Di sisi ayah: bagaimana mengatasi persalinan


Sekiranya sehingga kelahiran hanya untuk wanita dan lelaki telah terputus, sekarang semakin banyak ayah masa depan yang memutuskan menghadiri kelahiran untuk menggalakkan dan membantu rakan mereka

Dalam Artikel Ini:

Menghadiri kelahiran

Jika sehingga baru-baru ini, melahirkan hanya masalah wanita dan lelaki yang telah terputus, sekarang semakin banyak ayah masa depan memutuskan menghadiri kelahiran untuk menggalakkan dan membantu pasangan mereka dan ada banyak yang memutuskan untuk mengambil bahagian dalam kursus penyediaan semasa dilahirkan.

Sesetengah nasihat untuk mereka, tidak boleh tidak bersedia untuk melahirkan dan untuk mengetahui bagaimana untuk bertindak

Anda akan melakukan kurang seks

12 perkara yang patut diketahui oleh bapa masa depan (13 imej) Apabila anda hamil, anda hanya mempunyai pemikiran yang indah dan menarik. Berikut adalah sedozen perkara yang boleh dikatakan kepada bapa masa depan pada "selepas bersalin"

Keputusan untuk menghadiri kelahiran mestilah milik anda sendiri

Sekiranya anda memutuskan untuk hadir hari yang sesuai untuk menyokong pasangan anda dan mengetahui anjing anda sebaik sahaja dia dilahirkan dan mengapa tidak, walaupun memotong tali pusat, ia mesti kerana ANDA benar-benar merasakannya, bukan kerana rakan-rakan, rakan sekerja dan lain-lain.., telah menyaksikan kelahiran atau kerana pasangan anda menginginkannya. Jika anda tidak berasa lebih baik biarkan ia pergi, anda boleh menjalani pengalaman negatif atau anda masih berasa buruk semasa buruh atau bersalin ketika anda memerlukan bantuan dan mengalihkan perhatian kepada pasangan anda dan bayi yang datang ke dunia.

Sekiranya anda ingin berada dekat dengannya semasa buruh tetapi pada masa tertentu anda tidak merasakannya lagi, peraturan pertama berlaku: jangan melakukan apa-apa yang anda tidak suka lakukan, pergi keluar, minum kopi dan tunggu di luar untuk bayi untuk melihat cahaya. Peraturan yang sama tentu berlaku kepada ibu masa depan: jika anda ingin menghadiri tetapi dia tidak merasakan dan ingin menjalani masa ini sahaja dengan kakitangan perubatan atau mungkin dengan tokoh wanita lain (ibu, sahabat, ibu mertua, dan sebagainya) jangan paksa kehadiran anda!

Kebaikan dan keburukan bapa dalam bilik penyampaian

Adakah anda tahu bagaimana buruh dan penghantaran berlaku?

Jika anda telah memutuskan untuk menghadiri kelahiran, mungkin wajar mengambil beberapa "pelajaran" untuk mengetahui bagaimana ia akan berlaku buruh dan penghantaran, ini akan memberi jaminan kepada anda pada masa-masa tertentu dan akan berguna di ruang penghantaran.

yang buruh ia tidak mudah bagi mana-mana wanita. Semasa buruh, kesakitan atau "sakit" akan bertambah dengan cara yang lebih baik untuk melancarkan keluaran bayi. Kontraksi pada titik tertentu, sangat dekat dengan kelahiran, akan mengambil irama ini: Penguncupan-PAUSE-penguncupan dan sejak itu mungkin akan berlalu sedikit sehingga anda tahu anak anda !!! Anda akan mendengar pasangan anda menjerit, anda akan melihatnya membuat rasa kesakitan dan keletihan kerana anda tidak pernah melihatnya, lemah, tidak berdaya, ketakutan dan mungkin cemas, dia akan mencari anda, mungkin dia akan menggunakan tangan anda sebagai kecapi dan dia akan menghancurkannya, segala-galanya ini tidak perlu menakutkan anda, tetapi ingatlah bahawa anda tidak boleh berbuat apa-apa jika anda tidak tahan dengannya dan sila beliau.

