Bagaimana untuk menjadikan kanak-kanak mengalami ketakutan pada sesuatu


Bagaimana untuk mengajar anak-anak yang tidak ikhlas kepada benda-benda dan juga kepada orang-orang, untuk hidup dengan cara yang lebih tenang dan tenang

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak tentang ketidakhadiran

yang Tidak lampirkan benda ia adalah satu kebiasaan yang baik untuk dilaksanakan setiap hari untuk mencari nilai yang tepat dari sesuatu, untuk dapat membezakan yang penting dari cetek dan untuk menjalankan seni yang sukar tetapi penting dan berharga untuk "melepaskan". Ini terpakai untuk orang dewasa dan orang dewasa kanak-kanak tetapi mereka boleh menjalani pengalaman yang bermakna ini hanya dan secara eksklusif melalui contoh yang diberikan oleh orang dewasa.

Bersikap tidak ikhlas kepada benda bermakna mampu beralih dari apa yang tidak diperlukan lebih banyak dan dari apa yang lebih banyak: dengan cara ini ruang dibuat di luar dan di dalam diri kita dan kita dapat memelihara tenaga berharga sebelum ini terbuang dalam pengurusan yang berlebihan.

Salah satu pelajaran yang paling penting ialah pembelajaran kemerdekaan dan kefahaman kebebasan, yang bermaksud pembebasan dari lampiran, hasil, pendapat dan harapan.

(Brian Weiss)

Sekiranya orang dewasa melatih Bukan lampiran biasanya kanak-kanak itu hidup dan boleh mengalaminya sendiri dalam orang pertama melalui pelbagai cara yang saya akan disenaraikan di bawah: dari pengalaman formatif ini kanak-kanak boleh menjadi hebat ajaran hidup yang boleh menyebabkannya hidup dengan cara yang lebih mudah, tenang dan gembira.

Terlalu banyak mainan yang menyakiti kanak-kanak?

