Permainan untuk membangunkan kecerdasan kanak-kanak


Permainan dan pantulan untuk menyokong pembangunan kognitif dan bahasa perempuan dan kanak-kanak perempuan berumur 3-6 tahun

Dalam Artikel Ini: Diedit oleh Bercakap dengan Kanak-kanak - Talk Baby
Mungkin anda telah mendapati diri anda dalam keadaan yang tidak terbatas kedai permainan dan tidak mengetahui mana yang dipilih untuk anak perempuan atau anak anda. Mungkin berlaku pada anda, pada akhirnya, untuk melihat kanak-kanak bermain dengan kotak dan kad pakej, bukan dengan kandungannya. Mungkin ia berlaku kepada anda, seperti saya, untuk mengetahui bahawa pada akhirnya aktiviti yang kelihatan menarik dan merangsang anak-anak anda adalah sesuatu yang sangat mudah. Sesuatu di kedai tidak ada di sana dan anda menciptanya, mungkin menjadikannya semula dari masa kanak-kanak yang dihabiskan di padang rumput atau membina tempat perlindungan di bawah meja dapur.
BACA JUGA: Kamus permainan yang hilang, sebuah buku tentang permainan masa lalu
Freud dia mendakwa itu kanak-kanak itu berkelakuan seperti penyair dalam permainan, yang mencipta dan mencipta semula dunia mereka sendiri. Permainan ini adalah perkara yang sangat serius yang meletakkannya berhubung dengan perkara-perkara, dengan orang lain dan bahkan dengan diri mereka sendiri.
Di dalam dimensi dalaman ini, kanak-kanak dan anak perempuan mempunyai peluang untuk meluahkan emosi dan membaginya, tetapi juga untuk mengujinya, menguji kemahiran mereka, menangani kejayaan dan kegagalan, dalam gim berterusan untuk memperkuat harga diri dan kemahiran. kognitif yang laluan pembangunannya tidak pernah berhenti.
BACA JUGA: Bermain bersama: apa yang perlu dilakukan dengan keluarga dengan kanak-kanak yang berumur berbeza
Oleh itu, apakah aktiviti yang dapat kita pilih untuk merangsang anak-anak dan anak perempuan kita dengan cara yang membina? Kemahiran kognitif dan linguistik yang paling penting dalam usia prasekolah? Permainan mana yang akhirnya boleh mengambil kandungan dan bukannya bekas? Kami akan membincangkannya bersama-sama setiap minggu, dan, seperti biasa, kami juga menunggu cadangan dan pengalaman anda. Sementara itu, saya mencadangkan video yang indah dan menyeronokkan (WATCH THE VIDEO SINI) mengenai cadangan revolusi kebudayaan berdasarkan permainan, kerana, sebagai pengarang mengatakan, Steve Keil: "Kami membangunkan lebih matang emosi jika kita bermain lebih banyak. Dan kita membangunkan kemampuan membuat keputusan yang lebih baik jika kita bermain lebih "
Pautan yang boleh menarik minat anda
Stuart Brown mengatakan bahawa bermain adalah lebih daripada sekadar menyeronokkan, ia penting
Kreativiti, bermain, narasi: nilai mendalam pengalaman pertama subjektiviti
Halaman Facebook dan e-mel untuk terus berhubung
Bercakap dengan kanak-kanak: Kumpulan Facebook untuk sentiasa up-to-date dan bertukar pendapat
Jika anda ingin menghantar kami cerita, video atau gambar permainan anda dengan perkataan, tulis kepada: [email protected]
Normal 0 14 false false false EN X-NONE X-NONE

Video: buahan lagu | lagu untuk anak-anak | musik bayi | Fruits Song | Learn Fruits | Educational Song