Gerak isyarat yang perlu diberi perhatian kepada ibu-ibu baru


Menjadi seorang ibu adalah indah, tetapi juga sukar. Mari kita lihat, gerak isyarat apa yang boleh kita lakukan untuk membantu ibu baru

Dalam Artikel Ini:

Gerak isyarat untuk membantu ibu yang baru

Apabila seorang sahabat kita menjadi seorang ibu di hadapan kita, itu adalah kegembiraan, tetapi kadang-kadang kita juga merasa sedikit canggung dan hampir tidak pasti bagaimana hendak bertindak. Rahsia ini adalah untuk mengingati kebenaran yang mudah: menjadi seorang ibu yang indah, tetapi juga sukar. Jadi jika ada ibu baru yang istimewa dalam hidup kita, mari kita fokuskan pada apa yang boleh kita lakukan untuknya.

  • Hubungi kami semasa kami membeli-belah

Bagi kami, ia adalah sedikit usaha untuk membuat panggilan telefon semasa membeli-belah dan bertanya sama ada dia memerlukan sesuatu, mungkin walaupun ketika kami pergi ke rumahnya atau "bersahaja" kami akan membawanya kepadanya. Ia mungkin kelihatan bodoh, tetapi untuk ibu yang baru lahir kadang-kadang menjadi masalah walaupun hanya keluar untuk membeli susu, dan kerap ketika dia pulang dari pasar raya dan menyadari dia setengah dilupakan.

Bagaimana untuk membantu ibu baru selepas melahirkan anak
  • Berikan tangan dengan pelbagai tugas

Mencadangkannya untuk melakukan cucian atau membersihkan bilik mandi sememangnya dapat dilaksanakan hanya jika terdapat banyak keyakinan. Walau bagaimanapun, ia juga boleh ditawarkan untuk tugas-tugas lain yang lain, selalu cuba membuatnya seberat mungkin "Adakah saya perlu pergi ke pejabat pos, adakah anda memerlukan apa-apa?" "Saya pergi ke cucian, adakah anda mempunyai pakaian untuk dijemput?" dan lain-lain

Bersalah

7 perkara yang perlu diketahui ibu baru (7 gambar) Berikut adalah senarai pendek perkara yang ibu perlu tahu pertama anak mereka

  • Beri dia pujian...

... jujur, atau alamat kalimat yang sayang. Ia mungkin dia tidak merasa sangat sesuai pada masa ini, sememangnya, ia lebih mudah berbanding yang pernah dirasakan begitu tidak menarik. Justru dalam kes-kes seperti ini, pujian tulus dan bermotivasi dapat meningkatkan semangat dan mempunyai kesan yang lebih besar daripada biasa.

  • Beri mereka sedikit pemikiran

Pada masa ini semua orang di sekelilingnya mempunyai mata hanya untuk anaknya, dan dia gembira tentu saja, tetapi itu tidak bermakna bahawa dia baru sahaja muncul dari kehamilan, sejak lahir, masih hidup dengan menyusu dan malam-malam tanpa tidur, oleh kerana itu untuk sekali perhatian kecil yang diarahkan secara eksklusif kepada anda akan sangat dihargai. Bawa dia cappuccino dan brioches kegemarannya dari bar di bawah adalah idea: ya, kita masih tahu apa brioches kegemarannya. Kami tidak lupa dengan serta-merta, dibutakan oleh kehadiran kegembiraan kecilnya.

  • Beri dia hadiah kelahiran

Kami melawan semasa dan untuk kelahiran, kami memberi hadiah kepadanya bukannya kanak-kanak - yang mungkin sudah tenggelam dalam pakaian dan mainan baru, ketika minatnya pada saat ini adalah: berada di tangan ibunya, berbau bau ibunya, mendengar suara ibunya, makan, tidur. Ibu semulajadi menghargai hadiah kepada bayi mereka. Tetapi mereka juga menghargai dikenang sebagai orang dan bukan hanya sebagai ibu.

Peraturan lawatan ke ibu baru
  • Tawarkan makanannya

Apabila kita pergi ke rumahnya di rumah, bukannya membawa tumbuhan lain (selepas tinggal di hospitalnya, mungkin ruang tamunya akan kelihatan seperti rumah hijau), kita memilih kuali lasagne atau panggang dengan kentang. Adakah ia kelihatan pelik? Lebih baiknya, dia akan bersenang-senang menikmati makan malam, sekali gus: ia satu perkara yang kurang perlu dibimbangkan.

  • Tawaran untuk pengasuh bayi

Walaupun kita tidak lagi ibu dan bayi yang menakutkan kita, kita selalu boleh menawarkan untuk menjaga anak ketika bayi tidur: ini juga merupakan pertolongan yang baik. Ibu boleh keluar berjalan-jalan, pergi ke doktor atau dimanjakan oleh ahli kecantikan. Bahkan hanya setengah jam per se tidak ternilai.

Video: Jangan Usir Kucing yang Mendatangi Kita, Dia Membawa Sesuatu yang Berharga