Bagaimana untuk memilih pusat musim panas untuk anak anda


Bagaimana untuk memilih pusat musim panas untuk kanak-kanak itu? Pedagogi memberitahu kita apakah kriteria yang perlu dipertimbangkan

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk memilih pusat musim panas untuk kanak-kanak itu?

Saya memilih pusat musim panas di mana untuk menghantar anak saya. Saya telah mengumpul risalah dan melihat di tempat yang betul selama beberapa minggu.
Malangnya, ibu bapa dan mertua saya tidak dapat memastikan Matteo semasa cuti musim panas dan saya perlu mengaturkan, seperti yang sering berlaku kepada kebanyakan keluarga.
Saya harus mengatakan bahawa kem musim panas yang paling saya sukai adalah jauh dari tempat saya tinggal dan dari tempat saya bekerja untuk yang saya harus membuang priori.

Apa yang pelajar belajar dengan menghadiri kem musim panas?

Malah, pada akhirnya, saya memilih 2 kerusi dan dua orang kriteria pilihan yang sangat khusus.
Saya mahu Matteo cuba pelbagai sukan dan kemudian memilih bersama apa yang perlu dilakukan pada musim sejuk yang akan datang. Malah, pada tahun lepas sekolah nurseri, fasa yang dipanggil "propaedeutic" sukan bermula.

Satu jenis latihan untuk memahami jika kanak-kanak mempunyai semangat yang cukup dan akan menjalani latihan dan pengorbanan. mengapa aktiviti sukan melibatkan pengorbanan di bawah 3 pandangan:

  1. kanak-kanak mesti terlibat, sekurang-kurangnya 2 kali seminggu, untuk menghadiri sukan itu;
  2. ibu bapa mesti membebaskan diri dari semua komitmen untuk menemaninya;
  3. dan ketiga, dan terakhir tetapi tidak kurang, aspek ekonomi. Malah, tidak hanya bayaran untuk membayar tetapi juga bahan yang akan dibeli. Sama ada pakaian seragam, jubah mandi, kasut, tuala dan apa sahaja, dengan anak yang semakin meningkat, aspek ekonomi sukan itu banyak memberi kesan!

Pusat musim panas ini, di samping tempat saya bekerja, dikelilingi oleh kehijauan dan menawarkan padang bola sepak kanak-kanak, tenis dan kolam renang. Dari 9.30 hingga 12.30 kanak-kanak berusia 4 tahun ke atas akan dilayan dengan sukan ini. Memilih pusat musim panas ini, saya akan dapat memberi nasihat mengenai sukan untuk dihadiri anak saya oleh tuan sendiri. Saya tahu bahawa terdapat juga seni mempertahankan diri (yang sebaliknya saya suka dengan baik untuk aspek disiplin dan untuk mengajar sukan) tetapi di kawasan saya kanak-kanak diambil dari 6 tahun ke atas.
Makan tengah hari disediakan oleh restoran di pusat bandar. Dari pukul 13.30 hingga 15.30 anda bermain di bawah gazebo kolam renang atau menonton televisyen dan dari jam 15.30 hingga 17.30 anda berenang di kolam renang dan kemudian snek.

Pusat musim panas yang lain, yang merupakan lemparan batu dari rumah saya, adalah di kawasan luar bandar hutan Castelli Romani di mana anda boleh mencium pokok kastanya dalam mekar semasa musim panas dan alam semula jadi tersenyum seperti Heidi dan gunung-gunung.
Saya memilih kerana mereka menawarkan beberapa aktiviti dan, di atas semua, mereka semua dikaitkan dengan alam semula jadi. Dari 9.30 hingga 12.30 permainan alternatif seperti mencuri banner, warna, perjalanan dengan beg untuk memerhati sifat, menonton burung dan pengetahuan tentang flora dan fauna tempatan.
Makan siang disediakan oleh Sora Rosa dan dihidangkan di meja penyegaran, sementara antara pukul 13.30 dan 15.30, di bawah pepohonan, kami menawarkan permainan papan dan berehat.
Pada sebelah petang, pertandingan diadakan bola sepak dan jam 5.00 petang snek disajikan.
Perkara yang sangat istimewa tentang pusat musim panas ini diwakili oleh kemungkinan tapak perkhemahan malam. Anak-anak lelaki, dari 4 tahun ke atas, pada malam Jumaat, pada pukul 6.30 petang menubuhkan khemah mereka di tebing kayu (anak-anak kecil itu membantu pendidik) dan kemudian menyalakan api unggun api. Di antara lagu-lagu dan tarian mereka menyiapkan makan malam untuk dipanggang di atas api, mereka menunggu petang, mereka menceritakan beberapa cerita yang menakutkan dan, bersenjata dengan obor, pada waktu malam, mereka pergi berjalan-jalan di hutan untuk memerhatikan bulan, bintang-bintang dan binatang-binatang malam. Selepas itu kanak-kanak akan tidur di dalam khemah dengan pendidik sementara anak-anak yang lebih tua akan memilih khemah tempat tidur.

Pada jam 9.00, suara Rosa tiba dengan croissant panas dan pada 10.00 semua ibu bapa boleh pergi untuk mengambil anak-anak mereka.
Pengalaman serupa, pada pendapat saya, mesti diuji sepenuhnya!

Kriteria untuk memilih pusat musim panas

Jadi, meringkaskan, di sini adalah kriteria untuk memilih pusat musim panas yang baik:
Nilai untuk wang: Saya melihat kerusi selama 150 euro seminggu! Walaupun mereka boleh sah dan profesional, 600 euro sebulan terlalu banyak untuk belanjawan keluarga! Pusat musim panas yang baik boleh mengubah kosnya dari 50 hingga 70 saya seminggu untuk band 7.30-16.30.
Sikap anak itu: jika anak anda suka berenang cuba memilih tempat yang mempunyai kolam renang.
Nisbah aktiviti / rehat: berhati-hati dengan tempat-tempat yang menawarkan aktiviti pada waktu yang dijadualkan dan yang hanya membaca program yang letih! Sebuah perkhemahan musim panas bukanlah sebuah kamp konsentrasi tetapi tempat untuk bersenang-senang dan bersenang-senang!
Nisbah luaran / dalaman: kami telah berada di dalam rumah sepanjang musim sejuk, sekarang, dengan musim yang indah... jauh di udara terbuka!
Jarak ke rumah atau pejabat (kerana walaupun keselesaan orang tua penting!)

Kem musim panas untuk kanak-kanak

Berikut ialah senarai kem musim panas tematik untuk kanak-kanak: dari sukan ke digital. Ramai cadangan dari utara ke selatan untuk kanak-kanak dari semua peringkat umur:

  • Kem musim panas digital
  • Bidang sukan
  • Kem musim panas dalam bahasa Inggeris
  • Kem musim panas di Itali tengah
  • Kem musim panas di selatan Itali
  • Kem musim panas di Itali utara

Video: Upin & Ipin - Beli, Pakai, Suka (Full)