Bagaimana untuk membuat bola pantai untuk kanak-kanak


Anda berada di pantai dengan anak-anak anda, panas dan tidak ada jenis animasi. Anak-anak anda ingin bermain tetapi tidak tahu apa yang perlu dilakukan, mereka bosan dengan istana biasa dan tidak mahu berenang. Siapa tahu...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Anda berada di pantai dengan anda kanak-kanak, ia panas dan beberapa jenis animasi tidak diramalkan. Anak-anak anda ingin bermain tetapi tidak tahu apa yang perlu dilakukan, mereka bosan dengan istana biasa dan tidak mahu berenang. Siapa yang tahu berapa ramai dari anda yang berada dalam keadaan ini, terkoyak di antara keinginan untuk berehat dan berjemur dan segera pulang ke rumah untuk menenangkan anak-anak dengan permainan TV dan video. Jangan putus asa, kerana permainan yang mudah dan ekonomi akan membuat mereka sibuk buat beberapa lama. Kami bercakap tentang trek untuk le guli, sesuai untuk membuat di pantai dengan menggunakan pasir, begitu mudah dimodelkan, dan di mana, di atas semua, ruang tidak kekurangan. Walau bagaimanapun, bagaimanapun, anak-anak anda memerlukan bantuan untuk membuatnya berlaku, atau sekurang-kurangnya memberi anda arahan yang tepat tentang cara melakukannya, walaupun tetap nyaman di bawah payung.

diperlukan

  • sudu
  • baldi
  • guli
  • pasir
  • kerikil dan / atau kerang

Atur wilayah

Pertama sekali kita mesti memilih tempat yang paling sesuai. Tidak terlalu dekat dengan air tetapi tidak terlalu jauh, di mana pasir terlalu kering dan panas tak tertahankan. Tepat separuh akan menjadi tempat yang tepat. Dapatkan semua yang anda perlukan, yang anda mungkin sudah ada jika anda bercuti dengan anak-anak. Malah, baldi dan sekop dan kelereng akan mencukupi. Pasir, bagaimanapun, anda tidak perlu membawa pulang dari rumah, anda akan mendapati banyak siap untuk digunakan. Jika anda tidak mempunyai kelereng, anda pasti dapat menemui mereka dari penjual jalanan atau peniaga duit syiling di hampir semua bar dan kios di resort. Kelereng mungkin diperbuat daripada getah atau plastik, yang penting ialah mereka sfera sempurna.

Menggali parit

Minta jurutera bangunan dan melibatkan anak-anak anda dalam pembinaan. Jika anda mempunyai lebih daripada satu sudu dan baldi ia akan menjadi lebih baik, sebaliknya membahagikan tugas-tugas di kalangan kanak-kanak dan menggantikannya dalam peranan, supaya mereka tidak bertengkar antara satu sama lain. Direka jalan, yang boleh menjadi imajinatif atau dengan bentuk yang ditentukan, seperti jalan-jalan formula 1. Mula menggali, sesungguhnya, untuk menggali anak-anak, dari titik paling bawah jalan, naik ke atas, jadi anda tidak berisiko berakhir terlalu dekat dengan air. Jika pasir terlalu kering, basah dengan air yang dikumpulkan dengan baldi. Menggali sejenis parit tidak terlalu mendalam dan tidak terlalu luas, ketika cukup untuk meletakkan sisi bersebelahan dengan keliling guli, satu untuk setiap anak yang akan berpartisipasi dalam permainan.

Buat halangan

Sekarang buat sejenis tembok kecil di sepanjang jalan, menggunakan pasir basah dan padat dengan baik dengan tangan anda. Anda perlu mengulangi operasi di kedua-dua belah parit. Dengan cara ini, pada saat laluan kelereng, ini tidak akan berisiko untuk keluar dari trek dengan mudah. Mewujudkan titik permulaan dan titik ketibaan, mungkin menggunakan kerang atau kerikil untuk menandakan had mereka. Untuk membuat guli berguling dengan lebih baik, anda mungkin berfikir untuk mencipta jalan dengan kedalaman yang berbeza: kurang mendalam pada awal, lebih mendalam ketika anda maju, sehingga cerun membantu gulungan roll.

Mulakan perlumbaan

Sebaik sahaja anda telah selesai laluan, mulakan perlumbaan. Letakkan guli di titik permulaan, satu di sebelah yang lain pada ketinggian yang sama. Lukiskan susunan pusingan atau pilih peraturan (seperti susunan abjad, atau umur satu, dari yang terkecil hingga yang terbesar atau sebaliknya). Kelereng akan ditekan dengan isyarat jari, biasanya indeks dan ibu jari. Ia adalah perlu untuk mendapatkan bola sejauh mungkin tanpa membiarkan ia keluar dari jalan. Giliran ganti: yang pertama untuk mencapai garisan penamat akan memenangi permainan. Sesiapa yang melepaskan landasan akan hilang kelayakan, atau perlu kembali ke permulaan laluan dan mula semula.

Tonton video itu

Bagaimana untuk membuat bola pantai untuk kanak-kanak: bola

Tips

Jangan lupa:

  • Ingat bahawa pasir mesti cukup lembap untuk menjadi padat, jika tidak ia akan runtuh berakhir dengan parit kelereng.
  • Adalah lebih baik untuk menggunakan guli warna atau corak yang berbeza untuk setiap kanak-kanak, supaya tidak keliru semasa permainan.
  • Semasa permainan, kerana matahari, anda mungkin perlu, dari semasa ke semasa, untuk mengatur sistem ke pasir penghalang jalan: lakukan tanpa mengalihkan guli tidak membatalkan permainan, dengan perlahan-lahan.
  • Tetapkan peraturan sebelum anda mula bermain, jadi anak-anak anda tidak akan bertarung semasa permainan.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Buat jalan untuk kelereng di pasir
  • Trek guli di pantai

Video: Cerita Kanak Kanak Islam | Omar & Hana | Episod Istimewa | Jom Berkelah