Buku-buku untuk memberi kepada kanak-kanak untuk musim bunga dan musim panas


Apa yang lebih baik daripada buku untuk kanak-kanak untuk mengiringi mereka pada pengembaraan musim panas mereka? Berikut ialah senarai buku untuk memberi musim bunga dan musim panas 2019

Dalam Artikel Ini:

Buku untuk musim panas kanak-kanak

Dengan ketibaan musim yang indah kita semua mahu perjalanan di udara terbuka, di tepi laut, dengan cuti. Apa yang lebih baik daripada buku untuk kanak-kanak untuk mengiringi anak-anak kita dalam pengembaraan baru ini? Tidak seperti buku boleh merangsang imaginasi, mencadangkan permainan baru dan mewujudkan rasa ingin tahu untuk pergi ke penemuan alam semula jadi.

  • Jika anda mahu melihat ikan paus oleh Julie Fogliano, sakit. oleh Erin E. Stead - Babalibri

Siapa yang tidak mahu melihat ikan paus? Mari kita pergi ke laut, mengambil perjalanan bot dan berharap dapat melihat ikan paus sebenar, tetapi kita mesti pasti tahu bagaimana mengenalinya. Dia boleh membuat jenaka!

  • Ular untuk tetamu oleh Jula Donaldson, ilustrasi oleh Francesca Carabelli - Ed. Sinnos

Polly adalah seorang kanak-kanak yang sangat menyukai haiwan. Ia adalah musim cuti dan ramai jirannya tinggal tetapi tidak tahu siapa yang meninggalkan haiwan mereka. Polly akan mengurusnya, tetapi bagaimana jika kita meletakkan dua hamster di rumah yang sama, burung nuri, banyak ikan mas dan ular?

  • Apa yang anda nonton? Oleh Marica Bersan, sakit. oleh Claudio Cerri - Ed. Sinnos

Semua orang telah berhenti dan melihat sesuatu di langit dengan mulut terbuka. Apa yang akan terjadi? Halaman selepas halaman rasa ingin tahu apa yang menimbulkan kekaguman yang begitu besar. Sangat mudah untuk melihat mereka pada musim bunga atau selepas ribut musim panas: itu adalah pelangi.

  • Burung-burung Germano Zullo dan Albertine - Ed. Topipittori

Kembalinya burung adalah tanda pertama musim semi. Untuk mendengar mereka bernyanyi di pagi hari adalah pagi yang baik yang menjadikan hari-hari musim panas lebih cantik, tetapi dari burung kita boleh belajar sesuatu yang lebih seperti cahaya yang tipikal saat-saat mudah.

  • Menari di atas awan Vanina Starkoff - Ed Kalandraka

Betapa senangnya pergi menari di atas awan! Adakah halangan, berlari di langit dan akhirnya menjadi sedikit sahaja, tetapi kesunyian akan benar-benar indah seperti yang kelihatannya?

Buku-buku untuk dibaca kepada kanak-kanak terhadap stereotaip
  • Berjalan di langit oleh Yuichi Kasano - Ed Babalibryang

Ia adalah masa untuk perjalanan. Ia adalah masa untuk perjalanan dengan rakan-rakan. Apa yang berlaku jika haiwan di ladang datang bersama kami? Kapal angkasa Father perlu menangkap mereka semua.

  • Rahsia Encik L. Casetta Zanotti, sakit. Marina Marcolin - Ed. Lapis

Encik L. mengendalikan kedai memancing. Suatu hari pada musim panas ia mengambil umpan, menutup kedai dan pergi memancing. Terlalu buruk bahawa dia terlupa untuk membuka pintu peti sejuk di mana dia menyimpan umpan. Alam mengambil jalannya dan bandar dipenuhi dengan rama-rama.

  • Alam di Kota Danks dan Schofield, Ed. Sains Editorial

Semasa musim panas kita akhirnya dapat menemui sifat yang mengelilingi kita. Tidak perlu menunggu untuk pergi ke pantai atau di pergunungan, bahkan di bandar-bandar kita terdapat banyak permainan yang boleh kita lakukan untuk menemui alam semula jadi.

Video: Chibi Maruko Chan Bahasa Indonesia Maruko Tidak Bisa Mengatakan Panas