Bagaimana memilih tadika. Nasihat pedagogi itu


Bagaimana memilih tadika terbaik untuk anak kami? Pendidik Mariaelena The Bank memberitahu kami apa yang perlu dinilai dalam penyelidikan kami.

Dalam Artikel Ini:

BAGAIMANA MEMILIH MAJLIS-SEKITAR KANAK-KANAK SEKOLAH - oleh Pedagogist Mariaelena The Bank
Bagaimana untuk bertindak apabila anda membuka pendaftaran untuk sekolah awam? Apa yang perlu dilakukan? Bagaimana untuk menjawab seribu soalan yang masuk ke dalam fikiran? Apa yang akan menjadi sekolah terbaik untuk anak kita dan bagaimana kita dapat mengenalinya?
Pertama sekali, ia adalah baik untuk mengambil bahagian dalam pelbagai hari terbuka, hari yang dipromosikan oleh pelbagai sekolah awam untuk membenarkan ibu bapa belajar tentang sekolah, tawaran latihan dan guru. Jangan puas untuk melihat sekolah tunggal, pilih sekurang-kurangnya pasangan, di antara orang-orang yang anda fikir anda berada yang terbaik, dan melihat mereka berdua.

ANDA MUNGKIN juga akan tertarik: Apa yang perlu dilakukan jika anak kita tidak baik di sekolah

Berunding dengan guru-guru pembibitan (jika kanak-kanak itu hadir) e bercakap dengan ibu bapa anak-anak di taman permainan. Dengan cara ini anda akan dapat mendengar pendapat yang berbeza dan membuat keputusan secara sedar.
Mereka boleh memohon untuk kanak-kanak yang berusia 3 tahun pada 31 Disember 2014, kemudian semua yang dilahirkan pada tahun 2011 dan mereka yang dilahirkan pada Januari 2012. Jika tadika mempunyai bahagian jambatan anda juga boleh mendaftar kanak-kanak yang dilahirkan pada April 2012, jika ada satu bahagian musim bunga semua yang dilahirkan pada tahun 2012 boleh diakses.
yang bahagian jambatan dan bahagian musim bunga mereka mempunyai dua program yang berasingan dan berasingan dan, pada asasnya, dua projek yang berbeza.
Terdapat dua jenis tadika:
SEKOLAH STATE: mesin sekolah negeri diarahkan oleh Kementerian Pelajaran yang menetapkan masa kehadiran, permulaan dan akhir tempoh pendaftaran, tutup kalendar dan sebagainya.
SEKOLAH MUNICIPAL: sekolah perbandaran diuruskan dalam semua aspek oleh perbandaran kediaman semasa mengikuti peraturan yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan.
BACA JUGA: Kemasukan di sekolah: apa yang perlu dilakukan jika dia masih menangis?

Bagi saya program sekolah, Saya ingin menyebutkan bahawa setiap sekolah, dengan undang-undang mengenai autonomi, ia berbeza dari yang lain dan mengikut tujuan dan didacticsnya sendiri berdasarkan objektif skolastik yang ditetapkan oleh kementerian. Oleh itu, adalah baik untuk melakukan satu atau lebih pemeriksaan tanpa henti di sekolah yang ada di rumah.

bagaimana-untuk-pilih-sekolah anak-tips-pendidik


Terdapat kemudahan yang memperuntukkan wang mereka kepada pra dan pasca sekolah, dibuka pada pukul 7:15 dan ditutup pada 17:15, yang lain yang membuat keputusan kursus muzik, kecerdasan, dramatisasi, yang lain masih memilih untuk pembukaan Sabtu dan yang lain untuk acara pendidikan.
Ringkasnya, adalah penting untuk pergi ke hari terbuka dianjurkan oleh setiap struktur untuk mengetahui POF (pelan tawaran latihan) setiap struktur untuk memilih sekolah yang sesuai dengan harapan kami. Alat hari terbuka juga penting untuk difahami bagaimana seharusnyapendaftaran di tadika.

Di sesetengah majlis perbandaran ISEE diperlukan untuk membayar kantin dan bas sekolah, di lain-lainpensijilan sendiri. Pergi ke kemudahan yang dipilih dan meminta penjelasan sangat penting.
ANDA MUNGKIN juga akan tertarik: Bagaimana menangani perubahan sekolah dengan ketenangan

Berikut adalah apa yang perlu untuk menilai struktur:
• Tempat letak kereta: cukup besar untuk membolehkan kita bergerak
• Atrium: ia sepatutnya sangat besar untuk memenangi sambutan pagi dan perpisahan pagi
• Dinding dan siling: dalam keadaan baik
• Bilik darjah: besar dan cerah
• Ruang luar: besar dan cerah
• Bilik air: semak kebersihan dan kebersihan
• Bilik kantin: semak kapasiti dan bertanya berapa banyak anak akan makan pada masa yang sama dan berapa banyak peralihan

Berikut adalah soalan yang saya lakukan:
1) Adakah kantin dalam? Jika tidak: Syarikat manakah yang menampung?
2) Bolehkah saya mempunyai salinan POF?
3) Berapa banyak kanak-kanak di setiap kelas dan berapa ramai guru yang hadir? (Untuk pengalaman saya sebagai penyelaras dan guru, guru yang ada di kelas lebih daripada 20 kanak-kanak bekerja dengan teruk, kanak-kanak mendapat gelisah kerana kebisingan, ruang kecil...)
DISCOVER JUGA: Fobia sekolah. Bagaimana ia dilahirkan dan bagaimana untuk menghadapinya

4) Jam masuk dan keluar
5) Berapa banyak mesyuarat dengan ibu bapa dijangka pada tahun sekolah?
6) Bagaimana penyisipan dilakukan?
Pada ketika ini anda akan mempunyai semua alat yang diperlukan untuk membuat keputusan yang tepat. Semoga berjaya!

Video: USTAZ HASRIZAL ABD JAMIL ¦¦ SIAPKAN THESIS SEKADAR LULUS, TAPI HASIL MACAM SAMPAH