Sila beliau? Ya, betul: dengar dan lakukan apa yang dikatakannya! Jika dia meminta anda untuk menyokongnya, lakukanlah. Jika anda menghiburnya dan meminta anda menutupnya, lakukanlah. Jika dia meminta anda keluar untuk membiarkan ibunya atau kawannya datang... lakukan. Ia adalah kelahirannya, dia adalah protagonis dan walaupun anda tidak boleh berbuat apa-apa untuk membantunya, untuk menjadi dekat dengannya seperti yang anda mahukan dan untuk menyenangkan dia pada perkara-perkara kecil ini adalah yang paling sedikit yang boleh anda lakukan.
Tetapi apa yang dikatakan ibu-ibu bahawa mereka sudah berlalu? Pengguna forum memberitahu kami tentang pengalaman mereka, yang mengambil jalan kelahiran bersama pasangan dengan keputusan rakan kongsi, yang ingin melakukannya sendiri, siapa yang ingin mempunyai pasangan di sebelahnya tetapi dia tidak ada... kata kepada mereka, piano kecil manis yang menulis di forum!

Bayi tiba, sebagai perubahan bapa

Giusykatia, salah satu pengguna termuda forum itu, sudah bismamma dan menunggu bayi ketiga, memberitahu kita bahawa untuk kedua-dua kelahiran anaknya yang pertama dia ingin mempunyai pasangan yang seterusnya dan sejak dia benar dari awal, mereka memutuskan untuk hidup bersama dengan momen-momen yang istimewa dan unik ini, di mana sahabat menyokong dan menghiburkan mereka, membuat fasa-fasa ini kurang sukar; juga suami kepada Mary78 dia telah menyaksikan kedua-dua kelahiran anak-anak mereka melakukan segala-galanya untuk menghadiri kelahiran kedua, apabila kerja itu menentukan komitmen lain. Mary kami menekankan bahawa walaupun dia sangat mahukan suaminya membantu, untuk mengelakkan kejutan dan pengsan dalam bilik penyampaian, dia lebih suka bahawa dia yakin sepenuhnya, bertanya sehingga yang terakhir jika keputusan untuk "masuk" selalu itu.
Menyentuh pengalaman pengguna baru Selinyang, disebabkan oleh jangkitan cecair amniotik yang timbul pada saat terakhir, meninggalkan pahit pahit di dalamnya dan mulut suaminya; memberitahu kita bahawa semasa kehamilan suami ingin menghadiri kelahiran tetapi akibat komplikasi gadis kecil mereka harus dilahirkan dengan bahagian caesar darurat dan tentu saja suaminya tidak dapat memasuki bilik operasi.

Jangan berasa malu

12 perkara tentang melahirkan yang tiada siapa yang memberitahu anda (12 gambar) 12 perkara yang tidak pernah ada yang memberitahu anda mengenai kerja dan melahirkan anak

juga Elenuccia87 Dia memberitahu kita tentang kelahirannya, pasangannya teragak-agak pada mulanya tetapi pada masa yang sangat penting dia ingin berada di sebelahnya, bergantian dengan ibunya, menyokongnya dan cuba membuatnya santai dan membantu sebaik mungkin, semasa buruh dan bahkan ketika melahirkan anak, hidup sebagai salah satu momen yang paling menarik dan tidak dapat dilupakan dalam hidupnya, berpindah dengan melihat gadis kecil mereka.
Savela, pengguna lain forum memberitahu kami bahawa semasa fasa buruh dia memilih untuk tidak membiarkan suami memasuki bilik, membiarkannya masuk hanya untuk momen sebenar kelahiran, untuk fasa pengusiran,
juga Zamby88, ibu yang sangat muda memberitahu kami bahawa pasangannya telah menghadiri kelahiran kerana selain telah memutuskan sama ada keinginannya dan tidak akan hilang untuk apa-apa di dunia. Raffiuz dia takut suaminya akan terkejut dengan visi isterinya tentang keadaan "itu", dengan begitu banyak darah dan ketidakselesaan lain yang melahirkan sebagai penyakit kusta fecal yang sering terjadi semasa melahirkan anak, dan oleh itu dia tidak akan mempunyai lebih "penglihatan" dengan mata yang sama, tetapi suami berjaya meyakinkannya, meyakinkannya bahawa ia tidak akan pernah berlaku, bahawa dia mahu hadir untuk menjadi rapat dengannya dan melihat anaknya dilahirkan. Dan demikianlah ayah dan ayah juga mempunyai hak istimewa untuk membuat mandi bayi pertama!

