Seorang datuk menulis surat sebelum mati dan bergerak ke web


James K. Flanagan adalah pengarang surat yang sangat ditujukan kepada anak saudara beliau beberapa bulan sebelum kematiannya. Teks bergerak di mana seorang datuk menceritakan perkara-perkara penting yang dia pelajari dalam kehidupan

Dalam Artikel Ini: James K. Flanagan dia adalah seorang penulis surat yang sangat bergerak ditujukan kepada anak saudara beliau beberapa bulan sebelum kematiannya dari serangan jantung. Teks itu diterbitkan dengan izin anak perempuannya, Rachele Creighton. Surat a datuk bahawa semua kanak-kanak harus membaca dan yang mengingatkan kita tentang peranan penting angka-angka ini bermain dalam keluarga.
"Dear Ryan, Conor, Brendan, Charlie dan Mary Catherine, saya menyuruh saya menulis surat dengan beberapa nasihat untuk anda, di mana untuk memberitahu anda tentang perkara-perkara penting yang saya pelajari dalam hidup saya. Saya mula menulis pada 8 April 2012, pada hari ulang tahun ke-72 saya.
Hak-hak nenek moyang mempunyai "hubungan yang signifikan" dengan cucu-cucu
Setiap daripada kamu adalah hadiah yang indah dari Tuhan, hadiah untuk keluarga anda dan untuk seluruh dunia. Sentiasa ingat, terutamanya apabila angin sejuk yang dibawa oleh keraguan dan detik-detik menyedihkan akan datang ke dalam hidup anda. Jangan takut apa-apa atau sesiapa pun. Ikut impian anda, jangan dikecewakan oleh kesukaran atau apa yang orang fikirkan. Terlalu ramai orang tidak melakukan apa yang mereka mahu dan kemudian membelanjakan nyawa mereka untuk menilai orang lain. Elakkan pesimis asid yang hidup di "jika" dan "tetapi".
Jangan dikondisikan. Perkara yang paling teruk dalam hidup adalah melihat ke belakang dan berkata, "Saya sepatutnya... saya boleh mempunyai". Ambil risiko, buat kesilapan.
Semua manusia adalah sama. Sesetengah orang boleh memakai topi mewah atau mempunyai tajuk yang hebat atau mempunyai (sementara) kuasa hebat dan untuk ini mereka percaya mereka lebih unggul. Jangan percaya. Mereka mempunyai keraguan yang sama, ketakutan yang sama dan harapan yang sama, mereka makan, minum, tidur dan kentut seperti orang lain.
Buat senarai semua yang anda mahu lakukan dalam kehidupan: perjalanan ke tempat yang jauh, belajar perdagangan atau bahasa, bertemu seseorang yang istimewa. Lakukan beberapa perkara ini setiap tahun. Jangan sekali-kali mengatakan "Saya akan melakukannya esok". Tidak ada hari yang "betul" untuk memulakan sesuatu, sekarang adalah masa yang tepat.
Bersikap tidak mementingkan diri sendiri, pergi ke dunia untuk membantu orang, terutamanya yang paling lemah, takut dan kanak-kanak. Setiap orang membawa kesakitan yang besar dalam diri mereka dan semua orang memerlukan belas kasihan.
Jangan menyertai tentera atau mana-mana organisasi yang cuba membunuh anda. Perang adalah buruk. Semua peperangan bermula dengan lelaki tua yang memaksa golongan muda untuk membenci satu sama lain dan membunuh satu sama lain.
Kakek: seni sulit kompromi
Baca buku, seberapa banyak yang anda bolehanda. Mereka adalah sumber kegembiraan, kebijaksanaan dan inspirasi.
Jujurlah.
Sentiasa bepergian tetapi terutama semasa belia. Jangan tunggu sehingga anda mempunyai wang yang cukup atau sehingga segala-galanya dianjurkan dengan sempurna. Ini tidak akan berlaku.
Lawati Ireland, di mana jiwa keluarga kita dilahirkan.
Pilih profesion yang anda suka. Pekerjaan mesti menjadi kegembiraan, tidak berfungsi hanya untuk wang, jiwa anda akan lumpuh.
Jangan berteriak. Tidak perlu, tidak, ia menyakitkan diri sendiri dan orang lain. Setiap kali saya menjerit, saya gagal.
Sentiasa jaga janji yang anda buat kepada anak-anak. Jangan katakan "kita akan lihat" apabila kita bermaksud "tidak". Kanak-kanak mahu kebenaran. Beritahu mereka dengan kebenaran dengan kasih sayang dan kebaikan. Jangan beritahu sesiapa sahaja bahawa anda menyayanginya jika tidak benar.
Hidup bersesuaian dengan alam semula jadi: tinggal di udara terbuka, di hutan, di pergunungan, di laut, di padang pasir. Ia penting untuk jiwa. Merangkul orang yang anda suka. Beritahu mereka betapa pentingnya mereka sekarang, jangan tunggu sampai terlambat. Bersyukurlah setiap hari untuk apa yang ada. "

Video: Big Man | 빅맨 - EP 3 [SUB: ENG, CHN, MLY, VIE, IND]