Sejarah pengangkatan: selalu percaya padanya, jangan menyerah!


Cerita pengangkatan di Nairobi: kesaksian Eugenio dan Alessandra, dua orang ibu bapa di Nairobi mendapati seorang anak perempuan di Diana, gadis yang mereka pakai setelah proses pengangkatan tiga tahun

Dalam Artikel Ini:

Sejarah pengangkatan di Nairobi

"Percayalah selalu, jangan putus asa!". Moto yang dibuat dengan betul Eugenio dan Alessandra. Mereka adalah dongeng dengan akhir yang bahagia, mimpi yang menjadi realiti. Mereka tidak menderita selama tiga tahun menunggu untuk mengadaptasi, kecuali ketidaksabaran tiga minggu yang terakhir apabila setiap minggu mereka memberitahu mereka bahawa mereka akan melihat anak mereka pada hari Jumaat berikutnya.
Ibu bapa yang sangat baru ini sangat manis dan kata-kata yang mendalam: "Kami tidak akan menyerah pada mana-mana hari tiga tahun yang kami menunggu kerana pada masa itu kami perlahan-lahan menghampiri dunia adopsi dan perasaan tertentu yang kedua-dua kanak-kanak dan ibu bapa merasa ketika mereka memulakan perjalanan mereka bersama-sama.
Apa yang paling menantang kita ialah dalam laluan angkat adalah perlu untuk membolehkan anak anda kembali mengikat dalam pertumbuhan dan menjejaki semula tanpa memalukan fasa-fasa kehidupan yang tidak dapat hidup sepenuhnya pada masa yang tepat.

Walaupun dia dewasa, dia mungkin tidak pernah mempunyai keseronokan mempunyai sebotol atau pengacau atau berada di tangannya selagi dia memerlukan atau banyak perkara yang kita ambil dengan senang hati apabila bayi itu mempunyai dua ibu bapa yang berhampiran dia.

Penerimaan antarabangsa: prosedur yang akan diikuti, kos dan badan yang diberi kuasa

Menyedari ini juga menyedari berapa banyak perkara yang kita telah terlepas dalam masa lalu peribadi kita dan kami fikir bahawa melupakannya tidak lagi perlu, dan kadang kala kami terlupa kesakitan tidak memilikinya. Adalah mungkin untuk mendekati anak dan masa lalu dengan hormat hanya jika kita berjaya mendekati masa lalu kita dengan hormat dan tanpa meminimumkan kesakitan kenangan dan mencari jalan pintas cekap yang luar biasa bahawa dunia kita sangat memberi inspirasi ".
Saya berjumpa dengan Eugenio di tempat kerja. Seorang kolaborator luaran yang dengan serta-merta dengan karyanya telah menekankan sebagai tambahan kepada profesionalisme juga kepekaan yang mendalam. Pengesahan ciri terakhir ini yang saya kira kira-kira sebulan yang lalu apabila, dengan bersinar, dia mempersembahkan dirinya di hadapan saya memetik kata-kata: "Untuk sementara waktu kita tidak akan saling melihat, Saya dan isteri saya terbang ke Nairobi. Mari akhirnya jumpa Diana, anak perempuan kita. Kami telah mengambil jalan adopsi, ia telah lama dan berleluasa, tetapi mungkin kami melakukannya. Mungkin kerana selagi saya tidak melihatnya, saya tidak percaya ". Mata Eugenio berkilat, kata-kata itu keluar dengan semangat, dengan emosi... tidak... dengan emosi. Saya membaca di mata itu kegembiraan seorang lelaki yang akan menjadi seorang bapa dan barangkali dia berjaya "menindas" penderitaan untuk memberi ruang bagi kebahagiaan impian yang direalisasikan.
Dari sana mel tiba dengan gambar Diana manis yang diiringi dengan kata-kata yang memasuki hati saya seolah-olah saya berada di sana bersama mereka, di Nairobi.
Kami tiba di Nairobi jam 4 pagi. Ia kelihatan seperti sebuah bandar yang kemas dan tenang yang menggantung di antara kemodenan dan alam, tetapi ia hanyalah satu ilusi terikat pada masa itu. Kami tiba di rumah, rumah besar yang indah dan teratur dengan baik dengan semua yang anda perlukan untuk hidup dengan sempurna. Kami dialu-alukan, sudah bangun, Alberto dan Valentina (pasangan yang sebelum kami mengadopsi bayi di Kenya). Ketika kami keluar sekitar 9, segala-galanya telah berubah, lalu lintas adalah huru-hara dan bau pelepasan kereta benar-benar tidak dapat ditanggung. Pemanduan tangan kiri kereta, ditambah dengan keletihan tertentu untuk perjalanan, benar-benar membuat kita berasa bahaya di setiap jalan. Dengan bantuan Alberto dan Valentina, bagaimanapun, dalam waktu yang sangat singkat, kami menyedari segala hal penting untuk tinggal di Nairobi, bank untuk menukar wang, safaricom untuk peranti mudah alih dan internet, pasar raya, bas untuk mencapai: pusat, hospital, pusat khusus untuk kanak-kanak, taman permainan dan lain-lain....
Sekarang bersedia untuk tinggal di Nairobi, keesokan harinya kami pergi ke Diana. Kami mengenali dia di kalangan begitu banyak kanak-kanak... satu-satunya keraguan adalah bahawa ia kelihatan jauh lebih kecil daripada yang kami harapkan. Bayi yang anda tidak dapat memberikan lebih daripada 5 tahun... selain daripada 7. Sangat manis tetapi sangat tenang selepas beberapa cubaan mujarab untuk melawan dia membiarkan dirinya dijemput oleh Alessandra dan dia tidak pernah meninggalkannya selama sepanjang lawatan. Sekitar begitu banyak kanak-kanak yang ingin tahu, luas dan sangat terbuka dan bersemangat untuk menghubungi fizikal. Di institut ini terdapat 150 kanak-kanak dari 2 (dan mungkin kurang) hingga 16 tahun yang selalu tinggal di dalam dan 200 lagi yang berasal dari sumpah berdekatan hanya untuk menghadiri sekolah.

