Adakah Grail cinta yang suci ada? Mari kita kembali seperti kanak-kanak!


Grail suci cinta, resipi atau ubat yang sempurna untuk menjadikannya terakhir, mungkin tidak wujud, dan mungkin kita harus kembali kepada cinta dengan cara yang lebih mudah, naluri, spontan dan semula jadi...

Dalam Artikel Ini:

Belajar untuk suka seperti kanak-kanak

Hanya beberapa hari untuk Hari Valentine, dan seperti yang tepat waktu setiap tahun web dan tawaran sosial kita "suka" dalam semua sosnya, sehingga mereka tidak lagi memahami apa maksud istilah ini, dan ada yang serius bertanya pemansuhan pengulangan ini dari kalendar. Siapa tahu apa yang akan menganggap uskup Valentino, yang memberi nama kepada pesta para pecinta, jika dia melihat pasangan yang meninggalkan anak-anak mereka kepada datuk nenek, menempah malam di restoran paling romantis dan kemudian tidak dapat melihat ke mata, menikmati saat ini dan bercakap, terlalu sibuk menyiarkan foto dan sebut harga di Instagram atau Facebook.

Mungkin dia akan berpindah ke kuburnya jika dia mendengar cakap-cakap hebat yang dibuat tentang cinta, atau membaca kelebihan artikel yang penuh dengan kata-kata berkesan untuk menggambarkan apa yang harus menjadi sentimen paling mudah, tetapi pada masa yang sama lebih mendalam dan penting. Belum lagi mereka yang mencari cinta secara obsesif dalam kehidupan mereka atau yang meminta tiga ribu soalan tentang perasaan ini, kehilangan pandangan yang penting. Tetapi kemudian seseorang berkata demikian "penting tidak dapat dilihat dengan mata".

Dan kemudian ada orang-orang yang mencontohi cinta dan tidak sepenuhnya menjalani pengalaman yang terjadi padanya. Kerana jika anda membuang masa mengulangi cinta itu mestilah sama seperti buku-buku, lagu-lagunya, ahli falsafah, pemikir hebat menggambarkannya, sukar untuk mengetahui bagaimana mengenalinya secara konkrit. Dan kita kehilangan pandangan orang-orang istimewa yang bertemu, yakin bahawa mereka bukan "betul" (tetapi istilah "betul", rahmat, apa maksudnya ???) dan tidak memenuhi kriteria terkenal dalam senarai yang terkenal itu cinta diperkaya dari masa ke masa dan dijaga dengan penuh perhatian, seolah-olah itu adalah Holy Grail.

Saya tidak fikir rakan kongsi, atau bapa yang sempurna akan dipasang seperti Legos, mengikut arahan, dan saya tidak percaya bahawa cinta disampaikan dalam kotak dengan risalah: "diambil dua kali sehari, sebaik-baiknya semasa makanan... ".

Berikut adalah Grail suci cinta, resipi atau ubat yang sempurna untuk menjadikannya terakhir, mungkin ia tidak wujud, dan mungkin kita harus kembali mencintai dengan cara yang lebih mudah, naluriah, spontan dan semulajadi... sama seperti kanak-kanak. Marilah jatuh ke bumi cinta ini, makanlah, rasakan aromanya, dengarkan nota-notanya, mari kita sentuhnya, sama seperti yang dilakukan oleh anak-anak kecil.

Mari lihat mereka, mari kita luangkan masa dengan mereka dan tanpa rasa takut (sama seperti mereka) mari kita lepaskan diri dari superstruktur dan jangkaan dan mula dari awal, dari yang penting.

Bagi kanak-kanak, cinta dibuat daripada kesederhanaan, perkara konkrit: sandwic dikongsi dengan kekasih, senyuman, pelukan ibubapa atau ayah, petang permainan dengan kawan atau kawan jantung, kad atau pekerjaan yang dilakukan dengan berhati-hati, cium yang malu-malu di sekolah anda tidak boleh menunggu untuk memberitahu ibu anda, tetapi hari berikutnya anda sudah terlupa kerana akan ada sesuatu yang lain untuk ditemui dan pengalaman. Cintailah kepada anak-anak kecil bertepatan dengan kek nenek, dengan mandi pertama musim panas, dengan permainan bola dengan teman-teman atau dengan mainan yang telah menunggu selama berbulan-bulan. Dan apabila anda bertarung, tiada apa yang penting atau serius... hanya senyuman, ciuman, permainan, lollipop dan pulangan yang tenang.

