Bagaimana untuk menenangkan bayi yang menangis


Apa yang membezakan ibu bapa yang baik dan kebaikannya yang dikatakan dalam mengetahui bagaimana untuk meningkatkan anak-anak mereka adalah di atas segala kemampuan untuk memahami yang terakhir dan isyarat yang menghantar secara diam-diam selama tahap...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Apa yang membezakan yang baik ibubapa dan beliau dakwaan kebaikan dalam mengetahui bagaimana untuk berkembang sendiri kanak-kanak ia adalah di atas semua kapasiti untuk memahami kedua dan isyarat yang mereka hantar cara tersirat semasa fasa pertumbuhan mereka yang berlainan, sehingga pematangan lengkap. Salah satu fasa paling rumit di mana untuk memahami apa yang anak-anak anda ingin memberitahu anda pastinya usia kanak-kanak, terutamanya jika kita bercakap tentang bulan pertama dari kelahiran, yang di dalamnya proses kognitif dan komunikatif bayi masih belum matang, dan mungkin juga kemampuan ibu bapa menjadi seperti itu belum terbentuk sepenuhnya. Sekali lagi, salah satu situasi yang paling biasa di mana a bayi cuba untuk berkomunikasi dengan ibu bapa anda semasa menangis dan ini sering menghantar ibu bapa ke panik. Jangan risau, di sini kami memberi anda panduan ringkas mengenai cara menenangkan bayi yang menangis. Bacaan yang baik.

Memahami sebabnya

Adalah jelas perlu untuk mengetahui sebab yang menentukan untuk menenangkan air mata kanak-kanak. Jika ia adalah seorang anak kecil yang, misalnya, menangis kerana dia lapar, dia tidak akan dapat mereda dengan lekuk, mainan dan sebagainya. Dalam kes ini, kanak-kanak itu boleh menjadi lebih gugup dan menangis tanpa batasan. Penyelesaian untuk menenangkan kanak-kanak yang lapar, yang satu-satunya ungkapan yang menangis, pastinya membuat mereka makan. Selain itu, menangis yang sama juga boleh disebabkan oleh dahaga. Ia sememangnya perlu, semasa hari yang paling panas, untuk memberikannya minum kerap.

Menilai kes-kes keganasan umum

Terdapat kes, bagaimanapun, di mana kanak-kanak menangis tidak henti-henti walaupun selepas makan. Ini mungkin disebabkan keadaan kelalaian umum, seperti kolik yang menyakitkan, atau keadaan demam. Kes-kes ini mesti dinilai oleh pakar pediatrik, mengelakkan diri daripada inisiatif "lakukan sendiri", terutamanya jika bayi kecil. Apabila alasan menangis telah dipastikan, rawatan yang betul yang ditetapkan oleh pakar pediatrik dapat dilaksanakan. Sedang memanjakan sementara dapat meringankan tunggu.

Rawat fasa caprice

Sebab lain ialah air mata caprice dan keangkuhan. Dalam kes ini, satu-satunya cara yang terbukti menjadi antara yang paling berkesan adalah membiasakan diri, sejak kecil, tidak mempunyai segala yang diinginkannya. Apabila kanak-kanak itu terbiasa mendapatkan segala yang dikehendakinya, ada perasaan tidak dapat dielakkan yang menyebabkan dia menangis apabila dia semestinya memberi negatif. Hal ini berlaku, khususnya, di luar empat dinding rumah, ketika berhubungan dengan anak-anak lain yang memiliki mainan. Seringkali, sebenarnya, kanak-kanak boleh mendakwa mempunyai permainan rakan-rakan lain, dan jika mereka tidak diberikan, mereka boleh membiarkan diri mereka pergi ke tangisan yang tidak terkawal. Oleh itu, kita pasti menganggapnya berguna untuk tidak merosakkan kanak-kanak itu.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk menenangkan bayi yang menangis

Video: Cara Menghentikan Tangisan Bayi dan Menenangkan Bayi Menangis