adozione_2


Semua sangat rapat dan sibuk atau bermain atau melakukan sesuatu untuk rumah (memasak, mencuci pakaian, menjaga ladang dan taman atau menjaga anak-anak muda). Cara selari ditutup di dalam pagar dengan pintu besi berat. Dunia hangat dan mesra tetapi dengan tudung kesedihan dalam rupa. Sebuah dunia yang sangat sensitif dan sangat terjaga bayi, ingin tahu tentang segala sesuatu dan mengetahui apa-apa, mana-mana orang. Keluarga besar dengan Pengarah yang merupakan bapa setiap orang.
Hi Serena, saya ingin memberitahu anda bagaimana anda sampai di sana
Kami mendekati Diana bukan sahaja secara fizikal dengan pelukan hangat tetapi juga melalui cerita yang paling besar dan mencari bahagian-bahagian hidupnya hari ini: bilik tidurnya, kelasnya, dapurnya, refectory, yang juga gereja, gym dan bilik untuk tinggal ketika hujan. Mengetahui setiap tempat seolah-olah berharga kepada kita dan juga mengetahui setiap kawannya dan berkongsi cerita dan hasrat dengannya seolah-olah penting bagi kita untuk menghafal segala yang akan kita beritahu apabila ia mula bertanya kepada kami tentang masa lalu dan masa kecilnya. Dari kedua-dua hari pertama ini kelihatan jelas kepada kita bahawa hidupnya bukan sekadar meninggalkan tiga bulan pertama, tetapi juga tentang kehangatan keluarga, orang yang penuh dengan kehidupan dan lebih dari semua keinginan untuk hidup ".
Tak perlu dikatakan betapa dalam hati saya telah membengkak dengan emosi dalam membaca semua ini dan cuba membayangkan secara terperinci semua sensasi Eugenio dan Alessandra tetapi lebih banyak lagi orang-orang yang kecil Diana, yang kini menjadi kegembiraan kerana dapat mencari dunia cinta segalanya untuknya.
Dari awal saya merasakan keperluan kongsi kisah kehidupan sebenar dengan BeHappyFamily dan para pembaca. Pada gerak hati saya meminta Eugenio dan Alessandra untuk membenarkan saya menerbitkan "buku harian" mereka. Sejurus selepas saya ragu-ragu muncul kelihatan kurang ajar, saya takut bahawa mereka akan membaca atas permintaan saya untuk membuat eksploitasi pengalaman sukar seperti pengangkatan. Tetapi tanpa menunggu terlalu lama, jawapan Eugenio datang:
"Terima kasih Alessandra kerana berkongsi emosi dengan saya. Pertama saya juga letakkan alamat anda di kalangan sahabat Diana yang akan saya hantar berita hari-hari pertama kami dengannya. Mengenai forum kami sama sekali tidak mempunyai masalah, jika ini dapat membuat seseorang ingin mengikuti pengalaman kami, kami juga boleh didapati untuk lebih banyak kenalan langsung. Kami bersemangat tentang pengalaman ini dan setiap hari lagi di sini di Afrika kami gembira telah melakukannya. Sebagai tambahan kepada seorang gadis cantik, sekarang di rumah kami telah memasuki sekeping kecil Afrika yang memperkaya kepekaan kami dan cara kami melihat kehidupan dan orang ".
Semasa saya melahirkan Leonardo
Tidak, saya tidak berani. Saya cukup bernasib baik untuk bertemu dengan orang-orang ini yang, tanpa teragak-agak, meletakkan cintanya kepada jiran-jiran mereka di depan semua orang, menyedari hakikat bahawa ada pasangan lain yang berjuang, yang mungkin sebelum keruntuhan birokrasi runtuh dan merasakan mereka tidak dapat melakukannya.
Alessandra dan Eugenio telah membuat mereka bersedia untuk mendengar anda dan mengapa tidak... mungkin untuk memberi nasihat dan membantu anda. Pada masa yang sama saya dengan senang hati akan bertindak sebagai "wartawan" kepada Alessandra dan Eugenio dan memberitahu anda mengenai pengembaraan hidup yang indah ini secara langsung di forum Mamma Planet di pautan berikut
Sentiasa mempercayainya, jangan berputus asa!
A.F.

Video: Kisah anak Tuhan yang Setia sampai Tuhan Yesus Menjemput