Google, "ibu kedua" kami


Google adalah senjata rahsia ibu hari ini: setiap hari kita menaip carian untuk subjek yang paling rumit, bertanya kepada diri sendiri kadangkala bagaimana mereka membuat perjalanan kami untuk mendapatkannya tanpa dia. Tetapi enjin carian tidak akan menggantikan ibu yang "sebenar" kami

Dalam Artikel Ini:

Moms dan Google

yang sejarah penyemak imbas ibu baru adalah memeras ugut: sukar untuk mengekalkan martabat mereka dalam menghadapi penyelidikan seperti "kotoran berwarna mustard" atau "bagaimana untuk membersihkan ragout dari sofa" atau, apabila kanak-kanak lebih tua "kerana pada musim luruh daun berubah warna" atau " kanak-kanak apa yang perlu dijawab ".

Kami mula bersungguh-sungguh melampirkan diri ke Google semasa mengandung ("Bayi besar bulan ketujuh") kita sudah memikirkan dia sebagai kawan yang sayang di puerperium ("bayi jatuh berubah apa yang perlu dilakukan") kita sayang dia sebagai orang sebagai lulus bulan dan bayi yang baru lahir menjadi seorang kanak-kanak yang bercakap, bermain, berjalan ("gejala gegaran") dan mula bertanya soalan janggal yang membuatkan kita merasa yang terakhir dari kelas.

Aplikasi Android terbaik untuk kanak-kanak

Maksudnya ialah kredibiliti seorang ibu digantung oleh benang: kita tahu dengan baik bahawa, seperti tahun-tahun berlalu, untuk anak-anak kita, kita akan lulus dari idola tanpa bertanding kepada seorang pedant tua - puncak disistima biasanya membelok di sekitar remaja. Tetapi Google, bagaimanapun, tidak menilai. Ia tidak dapat mendedahkan identiti kita. Ia tidak mengkhianati kita. Kadangkala jawapan dalam penyelidikan kami membuat kami membekukan darah kami, tetapi lebih sering mereka membantu kami. Bagaimana pula dengan ibu dan nenek kita yang terselamat tanpa dia?

Dikatakan bahawa ibu-ibu masa lalu menyampaikan pengetahuan mereka dari satu generasi ke generasi: bukannya menaip "lampin boleh meletup" ada nenek atau ibu saudara yang bertugas mencerahkan kamu. Pasti lebih merendahkan daripada membuat satu carian cepat dan ANONYMOUS dengan telefon pintar: dalam pengertian ini, Google telah benar-benar mengalahkan persaingan ibu, ibu, ibu saudara dan adik ipar, cemas untuk menyampaikan pengalaman mereka seperti yang dilakukan dengan mereka.

10 tablet terbaik untuk kanak-kanak

Jangan bercanda, hari ini tiada seorang pun daripada kita akan merendah diri untuk bertanya kepada orang sebenar "bagaimana memasak sup sayur" (yang kemudian, siapa kubis memakan sup sayuran sebelum perlu menanam anak?) Sebaliknya, kita pergi ke hadapan dengan kebanggaan yang nampaknya "Telah dilahirkan belajar", dan tidak boleh meminta apa-apa kepada sesiapa pun, kuat dari kad truf kami, rakan baik Google kami.

Tetapi walaupun semua kegelisahan dan kehilangan masa dan martabat yang menyelamatkan kita, Google akan sentiasa kekal yang keduaSebenarnya, penyebaran pengetahuan hanyalah sebahagian kecil daripada hubungan ibu bapa dan anak. Google boleh mengajukan soalan tentang semua jenis, tetapi, seperti yang kita dewasa dan divaksinasi, bahkan orang tua pula, kita masih memerlukan ibu kita untuk semua perkara yang tidak dapat dilakukan internet.

Adakah kanak-kanak menggunakan terlalu banyak telefon pintar?

Apabila kita berada di tengah-tengah puerperium, hanya seorang ibu yang boleh memberi jaminan kepada kita bahawa kita bukan dari TSO, bahawa apa yang kita alami adalah normal dan semuanya akan baik-baik saja: sudah tentu, Google juga boleh memberitahu kita, tetapi kita tidak akan mempercayainya. Apabila kita merasakan ibu-ibu yang dahsyat, yang terburuk yang pernah dilahirkan, kita hanya akan percaya kepada ibu kita jika dia memberitahu kita tidak seperti itu... Mana-mana orang lain, termasuk Google, hanya akan kelihatan leka.

Google boleh mengajar kita cara melukis bilik tidur, yang merupakan krim lampin terbaik dan cara memasak makanan bayi dengan cara yang terbaik. Tetapi hari ketika kami benar-benar di atas tanah, tidak boleh datang ke rumah kami, membuka tingkap dan berkata "Ada matahari, kami keluar": Google tidak akan memahami keperluan kita, kecuali kami menaipnya dengan jelas pada keyboard. Itulah sebabnya, berbanding dengan ibu kita dan mungkin satu hari berbanding kita, akan sentiasa menjadi yang kedua

Video: Lagu Anak Guruku Tersayang - Hari Guru Nasional 2017 - Lifia Wisuda