Persenyawaan heterolog dengan pos


Heterologi oleh jawatan: benih ibu bapa yang bercita-cita telah dihantar ke Barcelona dan menyertai oosit seorang penderma melahirkan embrio, dihantar kembali ke Itali dan ditanamkan semula ke pesakit

Dalam Artikel Ini:

Persenyawaan heterologik melalui kurier

Undang-undang di sana dan baru-baru ini Menteri Kesihatan Beatrice Lorenzin dia menandatangani yang barudan garis panduan mengenai persenyawaan yang dibantu. Tetapi kerana kekurangan penderma di Itali, dan untuk memintas halangan-halangan yang masih membuat sukar untuk menggunakan amalan ini, ada yang dihantar, melalui kurier dari pusat-pusat asing, apa yang diperlukan untuk hamil.

Kehamilan pertama yang dibuat dengan embrio tiba dari Sepanyol telah menemui tempat kelahirannya a turin: ibu bapa masa depan adalah beberapa pesakit di pusat peribadi Turet di Turin. Dalam kes ini, wanita heterologus perlu membuat masalah kesuburan wanita. Biji lelaki itu dihantar ke Barcelona dan menyertai oosit seorang penderma melahirkan embrio, dihantar kembali ke Itali dan ditanamkan kembali ke pesakit.

Ya kepada heterologus dalam garis panduan pembajaan yang dibantu

Walau bagaimanapun, kos pembelajaran jarak jauh tidak dalam jangkauan semua orang ia adalah sekitar 5 ribu euro secara purata. Kos ditanggung oleh pasangan dan bukan oleh pusat perubatan, untuk mengelakkan pelanggaran undang-undang semasa. Berita itu disambut oleh para doktor dan pakar ginekologi yang berharap bahawa heterologus menjadi kemungkinan yang lebih konkrit di Itali. Tetapi ada orang-orang yang, sebaliknya, mempunyai sensasi hidup di negara yang bermusuhan di mana penderma jarang didapati, dan masih kelihatan dengan keengganan dan penutupan di pusat-pusat persendirian untuk dibantu persenyawaan dan kehamilan yang dilakukan dengan gamet orang lain.

Namun, kita harus memikirkan kelebihan untuk ibu bapa yang banyak, setakat ini terpaksa berpindah ke luar negara untuk memulakan prosedur persenyawaan heterologous yang dilarang di Itali.

Apa yang berlaku di Turin membuat kita merenungkan tema sumbangan gamete di Itali, yang secara teori hanya tersedia dalam bentuk tanpa nama dan bebas. Majlis Kesihatan Tinggi membandingkan peraturannya mengenai gamet yang disumbangkan dengan piawaian Eropah dan mungkin ada berita di musim gugur.

Video: Roswell Incident: Department of Defense Interviews - Gerald Anderson / Glenn Dennis