5 cara untuk menjadikan kanak-kanak mengalami ketidakhadiran terhadap sesuatu

  1. Setiap 2-3 bulan anda melakukan perkara yang sebenar dengan anak-anak menyusun mainan mereka. Semakin banyak kanak-kanak kecil, lebih banyak lagi pilihan pekerjaan yang perlu anda lakukan sendiri. Dengan yang lebih tua anda boleh memilih, bersama dengan panduan dewasa anda, permainan tidak berguna yang tidak digunakan. Setelah kerja selesai menderma mereka. Dengan cara ini, dunia permainan anak anda akan memerintah dengan teratur, fungsi dan kegembiraan. Sebaliknya, terlalu banyak perkara membuat seseorang hidup dalam keadaan huru-hara, gangguan dan keletihan. Jangan takut bahawa anak anda menderita pemilihan ini, selalunya lebih banyak usaha untuk menyingkirkan lebih banyak lagi. Sebaliknya, kanak-kanak hampir selalu tuan bukan keterikatan!
  2. Buang lukisan anda bersama-sama dengan anak-anak anda. Pastikan hanya yang paling penting dan yang emosi penting tetapi yang lain tidak menyimpannya kerana takut kehilangan beberapa jenis karya seni. Setiap 2-3 bulan, lakukan satu unggun lukisan bersama dengan anak-anak anda. Kegunaan sebahagian besar lukisan sebenarnya berakhir pada saat ketika lukisan selesai dan membakar mereka adalah cara untuk mengucapkan terima kasih atas kegunaannya dan ini seperti menyebarkan tenaga indah mereka di dunia.
  3. Biarkan anak anda mengalami ujian keberanian. Dengan doh pemodelan anda menjadikan anak-anak anda satu bentuk haiwan yang sayang kepadanya dan kemudian apabila ia selesai meletakkannya di beberapa sudut rumah untuk menekankan keindahannya. Selepas beberapa hari memberitahu anak bahawa anda mempunyai ujian keberanian untuk membiarkan dia melakukannya, maka jemput dia untuk mengubah pekerjaannya menjadi sesuatu yang lain. Sama ada ia berjaya atau tidak dalam perniagaan ini tidak penting, adalah penting untuk membiarkan dia mengalami ini Ujian tanpa lampiran kemudian memberinya hadiah yang berharga dari keberaniannya walaupun dia gagal memusnahkan kerjanya untuk mengubahnya. yang pengajaran hidup yang sederhana tetapi kuat penuh dengan makna: dia dapat mengalami keletihannya Salam kepada lelaki tua itu dengan membuka diri kepada yang baru dan keindahan melihat yang baru setelah berjaya!
  4. Mendermakan pakaian anak-anak anda kepada rakan atau jiran atau menghantarnya kepada anak-anak lain. Pakaian kanak-kanak mempunyai kehidupan yang singkat kerana kanak-kanak itu tumbuh dengan cepat dan sering pakaiannya terlalu kecil untuknya yang baru dan masih boleh dipakai. Jangan menyimpannya tetapi bersama-sama dengan anak anda, anda membentuk tuhan beg pakaiannya sekarang kecil, salam mereka dan berterima kasih kepada mereka untuk kegunaan mereka, beri mereka kepada rakan-rakan atau persatuan yang memerlukannya: dengan cara ini kanak-kanak memahami bahawa apabila objek telah selesai kegunaannya, ia masih harus berfungsi dengan orang lain dan tidak adalah baik untuk menyimpannya untuk soalan pemilikan atau sejenis memori yang berkaitan dengannya.
  5. Katakan begitu banyak sihat. Kanak-kanak tidak memerlukan orang dewasa untuk memahami apa yang penting dari apa yang tidak. Ya anda tidak perlu terlalu banyak sebaliknya mereka kehilangan nilai dan anak-anak anda tidak lagi dapat menghargai mereka. Ia memerlukan pekerjaan yang baik pendidikan diri untuk memahami bila untuk mengatakan ya dan bila untuk mengatakan tidak dan kecantikan pendidikan juga dalam hal ini, dengan menyedari sebagai contoh bahawa jika anak menangis di hadapan kita tidak kita tidak perlu mengubahnya menjadi ya tetapi tegas dalam kedudukan kita, pasti dalam dengan cara ini untuk menghantar koheren, makna dan cinta.

Tidak melampirkan kepada benda dan orang

Jika kita boleh mengamalkan Bukan Lampiran kepada perkara-perkara yang kemudian kita boleh memindahkan konsep Bukan Lampiran juga kepada orang ramai dan berfikir dan hidup seperti ini, kita berjaya menghadapi kehidupan dengan cara yang berbeza: sihat, gembira dan damai! Dan anak-anak kita akan bernafas dan menjalani cara hidup ini dan mereka akan dapat melakukannya tanpa terlalu banyak penjelasan.

Apabila kita mengalu-alukan beliau, apabila dia meninggalkan kita tidak mengejarnya. Pendidikan mudah ini adalah cara yang sangat langsung untuk mengubah kehidupan kita. Jika kita mengamalkannya dalam hubungan kita, kita membuat syurga di bumi, tanpa mengira siapa yang datang atau pergi. Kami tidak berpaut kepada yang lain, menyatakan bahawa ia adalah 'kami'. Mari lihat di mana seseorang datang dan ke mana dia pergi. kami mengalu-alukan sesiapa yang datang, tidak dengan tuduhan, permintaan atau kekecewaan, tetapi dengan pemahaman bahawa setiap orang adalah satu komoditi berharga yang diberikan kepada kita untuk satu tempoh masa ditentukan. Dan apabila tiba masanya untuk pergi, kami menghormati pemergiannya dan kami tidak dapat mengejarnya, iaitu, kami tidak menyalahkannya atau menuduhnya kerana dia meninggalkannya. Apabila yang lain rasa hormat dan ruang yang kami tawarkan kepadanya, dia boleh menjadi apa yang dia dan mewujudkan tanah yang subur dan tempat yang selamat untuk cinta

diambil dari "Zen dan seni jatuh cinta"Daripada Brenda Shoshanna.

Video: 7 SEBAB, AKIBAT DAN EFEK MEMARAHI ANAK, MARAH PADA ANAK