Hobi Ibu


Apa yang ibu-ibu Itali suka lakukan dalam masa lapang mereka? Mari cari bersama

Dalam Artikel Ini:

Apabila terdapat anak-anak berjalan di sekitar rumah, sukar untuk seorang ibu mempunyai banyak masa luang untuk menumpukan kepada kegiatan mereka, tetapi apa yang ibu lakukan ketika anak-anak mereka akhirnya tidur atau ketika mereka berada di tadika?
Berikut adalah satu hobi yang paling popular:
dapur: Ramai ibu benar-benar suri rumah yang membuat pelbagai hidangan, dari pizza buatan sendiri ke croquette kentang, dari kek dihiasi dengan watak kartun untuk memelihara dan jus buah-buahan barang-barang rumah. Ibunya moden, meskipun banyak komitmen yang mendorongnya untuk berlari antara buruh rumah dan anak, suka melayani makanan yang sihat dan sihat, cuba menghindari makanan yang dimasak atau dibungkus yang dapat meningkatkan peluang obesitas pada masa kanak-kanak.
Membaca dan menulis: Syarikat buku yang bagus tidak ternilai, apabila semua orang berada di tempat tidur, ia bagus untuk membuka halaman dan
tersesat dalam novel romantik, biografi watak luar biasa atau perjalanan di benang fantasi berikut sagita fantasi. Sesetengah ibu juga terlibat dalam penulisan: cerita pendek, cerita untuk memberitahu anak-anak, puisi dan juga novel.
Keratan dan menjahit: Mungkin anda adalah salah seorang wanita yang tidak pernah belajar untuk menyerang walaupun butang, tetapi dengan ketibaan bayi sering perubahan keutamaan ini, anda ingin membuat pakaian khas untuknya, mungkin menyesuaikan pakaian lama kita yang diilhami oleh beberapa tutorial di internet, atau memakai jarum dan benang dan menyulam bibir, beg suaka, tutup dengan nama bayi kami atau dengan watak kegemarannya. Atau buat benda-benda kecil untuk kegunaan harian, mulai dari selimut selimut hingga ke roti, apron, langsir, untuk memberikan sentuhan rumah anda yang sangat peribadi.



Lukisan dan decoupage: Buat lukisan tersuai, mungkin menyalin beberapa karya masa lampau atau belajar bagaimana mengembalikan objek lama yang memberi mereka kehidupan baru. Siapa yang terlibat dalam teknik lukisan yang aneh, yang mencipta mural yang indah di dinding bilik tidur kanak-kanak, yang merupakan senjata kesabaran dan menghiasi khidmat porselin dengan tangan menjadikannya unik.
Pasta dengan garam, cernit, das, fimo: Mencipta karya seni telah menjadi semangat ibu-ibu banyak, kos rendah dan anda sering boleh menggunakan kemahiran mereka untuk membuat anak patung, haiwan kecil, kerongsang atau kalung bergaya untuk menghiasi rumah anda atau membesarkan... dan mengapa tidak, mungkin anda juga boleh membuat nikmat parti yang bagus dan barang-barang hadiah untuk dijual kepada rakan-rakan dan saudara-mara.
Sedikit segalanya: Ada ibu-ibu yang suka bereksperimen dan tidak puas dengan hanya satu hobi, hari ini mereka akan membina boneka mainan dengan dirasakan, esok bulu yang dimasak bulu, pada hari berikutnya mereka akan menghasilkan lilin wangi dan dalam dua bulan mereka akan membuat bijou dengan mutiara sungai dan plastik dikitar semula. Ibu-ibu yang mempunyai kreativiti darah dan potong kertas membuat kad ucapan yang disesuaikan, membuat lampu-lampu dengan kadbod untuk majlis-majlis khas, keranjang Paskah dengan telur dicat, pendeknya, mereka memutuskan apa yang mereka suka dan cuba untuk mewujudkannya.
Aktiviti fizikal: Yang paling popular adalah gym, yoga dan berenang, aktiviti fizikal menumbuhkan badan dan minda dan tidak ada kebetulan bahawa ramai wanita suka menghabiskan latihan masa lapang mereka, mungkin di rumah menggunakan langkah atau papan baki tersambung kepada anak-anak lelaki.
Chiara Zambelli

Video: Kisah Sukses "Ibu Rumah Tangga yang Mengubah Hobi Jadi Bisnis" - Kameha Shop