Cuti tanpa anak: bagaimana untuk meninggalkan rasa bersalah di rumah?


Kami memutuskan untuk menghabiskan cuti tanpa anak dan rasa bersalah menyokong kami dan mengancam untuk merosakkan segala-galanya? Berikut adalah senarai alasan yang sangat baik untuk mengusir penyesalan

Dalam Artikel Ini:

Cuti tanpa anak

Senarai alasan yang sangat baik untuk mengusir penyesalan jika kami bercuti dengan pasangan kami tanpa anak-anak.
Selepas berfikir dengan teliti, kami memutuskan untuk pergi bercuti tanpa anak: sama ada untuk hujung minggu, seminggu atau tempoh yang lebih lama, dan tanpa mengira kebaikan sebab kita, rasa bersalah menyokong kita dan mengancam untuk merosakkan segala-galanya! Oleh itu, semasa krisis, ada baiknya untuk mengingati beberapa perkara.

  • Ia juga baik untuk mereka
    Ia sihat untuk bereksperimen dengan cara hidup yang berbeza, persekitaran baru, dan mungkin juga aktiviti yang belum pernah terjadi sebelumnya. Sama ada mereka berada di rumah untuk datuk nenek atau sanak saudara lain, sama ada kami telah memilih kem musim panas atau koloni, untuk kanak-kanak itu pasti akan menjadi pengalaman luar biasa. Pada masa ini, semasa kita dikoyakkan oleh rasa bersalah, kemungkinan mereka berseronok seperti gila.
  • Mengapa kita merasa seperti itu?
    Lagipun, menjadi ibu bapa yang sah adalah berdasarkan kualiti dan tentunya bukan pada jumlah masa yang dihabiskan dengan anak-anak mereka. Sekiranya kami memutuskan untuk bercuti ini, salah satu daripada sebabnya ialah keadaan tekanan dan keletihan yang menghalang kami daripada melengkapkan peranan kami, dan seterusnya...
  • .... Kita ingat betapa pentingnya pasangan itu
    Adalah penting bagi seorang kanak-kanak untuk hidup selaras dengan ibu bapa mereka. Jika petang dengan dua kadangkala pastinya dapat memberi makan beberapa hubungan yang tidak dapat dielakkan di dalam ribuan situasi sehari-hari, percutian yang lebih lama hanya dapat menguntungkan lagi, untuk kepentingan seluruh keluarga!
Janji-janji yang akan dibuat untuk diri kita semasa cuti musim panas ini
  • Sekali kita adalah seorang sahaja
    Cuti ini akan memberi kita kebaikan kerana banyak sebab yang berbeza: yang paling jelas adalah yang lain dan keseronokan, tetapi ada juga fakta yang tidak boleh diabaikan bahawa untuk sekali kita akan hanya meliputi satu peranan, iaitu pasangan. Tidak lagi ibu, isteri, pembantu rumah, pekerja dan mungkin penjaga ibu bapa yang lebih tua. Akhirnya kita boleh bernafas.
  • Mereka akan terlepas kita, dan ia baik
    Cuti seperti pertama kali di tadika: kami akan menyukai mereka dengan lebih baik, kerana kami akan merindui mereka, terutamanya jika kami datang dari zaman ketika sekolah ditutup dan kami mempunyai mereka di rumah bersama kami sepanjang hari. Ketidakmampuan penangkapan, kadang-kadang kita hanya melihat kesukaran untuk mempunyai kanak-kanak kecil di sebelah kami. Percutian tanpa ia akan membantu kita ingat bagaimana kehidupan seharian dengan mereka istimewa.
  • Sekembalinya kita akan melihat kesannya
    Apabila kita kembali, kita kemungkinan besar akan memahami bahawa kita telah membuat pilihan yang tepat dan kita akan menyesal setiap minit yang sia-sia apabila merasa bersalah. Tenaga kami yang baru diperbaharui, perasaan kami lebih santai dan bahkan lebih muda akan menjadi hadiah yang tidak ternilai bagi kanak-kanak. Dan mungkin kita semua akan memutuskan untuk membuat percutian berasingan pelantikan biasa untuk musim panas kita!

Video: My Father is Strange | 아버지가 이상해 – Ep.45 [ENG/IND/2017.08.12]