Bagaimana menangani kegagalan sekolah kanak-kanak


Akhir tahun sekolah telah tiba. Scoreboards dan undian: semua yang anda perlu lakukan adalah berfikir tentang perkara ini. Dan mungkin mereka berfikir lebih lanjut mengenai ibu bapa daripada lelaki. Dan jika promosi itu jelas untuk beberapa, semua kebahagiaan yang baik dan hebat,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Akhir tahun sekolah telah tiba. Papan skor dan undi: semua yang anda lakukan adalah berfikir tentang perkara ini. Dan mungkin mereka berfikir lebih lanjut ibu bapa bahawa lelaki itu. Dan jika promosi itu jelas untuk beberapa, segala-galanya kebahagiaan yang baik dan hebat, tetapi bagaimana untuk bersikap di hadapan penolakan, kepada a undi buruk, atau bahkan teguran dari seorang guru? Oleh itu mari kita lihat beberapa nasihat untuk ibu bapa tentang cara untuk menangani mereka kegagalan sekolah kanak-kanak.

diperlukan

  • bertenang
  • masa
  • dedikasi

Emosi yang sederhana

Yang penting ialah jangan menggunakan perkataan "kebankrapan". Terdapat sangat sedikit perkara lain yang benar-benar gagal, sangat serius dan hodoh, tetapi tentunya bukan gred buruk di sekolah atau kad laporan buruk. Mana antara kita yang tidak pernah menghadapi situasi sedemikian? Oleh itu, adalah perlu untuk mencari kompromi yang betul antara membuat tragedi dan meminimumkan semuanya. Sekiranya anda meminimumkan, anak lelaki itu mungkin berfikir bahawa ibu bapa tidak peduli apa-apa tentang dia dan prestasi akademiknya dan tidak membawa dia lebih baik untuk masa depan. Sekiranya anda terlalu marah, ia menjadikan anda melihat perkara yang paling serius daripada yang sebenarnya. Ia agak seperti senak, anda memerlukan masa untuk mencerna dengan baik dan kemudian pergi lebih kuat. Sudah tentu kita mesti cuba untuk menarik semua yang positif walaupun dalam undi yang buruk atau teguran oleh seorang profesor, sebagai pelajaran hidup dan kerendahan hati yang besar.

Dialogare untuk difahami

Bercakap dengan anak anda: ini sangat penting, mencari penyelesaian bersama. Malah bercakap dengan guru dapat memperbaiki keadaan, bertanya apakah ada cara untuk memperbaiki atau memulihkan. Dialog dengan guru, bagaimanapun, tidak seharusnya menjadi serangan kepada yang terakhir, yang hanya memainkan tugasnya sebagai pendidik, tetapi cara untuk memperbaiki salah faham untuk memperbaiki masa depan. Biasanya, gred buruk atau pemergian adalah wajar, jadi ia akan sangat tidak disedari, di pihak ibu bapa, untuk menyalahkan guru untuk kegagalan anak-anak mereka.

Jalankan untuk perlindungan

Oleh itu, ibu bapa harus mengehadkan dirinya untuk memahami kegagalan anaknya dan menawarkan kepadanya, dengan makanan yang lazat, ubat terbaik untuk diadopsi. Mungkin ia adalah kaedah kajiannya yang perlu dikaji semula dan, jika ibu bapa tidak mempunyai masa atau tidak dapat, mungkin berguna untuk meminta sedikit bantuan kepada guru lain atau pelajar universiti muda yang dapat membantu anaknya yang terbaik. Mendapatkan kaedah kajian yang baik sering merupakan penyelesaian terbaik untuk kegagalan, terutamanya jika tidak mahu belajar untuk terlepas. Peningkatan ini tidak akan lama lagi, harga diri akan meningkat dan kursus pengajian akan mempunyai peluang untuk meneruskan kelajuan ke arah yang betul.

