Ikan yang paling sesuai untuk menyapih


Penyusutan adalah fasa pertumbuhan utama, kerana ia mewakili laluan untuk kanak-kanak dari cecair ke diet yang padat. Secara umumnya proses ini bermula dari 5-6 bulan dengan penambahan pasts dan smoothies untuk mendapatkan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Makan adalah satu fasa pertumbuhan asas, kerana ia mewakili laluan untuk bayi dari cecair kepada makanan pepejal. Secara amnya proses ini bermula dari 5-6 bulan dengan tambahan pas dan smoothies untuk mendapatkan pengenalan semua makanan yang membentuk kita sehari-hari.
Salah satu makanan yang paling penting untuk kita badan ia pasti ikan, kaya protein dan lemak sihat (terutamanya Omega3), yang boleh dimasukkan dalam diet, sekurang-kurangnya dua kali seminggu, bermula dari 8 bulan, berhati-hati untuk memulakan dengan jenis leher.
Adapun persiapan, terutama pada yang pertama menyapu fasa, adalah baik untuk memastikan ia semudah mungkin, dengan sebaik-baiknya dengan memasak produk kukus atau dengan mendidihnya.
Melangkah ke hadapan, kita boleh menggoda anak itu dengan menyampaikannya ikan dalam bentuk bakso, yang menjadikannya lebih menarik dan estetik melemahkan rasa.
Oleh itu mari kita lihat ikan yang paling sesuai untuk menyapih.

semacam ikan

Hake adalah ikan tipikal perairan Mediterranean yang mudah didapati baik segar dan beku.
Dagingnya halus dan mudah dihadam, kaya dengan protein dan omega3 tetapi rendah dalam kolesterol, dengan rasa lemah.
Oleh sebab itu, ikan yang paling sesuai untuk menyapih.

Plaice

Plaice adalah ikan rata dari lautan asal terutamanya ditemui dalam bentuk fillet.
Dagingnya mempunyai rasa halus dan kaya dengan mineral dan vitamin, ia memasak dengan cepat dan mudah dicerna.
Ini juga boleh dimasukkan pada awal penyusuan anak.

siakap

Bass laut, juga dikenali sebagai bass, adalah ikan lean perairan Mediterranean.
Ia mempunyai nilai kolesterol yang lebih tinggi dan oleh itu mesti dimasukkan pada peringkat akhir menyapu, tetapi dagingnya yang halus, kaya dengan mineral dan vitamin, menjadikannya produk yang sangat diperlukan.

menggelepar

Satu-satunya yang biasa, yang kebanyakannya ditemui di perairan Adriatik, adalah salah satu ikan yang paling dimakan kerana mudah untuk memasak dan mencari, seperti yang dimakan sepanjang tahun.
Dagingnya bersandar, halus dan kaya dengan protein, mineral dan vitamin.

trout

Ikan trout yang biasa dijumpai di pasaran adalah ikan lacustrine atau asal-usul yang bermasalah, oleh itu datang dari air tawar.
Dagingnya kaya dengan besi dan kalium (tetapi rendah natrium) dan vitamin (B1, PP).
Rasanya berbeza dari ikan laut dan tidak mudah dihargai tetapi sifatnya menjadikannya sangat penting semasa menyapih.

salmon

Salmon Atlantik adalah salah satu ikan yang paling terkenal dan dihargai. Terkenal dengan rasa tertentu dan warna merah, ia adalah ikan berlemak, kaya dengan protein dan lipid.
Ciri-cirinya menjadikannya makanan penting dalam menyapih anak tetapi pada masa yang sama menjadikannya tidak sesuai untuk peringkat awal. Adalah dinasihatkan untuk memasukkannya kemudian, sebaiknya selepas 9 bulan.

Video: Zikir dan Selawat Dodoikan Sampai Anak Tidur - 60 Minutes (Zikr & Sholawat Making Baby Fall Asleep)