • Susanna
  • Veronica
  • Victoria

2019 nama wanita

Apa yang boleh menjadi trend tahun ini 2019 untuk pilihan nama untuk diberikan kepada kanak-kanak? Berdasarkan tinjauan kami dan statistik ISTAT dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kami boleh mengharapkan ini menjadi i 10 nama wanita paling popular di kalangan ibu bapa:

  • Beatrice

MAKSUD: Dia yang membawa kegembiraan dan kebahagiaan.

TREND: Sejak tahun 1999, nama itu telah berkembang, terutamanya sejak beberapa tahun kebelakangan, sejak tahun 2012, di mana terdapat peratusan besar ibu bapa yang memutuskan untuk memanggil anak perempuan mereka.

  • Sofia

MAKSUD: Dia yang suka sains dan bijak.

TREND: Menganalisis graf yang disediakan oleh ISTAT kita melihat trend pertumbuhan dan am yang berterusan. Oleh itu, ia dianggap bahawa pada tahun 2019 nama Sofia akan memegang jawatan tertinggi dalam ranking

  • Geneva

MAKSUD: Semangat putih, peri bersinar

TREND: Menurut pendaftaran ahli berdaftar, nama Ginevra terus meningkat. Oleh itu, ia boleh kekal dalam 10 kedudukan teratas.

  • malam

MAKSUD: Dia yang memberi kehidupan, yang menghasilkannya

TREND: Nama Eva berkembang dalam tinjauan ISTAT. Ia boleh menjadi kemasukan baru antara nama-nama yang paling popular pada tahun 2019 untuk seorang gadis.

  • Victoria

MAKSUD: Dia yang menang

TREND: Nama Vittoria semakin berkembang dan dapat menaklukkan 10 posisi teratas di antara nama-nama yang paling popular.

  • Nicole

MAKSUD: Pemenang dengan dan untuk rakyat

TREND: Antara nama-nama asal luar negeri, nama Nicole adalah antara kegemaran ibu bapa Itali. Pada tahun 2019 ia boleh menjadi antara yang paling dipilih untuk kanak-kanak.

  • Greta

MAKSUD: Varian nama Margherita, bermakna mutiara, orang yang berharga.

TREND: Nama yang telah mencatatkan pertumbuhan yang agak berterusan dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

  • Emma

MAKSUD: Berani, rajin dan memelihara

TREND: Nama yang sangat halus dalam pertumbuhan berterusan sejak tahun 1999. Kita boleh mengandaikan bahawa pada tahun 2019 nama Emma akan menjadi antara 10 orang yang lebih disukai oleh ibu bapa.

  • Carlotta

MAKLUMAT: Wanita percuma. Versi Bahasa Itali Charlotte, nama yang diberikan kepada anak perempuan kedua Kate Middleton dan William Duke di sana Cambridge.

TREND: Carlotta adalah nama yang telah mencatatkan sedikit pertumbuhan dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Ia boleh menjadi antara nama yang paling popular pada tahun 2019

  • Matilde

MAKSUD: Pahlawan yang kuat dan berani

TREND: Nama yang paling dihargai sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Nasihat untuk memilih nama gadis-gadis

Alam, batu permata, panggung wayang dan televisyen, buku-buku: sumber inspirasi untuk memilih nama yang tepat atau dipukul oleh kilat nyata untuk nama yang tepat adalah banyak. Berikut adalah beberapa.

  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh siri TV
  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh batu permata
  • Nama untuk kanak-kanak diilhamkan oleh lokasi geografi
  • Nama-nama untuk kanak-kanak yang sangat hodoh
  • Nama untuk kanak-kanak diilhamkan oleh buku
  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh cinta
  • Nama hipster untuk kanak-kanak
  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh pawagam
  • Nama-nama untuk anak perempuan puteri Disney
  • Nama untuk kanak-kanak diilhamkan oleh laut
  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh matahari
  • Nama untuk kanak-kanak yang diilhamkan oleh warna

    Video: Ciri - Ciri Orang Mempunyai KHODAM Pendamping.. WASPADALAH !!!