Kawan tanpa anak, itu sebabnya kami tidak pergi bersama anda lagi!


Apabila seseorang menjadi seorang ibu, rakan-rakan yang tidak mempunyai anak berasa terabaikan. Itulah sebabnya dari neomame perkataan "kehidupan sosial" kadang-kadang hampir menakutkan

Dalam Artikel Ini:

Kawan tanpa kanak-kanak

Sehingga beberapa tahun yang lalu, kami adalah yang pertama yang kecewa jika rakan-rakan kami, apabila mereka menjadi ibu, hilang dari peredaran atau dalam mana-mana yang dapat mengurangkan pengeluaran dan juga panggilan telefon. Tetapi sekarang bahawa giliran kita, kita bersikap dengan cara yang sama yang kita telah banyak dikritik!
Artikel ini didedikasikan untuk semua "Kawan tanpa kanak-kanak" bahawa pada masa ini mereka berasa kecewa, sedih atau marah kerana seorang ibu baru pengetahuan mereka sepertinya telah kehilangan minat mereka.

Apa yang kita ingin dari rakan tanpa anak
  • Apa berat yang kita berikan kepada persahabatan?

Persahabatan masih menjadi nilai untuk kita: ibu tidak terlalu banyak mengabaikan minda kita sehingga ia melupakan kita yang kita cintai. Kami masih mencintai anda dan kami sangat merindui anda, bukti adalah usaha besar yang kami buat untuk terus berhubung dengan anda (dan jika anda tidak kelihatan seperti yang kita sedang berusaha, baca lebih lanjut).

  • Tanggungjawab baru

Anda kecewa kerana sebelum kami keluar beberapa kali dalam seminggu, sementara sekarang sudah banyak jika anda menerima dari kami panggilan telefon dengan serta-merta terganggu oleh jeritan yang mengancam di latar belakang. Tetapi bagi kami untuk memotong lima minit itu kini menjadi demonstrasi kasih sayang yang hebat: kami mungkin telah runtuh di atas sofa atau mandi yang kami telah menangguhkan selama beberapa hari, tetapi kami telah memikirkan anda.

  • Mengapa tidak keluar dengan bayi?

Makan tengah hari atau kopi dengan kanak-kanak akibatnya adalah aktiviti yang lebih menuntut daripada yang mungkin difikirkan. Anda perlu memadankan pelantikan dengan mengambil kira seribu faktor yang anda tidak mempunyai idea paling tidak jelas, pembolehubah tidak penting (seperti tidur, kelaparan atau kotoran) tetapi mereka mempunyai kuasa untuk mengubah keadaan santai menjadi neraka yang sebenar. Sekiranya kita baru melahirkan dan kita tidak mempunyai anak-anak lain, kita hanya dapat mengatur beg untuk dibawa bersama kita, pada masa ini, di atas kekuatan kita.

  • Dan tanpa bayi?

Kadang-kadang seketika dengan rakan-rakan tanpa seorang anak adalah nafas udara, tentu saja, tetapi dalam beberapa cara ia juga menjadi tekanan. Mungkin kita tidak mempercayai semua orang yang dapat mengatasinya tanpa ketiadaan kita. Mungkin ayahnya tidak bersedia untuk mengendalikannya buat masa sekarang. Di samping itu, jika kita bercakap mengenai komitmen lebih lama, seperti perjalanan atau bahkan pada hujung minggu, satu lagi faktor mengambil alih: anak kita hilang. Terutama jika kita bekerja, hujung minggu adalah satu-satunya masa untuk kami berdua!

  • Sebuah organisasi ketenteraan

yang kerja rumah, bahawa selagi kita berdua masih menjadi tugas dengan kesan yang hampir tidak dapat dielakkan, sekarang mereka seolah-olah mengambil alih kehidupan kita. Adalah perlu untuk mempunyai organisasi yang ketat pada hari itu, terutamanya jika kanak-kanak lebih daripada satu. Sebagai contoh, waktu tidur adalah penting untuk percikan untuk melakukan dobi atau pencuci pinggan. Tidak mustahil untuk meninggalkan terlalu banyak perkara di belakang, atau satu risiko yang secara literal "dikebumikan di dalam rumah". Mungkin kelihatannya tidak masuk akal bahawa bagi kami jam malam adalah pukul enam petang, tetapi tiba di rumah dua jam kerja keras menunggu kami bagnetti, penyediaan makan malam dan meletakkan katil.

  • Konsepsi kelonggaran yang berbeza

Masa untuk kita sekarang sangat sedikit (dan ini bermakna mandi 10 minit pada tengah malam) dan juga tidak dapat dielakkan: mungkin kanak-kanak itu tidur 10 minit dengan lebih banyak lagi yang membolehkan kita membuka buku, dan kemudian kita mendapat keistimewaan hobi-hobi yang boleh ditanam tanpa merancang... dan mungkin tanpa perlu mempersiapkan dan meninggalkan rumah. Kerana kita juga sangat penat dan idea memetik maskara kadangkala melebihi kekuatan kita.
Ringkasnya, perkataan dari ibu-ibu baru "Kehidupan sosial" kadang-kadang ia hampir menakutkan kita: bagi kita sekarang naluri untuk memelihara tenaga kita dan untuk memaksimumkannya kepada maksimum. Kami adalah novel dan kita masih perlu mengambil langkah-langkah keadaan baru, jadi kami meminta anda bersabar dan berpuas hati, kadang-kadang, dengan e-mel yang cepat penuh typos: jika anda perhatikan, kami menghantarnya pada dua pagi, kerana pada waktu itu kami masih terjaga dan jelas habis, tetapi kami memikirkan anda, kami rakan-rakan.

Video: ALASANMU with lirik