Cara memilih pakaian untuk kanak-kanak


Apabila memilih pakaian untuk kanak-kanak, anda harus selalu ingat untuk memilih pakaian yang selesa dan selesa: berikut adalah petua untuk memilih pakaian yang sesuai untuk anak-anak kecil

Dalam Artikel Ini:

dalam pilihan pakaian untuk kanak-kanak, sama ada bayi baru lahir atau kanak-kanak yang lebih tua, kata sepatah kata itu kemudahan. Kanak-kanak mesti berasa bebas untuk bergerak, walaupun mereka sangat kecil. Bayi, jika terpaksa memakai gaun yang tidak selesa atau yang mengganggu mereka (mungkin kerana kehadiran terlalu banyak renda atau tisu yang menyebabkan gatal-gatal), akan membuat mereka merasa bertentangan dengan air mata. Kanak-kanak yang lebih tua sebaliknya akan menyatakan ketidakselesaan mereka dalam kata-kata.
BACA JUGA: Bagaimana untuk menjimatkan wang untuk kanak-kanak
Apabila memilih pakaian untuk kanak-kanak, ingatlah itu adalah sangat penting bahawa orang-orang kecil berasa selesa. Dan selain itu, pakaian harus sesuai untuk situasi ini. Jika, sebagai contoh, anda merancang untuk membawa kanak-kanak ke taman, elakkan memakainya pakaian terlalu elegan. Mungkin kanak-kanak akan bermain kotor. Lebih baik kemudian memilih satu sukan pakaian.
Walaupun memilih pakaian untuk perempuan, anda mungkin tergoda untuk membeli banyak pakaian dengan renda dan renda. Sudah tentu ia adalah pakaian yang sangat cantik, tetapi mungkin dalam banyak kes mereka tidak akan sangat selesa. Pertama sekali, pakaian mesti selesa.
Kemudian mungkin anda harus mengelakkannya pilih warna yang terlalu gelap dan tidak sesuai untuk umur kanak-kanak. Pergi ke warna yang ceria dan terang-terangan. Lagipun, ini pakaian untuk kanak-kanak. Dan warna-warna cerah sentiasa baik. Ingat juga jangan terlalu kanak-kanak, walaupun pada hari-hari sejuk. Selalunya ibu bapa cenderung untuk melindungi kanak-kanak lebih daripada yang sepatutnya, terutamanya apabila mereka sangat muda, kerana mereka takut mereka mungkin sejuk dan tidak dapat menyatakan ketidakselesaan mereka. Tetapi kemudian ia berlaku bahawa anak-anak kecil dilindungi terlalu banyak dan lebih mudah untuk menjadikannya sejuk. Oleh itu, jika bayi yang baru lahir, sentiasa periksa belakang leher anda. Sekiranya panas, bayi tidak sejuk.
Terutama untuk bayi baru lahir adalah lebih baik lebih suka barangan pakaian yang mudah tergelincir dan tergelincir. Bayi yang baru lahir sering bergerak banyak dan tidak mahu berpakaian... jadi dengan mudah untuk meletakkan pakaian maka akan lebih mudah (dan lebih cepat) untuk berpakaian mereka.
BACA JUGA: iDO Mini, koleksi Fall / Winter 2012/2013 untuk anak-anak kecil
Satu lagi faktor yang perlu dipertimbangkan ketika memilih pakaian ialah kain yang mana ia dibuat. Ia mesti lembut dan segar, kerana kulit kanak-kanak sangat sensitif. Lebih baik memilih serat semulajadi, seperti kapas, linen atau sutera, dan elakkan serat sintetik. Dan ia mesti mudah dibasuh. Kanak-kanak, antara permainan dan makanan bayi, mendapat kotor dengan mudah. Oleh itu, lebih baik untuk memilih pakaian yang boleh dibasuh (dan bernoda) dengan mudah, dan bukannya pakaian yang dibuat dengan kain yang masih berwarna.
Akhirnya, apabila anak-anak agak tua (selalunya dari usia 2 tahun, mereka mahu memilih apa yang dipakai kerana mereka melakukan yang besar. Oleh itu, mungkin, cuba dapatkannya apabila anda pergi membeli barang-barang baru, supaya mereka merasa seperti mereka yang menjadi protagonis.

Video: CARA MEMBUAT POLA DAN MENJAHIT BAJU DRESS ANAK PEREMPUAN