Bagaimana untuk menangani seorang wanita yang akan melahirkan


Kelahiran seorang kanak-kanak adalah keajaiban alam, tidak ada saat yang lebih ajaib daripada kehidupan baru datang ke dunia. Setiap ibu menghampiri tarikh kelahiran dijangka bersabar menunggu untuk memegang...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang kelahiran a bayi ia adalah keajaiban alam, tiada siapa momen paling ajaib dari mana kehidupan baru datang ke dunia. Setiap ibu ketika menghampiri tarikh penghantaran yang dijangkakan sedang dalam cemas menunggu untuk memegang bayi anda di dalam tangan anda dan mengisi dengan penuh kasih sayang. Hari ini masa penghantaran selamat terima kasih kepada kecekapan doktor dan jururawat yang campur tangan kepada masalah yang paling sedikit. Walau bagaimanapun, ia juga boleh dihadapi dengan kelahiran tanpa penjagaan hospital. Inilah cara untuk menangani seorang wanita yang akan melahirkan.

diperlukan

  • pakaian bersih
  • air panas
  • sabun

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah memberi jaminan kepada ibu anda: tidak ada gunanya menggegarkan, sebenarnya, ia hanya boleh memburukkan lagi keadaan. Alam semulajadi akan menjalankan perjalanannya, perkara terbaik yang boleh kita lakukan adalah untuk mengurangkan kebimbangan orang yang menikahi dengan bercakap dengannya dengan suara yang tenang dan tenang, mengulangi bahawa kita tidak akan meninggalkannya sendiri dan tidak lama lagi dia akan dapat memegang bayi.
Berterusan untuk meyakinkan ibunya, bergerak ke tempat yang bersih dan jauh dari mata yang prying dan cuba meletakkannya pada keadaan yang agak tegar, walaupun jika mujurlah. Ia akan menjadi kebiasaan yang baik untuk mencuci tangan dengan sabun dan air sebelum membantu.

Kami cuba mempunyai linen bersih di tangan: baju dan t-shirt akan baik-baik saja.
Bernafas adalah sangat penting jadi kami menasihatkan anda untuk meniup udara apabila rasa sakit menjadi terlalu kuat. Akhirnya kami dapat membantu anda dengan sedikit mengangkat pelvis. Di samping itu, marilah kita mengingatkan anda untuk menolak hanya semasa pengecutan.
Kami sentiasa menonton jika anda melihat kepala bayi dan ketika dia hendak keluar, kami menyokong kepala pertama dan kemudian badan bayi yang belum lahir. Ingat peraturan yang sangat penting: jangan tarik apa-apa sebab dan jangan sekali-kali menghancurkan perut ibu!

Sebaik sahaja anak itu dibuang, dia mesti membersihkan hidung dan mulutnya; jika kord itu perlu digulung di leher, mari melelehkannya ke atas kepala untuk mengelakkan risiko terjadinya pencekalan dan menunggu bantuan untuk memotong tali pusat. Untuk meyakinkan ibu dan kanak-kanak kita membawa anak yang baru lahir ke tangan ibu, ini akan menenangkannya sekiranya menangis berlebihan. Segera tutup bayi dengan sesuatu yang bersih dan kering dan simpan dengan hangat kerana ia akan melepaskan haba dengan cepat.
Hubungi hospital secepat mungkin, untuk memastikan semuanya baik-baik saja.

Tonton video itu

Bagaimana untuk menangani seorang wanita yang akan melahirkan: untuk

Tips

Jangan lupa:

  • Sekiranya pengsan, angkat kaki dengan kusyen dan segera panggil ambulans

Video: 4 Hal yang Harus Suami Tahu saat Dampingi Istri Bersalin