Cara membuat buku kanak-kanak


Mari kita lihat cara membuat buku kanak-kanak, menyeronokkan, menghiburkan dan pada masa yang sama cara pendidikan. Kami memilih protagonis sejarah kami, menjemput anak-anak kita membaca dan belajar dengan cara yang artistik, yang menggerakkan fantasi dan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mari kita lihat cara mencipta buku untuk kanak-kanak, yang menyeronokkan, menghiburkan dan pada masa yang sama cara pendidikan. Kami memilih protagonis sejarah kami, menjemput anak-anak kami membaca dan belajar cara artistik, menetapkan gerakan fantasi dan emosi yang mereka rasakan momen itu sendiri yang mencipta watak mereka, bermain dengan dongeng. Bahan yang kami perlukan adalah: del cardstock, pensil, merasakan pena, getah, gunting, gam, majalah lama, kertas baldu. Sekarang mari kita kerja.

diperlukan

  • Kadbod berwarna dan putih, kadbod putih tebal, majalah dari mana untuk memotong huruf, kertas beludru, dua cincin logam dengan penutupan zip.

Kami melakukannya dengan mudah dan mudah didapati bahan. Mari kita mulakan dengan menulis tajuk pada helaian, anak kita akan menentukan jejak sejarah, kita perlu membuat ayat-ayat yang mudah dan memahami, ingat bahawa ia adalah untuk anak-anak kecil, kita hanya perlu memberi sedikit bantuan kepadanya. Sekarang mari kita menarik kisah dongeng kita dan kemudian lakarkan angka pada hardcover warna yang telah kita putuskan, warna dan dengan gunting yang dipotong, mari kita bahagikan setiap angka di tengah. Pada kad kami membuat banyak telur kerana ada binatang yang kita ulangi operasi sebelumnya, sekali lagi pada separuh. Kemudian kami menggerudi lubang di titik pusat supaya kami boleh mengikat halaman dengan cincin logam.

Sekarang kita mengambil dan melampirkan kepingan teduh yang sama, dengan berhati-hati kita sepadan dengan patung-patung yang sempurna di sepanjang tepi sehingga haiwan-binatang itu sempurna disusun. Untuk menjadikan buku kami istimewa, kami boleh menggunakan majalah, kami mengambil surat yang kami perlukan untuk menulis nama-nama haiwan kesayangan kami, memotong kata-kata yang membentuk frasa untuk melekatkannya di belakang telur yang akan dijumpai pada halaman di sebelah haiwan masing-masing.

Untuk membuat penutup yang menutup kelantangan, kami melukiskan bentuk telur pada kadbod putih tebal dan tutup dengan lembaran beludru hijau. (atau warna lain). Untuk membuat bahagian depan penutup, sebaliknya, kami memotong bentuk telur lain dari kadbod putih dan membahagikannya seperti yang sebelumnya. Kami melapisi seluruh perkara dengan baik dengan kertas baldu dan lem kepala di bahagian atas dan badan yang lain di kawasan yang lebih rendah. Akhirnya kami meletakkan tajuk itu menggunakan huruf yang diperoleh dari suratkhabar. Sangat suka menyusun pengalaman baru ini dengan rakan sekelas anak-anak kita, mereka akan bersenang-senang dan menghabiskan hari yang berbeza dan menarik.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • //youtube.com/watch?v=6CpB-CHdjJw
  • 5 buah buku yang dicadangkan untuk kanak-kanak berusia 6 tahun
  • Bagaimana untuk membuat buku sentuhan untuk kanak-kanak
  • Bagaimana membaca buku kepada kanak-kanak

Video: Tugasan Pelajar Dip. Pendidikan Awal Kanak-kanak | BUKU CERITA