Bagaimana cara memotong rambut kanak-kanak


Kebanyakan ibu bapa tahu betapa sukarnya untuk meyakinkan anak-anak mereka untuk memotong rambut mereka; mereka yang berjaya, mereka melakukannya dengan menyaksikan kehendak dan merengek. Dalam kes ini, sudah tentu, anda perlu memberi tumpuan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Sebahagian besar ibu bapa mereka tahu betapa sukarnya untuk meyakinkan mereka kanak-kanak untuk memotong diri anda rambut; Mereka yang berjaya, mereka melakukannya dengan membantu keseronokan dan merengek. Dalam kes ini, jelas, adalah perlu untuk meminjamkan perhatian maksimum, terutamanya bagi mereka yang tidak begitu akrab dengan gunting. Ini sangat mudah dan amalan panduan akan menyediakan beberapa cadangan yang sangat berguna bagaimana untuk memotong rambut kepada a bayi dengan cara yang paling mudah dan selamat.

diperlukan

  • gunting
  • comb
  • tuala

Para profesional

Kerana anak-anak biasanya enggan untuk memotong rambut mereka, ramai ibu bapa lebih suka mengambil tugas kecil ini di rumah daripada membawa anak-anak mereka ke pendandan rambut. Kaedah ini selalunya paling mudah dari saat kita boleh melakukannya di rumah, apabila kita mempunyai masa yang tersedia. Pertama sekali, perlu mencuci rambut dengan sabun neutral dan sabun lembut. Selepas fasa shampooing, dab rambut dengan tuala, biarkan ia sedikit lembab, jika tidak, ia mungkin menjadi sukar untuk memberikan bentuk yang tepat kepada potongan.

Prosedur itu

Biar anak duduk di atas kerusi dan mengalihkan perhatiannya, bermain dengan permainan kegemarannya atau melakukan sesuatu yang dapat menangkap perhatiannya, meminimumkan pergerakan yang dapat membuat segala sesuatu lebih sulit dan berbahaya. Letakkan gunting selari dengan kepala dan potong rambut cukup, ingat untuk meninggalkan mereka sedikit 'lebih lama di bahagian atas kepala. Untuk memendekkan pinggang, ambil setiap helai di antara jari-jari dan potong di atas garis alis.

Kesimpulannya

Dengan sikat, buatkan barisan tengah di belakang kepalanya dan gerakkan rambut ke telinga, pertama di satu pihak dan kemudian di sisi lain; kemudian sisirkan sisa rambut ke hadapan, untuk membuat pinggiran. Bermula dari bahagian belakang leher, mulailah memisahkan helai secara menegak, memegang mereka di antara jari sehingga anda boleh menyesuaikan jumlah yang akan dipotong. Untuk rambut di atas telinga, bagaimanapun, ia akan mencukupi untuk memasukkan petua gunting di atasnya dan dipotong untuk menghasilkan kesan gelisah. Terutama kali pertama kami memotong rambut kepada kanak-kanak, mari kita lakukan dengan memotongnya sedikit, membataskan diri kita mungkin untuk menghilangkan tip sedikit. Hanya dengan pengeringan, sebenarnya, kami akan mengesahkan hasil optimum sebenar potong yang kami lakukan pada rambut anak.

Tips

Jangan lupa:

  • Gunakan gunting tip bulat
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk mengeringkan rambut bayi
  • Bagaimana untuk membasuh rambut bayi anda
  • Cara memilih syampu bayi
  • Bagaimana untuk membuat pigtails untuk kanak-kanak perempuan

Video: CARA POTONG RAMBUT ANAK - SIMPLE,CEPAT & MUDAH ?