Bagaimana untuk memerangi kelaparan berlebihan semasa kehamilan


Mengatasi kelaparan yang berlebihan adalah sangat sukar semasa kehamilan, apabila seseorang tidak lagi mengenalinya secara fizikal atau psikologi. Tetapi dengan sedikit kemahuan dan beberapa helah, itu masih mungkin...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mengatasi kelaparan yang berlebihan adalah sangat sukar semasa kehamilan, apabila seseorang tidak lagi mengenalinya secara fizikal atau psikologi. Tetapi dengan secubit kemahuan dan beberapa helah, namun ia mungkin untuk memenanginya keinginan berterusan untuk memakan segala-galanya pada bila-bila masa siang atau malam, dengan itu mempertahankannya sendiri bentuk berat badan kedua-dua pertumbuhan dan kesihatan bayi. Oleh itu, mari kita lihat langkah demi langkah bagaimana untuk mengatasi masalah ini kelaparan yang berlebihan semasa kehamilan.

diperlukan

  • Makanan yang sihat

Jangan melompat makanan utama dan pilih snek yang sihat

Tipu pertama bukan untuk melangkau makanan utama dan memilih snek yang sihat dan berkhasiat antara makanan untuk menghalang permulaan yang dipanggil "pemacu kompulsif". Hormon, terutamanya estrogen yang dihasilkan oleh plasenta wanita hamil, membuat ibu mengandung yang cemas dan penuh dengan kebimbangan dan itulah cara wanita hamil mendapat makanan yang biasanya dia menghindari. Sikap kerap tidak terkawal ini dipanggil "tolak pampasan". Ia sangat penting dalam kehamilan untuk memberi makan dengan baik untuk melindungi kesihatan janin dan ibu masa depan.

Rancang makanan anda dan pilih sarapan pagi yang enak

Jika, seperti yang kita katakan sebelumnya, anda tidak boleh berhenti makan, anda boleh memilih antara hidangan dan yang lain, pisang, oren, kiwi, bar bijirin, yogurt, dan sebagainya. Oleh itu, jangan memilih untuk sandwic, kok, coklat manis, atau apa-apa jenis makanan yang kaya dengan gula, yang menyebabkan keseronokan segera, tetapi penurunan insulin darah dan mencetuskan rasa lapar dan bukan menghalangnya. Tipu kedua adalah untuk merancang makanan dengan mengira nutrien, tetapi di atas semua adalah baik untuk membuat sarapan yang enak agar anda dapat menghadapi hari ini tanpa rasa lapar, kerana setelah tidur enam atau tujuh jam, anak itu perlu mengambil kalori yang betul.

Pilih makanan yang sihat dan masak dengan cara yang sihat

Lakukan belanja runcit anda untuk menahan naluri anda, makan sebelum pergi ke pesta untuk kurang tertarik, lebih sedar dan lebih mudah untuk melepaskan makanan yang terlalu gemuk atau terlalu manis. Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air dengan makanan dan elakkan orang yang memandu anda terlalu banyak. Makan dengan berhati-hati dan nikmati setiap gigitan. Akhirnya, tidak cukup untuk memilih makanan yang sihat, tetapi juga perlu mengetahui bagaimana memasaknya; contohnya sayur-sayuran seperti artichokes, kentang atau lada goreng adalah buruk, manakala direbus, dimasak, dikukus atau dibakar adalah sihat dan kaya dengan vitamin dan serat.

Tips

Jangan lupa:

  • Makan dengan berhati-hati dan nikmati setiap gigitan.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Serangan kelaparan dalam kehamilan: mengatasi mereka dengan bijak
  • Panduan untuk makan semasa kehamilan
  • Menguruskan serangan lapar semasa kehamilan
  • Bagaimana untuk memuaskan Fame hamil

Video: 3 TIPS AJA NIH !! HAMIL NO GENDUT !! HAMIL TETAP LANGSING IDEAL, IBU FIT & BAYI SEHAT:)