Cuba tanya kepada anak-anak apa cintanya kepada mereka dan anda akan terkejut dengan jawapan mereka. Mereka akan membuat anda tersenyum atau mungkin merenung betapa banyaknya segala-galanya, bagaimanapun, lebih mudah bagi mereka. Kami cuba bertanya kepada anak-anak Planet Ibu dan kami memberitahu anda dalam artikel ini.

Cinta dilihat oleh anak-anak behappyfamily

Walaupun di sini, temu bual video bagus di mana protagonis adalah yang termuda. Untuk melihat dan mendengar!

Kami mula melihat perkara-perkara seolah-olah kita adalah anak-anak, dengan keupayaan itu untuk kagum dengan segala-galanya, dengan setiap isyarat tunggal, porous kepada setiap sedikit emosi dan perasaan yang anda rasakan. Kami meninggalkan manual dan buku tentang "bagaimana untuk membuat hubungan pasangan yang terakhir", "bagaimana untuk jatuh cinta lagi dengan bapa anak-anak saya", "bagaimana untuk bertemu cinta"... Dan jika kita benar-benar memerlukan buku rujukan saya menasihatkan anda untuk membaca "Il Piccolo Principe":-) Apa yang lebih cantik cinta kepada mawarnya?:

Lelaki tumbuh 5000 mawar di taman yang sama dan tidak menemui apa yang mereka cari. Tetapi apa yang mereka cari boleh didapati hanya dalam satu mawar atau sedikit air. Tetapi mata adalah buta. Kita mesti mencari dengan hati!

atau "jinak" dan "biarkan dirinya dijinakkan"

- Apakah maksudnya untuk "jinak?"
- "Ia satu perkara yang lama dilupakan, ini bermakna" untuk membuat bon... "
- "Buat pautan?"
- "Sudah tentu," kata musang itu. "Anda, sehingga sekarang, bagiku, tetapi seorang budak lelaki bersamaan dengan seratus ribu kanak-kanak, dan saya tidak memerlukan kamu, dan kamu tidak memerlukan saya, saya bukan rubah untuk kamu, sama dengan seratus rubah. anda menjinakkan saya, kita akan memerlukan satu sama lain, anda akan menjadi unik kepada saya di dunia, dan saya akan menjadi unik kepada anda di dunia ".
- "Saya mula faham," kata putera kecil itu. "Ada bunga... Saya fikir dia menjinakkan saya..."

Dan jika apa yang menghalang anda takut kami belajar dari dia:

Sudah tentu saya akan menyakiti awak. Sudah tentu anda akan melakukannya kepada saya. Sudah tentu kita akan melakukannya. Tetapi ini adalah keadaan yang sangat wujud. Menjadi musim bunga, bermakna menerima risiko musim sejuk. Menjadi hadir, bermakna menerima risiko ketiadaan (...)

Ia adalah kegilaan untuk membenci semua mawar kerana duri telah menyengat anda, meninggalkan semua impian kerana salah seorang daripada mereka tidak menjadi kenyataan, untuk melepaskan semua percubaan kerana seseorang telah gagal. Ia adalah kegilaan untuk mengutuk semua persahabatan kerana seseorang telah mengkhianati anda, tidak percaya kepada mana-mana cinta hanya kerana salah seorang daripada mereka telah tidak setia, untuk membuang semua kemungkinan bahagia hanya kerana sesuatu tidak pergi dengan cara yang betul. Selalunya peluang lain, persahabatan yang lain, cinta yang lain, kekuatan baru.
Untuk setiap akhir ada permulaan yang baru. (...)

Video: SOMETHING Frightened These Teenagers & A UFO Incident That Frightened 350 People Forever 8/22/2018