Perkara yang boleh berlaku semasa bersalin

juga Gnuffy memberitahu kita tentang kelahiran anaknya, suaminya agak teragak-agak untuk idea memasuki bilik penyampaian, tetapi akhirnya keinginan untuk tetap dekat dengan pasangannya dan melihat anak anjingnya lahir lebih kuat dari apa pun (sebenarnya, ketika jururawat tidak mahu membiarkan dia masuk, dia merasakan dirinya dapat mengakses).
A Nora80 sebaliknya ia sedikit berbeza, walaupun suami telah bersusah payah walaupun kebingungannya semasa hamil, dan dengan persetujuan bersama mereka telah memutuskan bahawa dia akan membantu dalam melahirkan anak, semasa fasa pengusiran yang muncul tiba-tiba dan tanpa diduga, suaminya sedang berehat, tiba sejurus selepas kelahiran, yang sememangnya berlaku dengan tenang dan tanpa sebarang peristiwa yang tidak dijangka.

Monichina dia mengaku sebaliknya bahawa sejak awal suaminya benar-benar menentang idea menghadiri kelahiran dan bukannya dolorics pertama yang dia tidak pernah meninggalkannya sendirian sehingga sebelum lahir, ketika dia meninggalkan dia sendiri kerana mereka terpaksa menggunakan cawan sedutan untuk membantu bayi mereka dilahirkan.

Pilih tempat yang betul

Cara melahirkan semula jadi, 10 cara untuk menyediakan (10 gambar) Melahirkan anak semulajadi, bagaimana untuk disiapkan di bilik penghantaran? Berikut adalah sepuluh kiat yang perlu diikuti

Elitode, ibu bis, memberitahu kita bahawa suaminya telah menyaksikan kedua kelahiran anak-anak mereka, mengingat bahawa jika yang pertama emosi membuatnya menyebabkan pengsan yang lemah, untuk yang kedua dia sangat rapat dan memenangi emosi, menyokongnya secara moral dan fizikal. juga Harsha, memberitahu kita tentang bahagian-bahagiannya, semasa kelahiran semua tiga anaknya, suaminya dekat dengannya untuk sepanjang masa buruh tetapi tidak memasuki ruang penghantaran kerana dia berada dalam bahaya pengsan dan mengalihkan perhatian kepada ibu dan bayi untuk bantu dia!

Rakan ni Janeway, walaupun pada masa kehamilan dia tidak yakin, pada masa buruh dia mendapati ia semulajadi untuk membantu pasangannya, yang ingin menghampirinya pada saat-saat istimewa, berdiri di hadapannya dan menolongnya dalam beberapa saat yang sukar untuk kelahiran yang tidak meninggalkan apa-apa yang cantik ingat jika tidak lahir kucing mereka.

Bilik penghantaran, apa yang anda bantu

Savela adalah seorang ibu yang lebih suka menjalani buruh bersebelahan dengan seorang wanita, ibunya, yang membolehkan sahabatnya masuk hanya pada waktu pengusiran, untuk mengambil bahagian dalam kelahiran makhluk mereka, walaupun suami cenderung menemani dia sudah dari buruh.
Akhirnya di sini adalah pengalaman Eleonora-PD yang memberitahu kita bahawa semasa kehamilan keputusan untuk mendapatkan bantuan pasangan itu diambil oleh kedua-dua: dia ingin mempunyai pasangannya di depan kerana dia memberikan ketenangan pikirannya dan dia ingin menghadiri kelahiran anak mereka, sehingga dia membantu, mendukung, memeluk dan menolongnya dan mendapat sangat teruja melihat bayi mereka

Video: 4 Hal yang Harus Suami Tahu saat Dampingi Istri Bersalin