Beri contoh

Oleh itu, jangan lupa, contoh yang diberikan ibu bapa kepada anak-anak mereka dengan apa yang mereka lakukan setiap hari. Mungkin ayah yang pada suatu hari tidak mahu pergi bekerja boleh menjelaskan kepada anaknya bahawa, walaupun dia banyak berat, dia harus melakukannya kerana itu tugasnya. Malah, tidak ada contoh yang lebih buruk daripada ibu bapa yang memulakan sesuatu dan kemudian tidak menyelesaikannya. Pelajaran yang paling penting adalah mengajar anak-anak bahawa komitmen yang diambil mestilah dijalankan dengan ketabahan dan kemantapan, dan dalam kajian kes mereka adalah tugas utama.

Memotivasi dengan kehadiran

Ibu bapa juga harus membantu kanak-kanak sentiasa mencari motivasi yang betul. Mungkin pada permulaan kitaran baru kajian seorang budak lelaki mungkin merasa tidak selesa, hampir tidak mencukupi, sehingga dia percaya dia tidak dapat melakukannya. Ia akan terpulang kepada ibu bapa untuk mengingatkan beliau tentang hasratnya dan untuk memberinya kekuatan. Ibu bapa dapat membantu anaknya dalam momen krisis sekolah walaupun belajar dengannya, mengajarnya teknik, strategi dan bahkan cara untuk belajar dengan lebih baik dan dengan usaha yang kurang. Sebaliknya, sekeping jalan yang dilakukan dalam dua, dalam kehidupan seperti di sekolah, akan kelihatan lebih pendek dan kurang berat.

Pindahkan matlamat

Sebagai contoh, budak lelaki boleh mengalami kegagalan untuk mengambil, sebagai contoh, purata sembilan dalam semua subjek, tetapi hanya kecukupan, yang dihadapi dengan saudara, sepupu atau rakan-rakan yang lebih baik. Adalah perlu untuk menjelaskan bahawa matlamat itu juga boleh diubah, beralih purata sembilan kepada tujuh, tanpa perlu merasa rendah atau kurang cerdas. Ia hanya mengenai sikap, dan yang di studio mungkin tidak menjadi salah satu sifat terbaiknya, menjadikannya perhatikan, sebaliknya, betapa baiknya dia dalam beberapa kegiatan lain yang diamalkan.

Berkolaborasi dengan sekolah

Sekolah dan keluarga, kemudian, mesti sekutu untuk membolehkan pertumbuhan yang damai dan seimbang untuk seorang lelaki yang sedang bersiap-siap. Oleh itu, seperti yang telah disebutkan, tidak pernah bersekutu dengan anaknya terhadap guru: perang akan dilakukan antara dua puak dan siapa yang membuat perbelanjaan itu pasti akan menjadi pelajar. Dan bukan hanya dari segi undi, tetapi kerana dia tidak akan pernah belajar menghormati seorang guru dan gambarannya. Ia hanya mampu membalas dendam, kerana malangnya ia berlaku hari ini sangat kerap, dan tidak akan menerima secara sukarela undi yang buruk atau pencurian. Sebaliknya, perlu dijelaskan kepadanya bahawa mungkin guru itu akan mempunyai sebab-sebabnya untuk menghina dia, kerana mungkin dia tidak berkelakuan sewajarnya di kelas atau dengan sahabatnya dan bahawa pada masa akan datang perkara akan bertambah baik jika dia mengubah sikapnya. Jelaskan, akhirnya, bahawa undi yang buruk atau penolakan tidak akan menjadi akhir dunia, tetapi mungkin menjadi insentif untuk melakukan lebih baik untuk mencapai matlamat.

Tonton video itu

Bagaimana menangani kegagalan sekolah kanak-kanak: bagaimana

Tips

Jangan lupa:

  • Pernahkah anda fikir mungkin anak-anak anda tidak membuatnya di sekolah kerana mereka terlalu sibuk dengan komitmen? Menilai sama ada kegiatan ekstra kurikulum tidak terlalu melelahkan atau terlalu melelahkan. Dalam hal ini, kemungkinan untuk mengkaji ulang prioritas dan memilih kegiatan pilihan yang lebih ringan.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Petua sekolah untuk ibu bapa
  • Keluarga dan sekolah

Video: Motivasi: Cara Menghilangkan Masalah