Bagaimana untuk menguruskan bapa cemburu


Menguruskan ayah yang cemburu adalah masalah yang dihadapi oleh banyak gadis remaja. Sukar untuk bapa menerima apa yang telah sampai sekarang menjadi anak yang memerlukan hanya cintanya dan penjagaan, kini semakin berkembang...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Urus a ayah cemburu ia adalah masalah yang mesti dihadapi ramai gadis remaja. Untuk a bapa Sukar untuk menerima apa yang telah berlaku setakat ini bayi yang memerlukan hanya cintanya dan penjagaan, dia kini berkembang dan menjadi seorang wanita; yang ibubapa juga ingat dengan baik (bertentangan dengan apa yang anda fikirkan!) Apa yang dimaksudkan untuk menjadi muda dan perlu dilakukan pengalaman baru... Kebimbangan yang tidak dapat dielakkan mesti memenuhi keperluan anak perempuan, yang lebih suka mempercayai, ruang, kebebasan yang lebih besar. Bagaimana untuk melakukannya, untuk mengurangkan rasa takut seorang ayah yang masih melihat anda sebagai anak perempuan? Berikut adalah beberapa nasihat berguna kepada semua anak perempuan!

Pertama sekali menghindari sikap yang provokatif: jika seorang bapa tidak menyedari bahawa anda kini hampir wanita, godaan itu mungkin untuk "bang di muka" realiti dan menunjukkan kepadanya dengan fakta berapa banyak anda telah berkembang. Pakaian provokatif, solek yang berlebihan, tetapi juga khabar angin tentang kenalan lelaki anda, malam jauh dari rumah, telefon mudah alih, akan melakukan apa-apa tetapi menjadikannya lebih resah, menyebabkan ia lebih menguasai anda. Jika anda ingin menunjukkan bahawa anda telah dewasa, selalu lakukan dengan menunjukkan bahawa anda matang dan bertanggungjawab.

Sebagai anak perempuan, untuk menguruskan ayah yang cemburu, anda perlu mengambil langkah pertama dengan memberi kompromi kecil untuk bertemu dengannya. Sebagai contoh, anda boleh merundingkan rumah pulang, tetapi tidak menghormati ia hanya akan menjadikan keadaan lebih buruk. Dengan cara yang sama, jika bapa anda memanggil anda sentiasa, tidak berguna untuk mematikan telefon atau tidak menjawab: lebih baik membuat keputusan dengannya untuk mendengar anda pada waktu tertentu atau untuk mendahuluinya dengan mesej yang menenangkan. Cobalah untuk tidak mengganggu dia dengan ketidaktaatan: ia adalah sikap yang kebudak-budakan, yang pastinya tidak menolongnya untuk melihat anda sebagai orang dewasa.

Jangan tamak untuk maklumat mengenai tabiat dan kenalan anda. Apa yang anda lakukan apabila anda pergi? Di manakah anda pergi, dan dengan siapa? Berikan soalan-soalan anda, mungkin memberitahunya apa yang anda lakukan pada malam yang lain, cuba meyakinkannya dan tunjukkan bahawa anda tidak mempunyai apa-apa untuk menyembunyikan dan melakukan segala-galanya yang mana-mana gadis lain umur anda... Tidak ada yang perlu ditakuti! Sudah tentu, beberapa kebiasaan "baik" kecil kadang-kadang tidak dapat dielakkan: tetapi sedar bahawa jika anda mendapati diri anda memulihkan kepercayaan orang tua anda akan menjadi dua kali ganda sukar.

Akhirnya, jika anda telah mula berkencan dengan seorang budak lelaki dan bapa anda cemburu kepadanya khususnya, lebih banyak perhatian! Sebarang kesilapan di pihak anda akan dikaitkan secara langsung dengan pengaruh buruknya kepada anda, jadi elakkan daripada berbohong atau "longgar": cuba untuk membuktikan tenang dan tenang, percaya bahawa anda akan tahu bagaimana untuk menakluk (dari masa ke masa) kepercayaannya. Mungkin bukan masa untuk meneruskan persembahan, tetapi dalam kes ini, memberikan lebih banyak maklumat tentang teman lelaki anda boleh membantu ayah anda menerimanya.

Tips

Jangan lupa:

  • Hadirkan soalan anda dengan memberitahu mereka tentang apa yang anda lakukan.
  • Cuba berunding dengan peraturan, tetapi apabila anda telah menetapkannya, hormati mereka.
  • Elakkan sikap provokatif: tunjukkan diri anda matang dan bertanggungjawab.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Kerana bapa cemburu terhadap anak perempuannya
  • Bapa tunggal: bagaimana untuk membesarkan anak-anak sahaja

Video: Tangis Histeris Ruben Saat Peti Jenazah Sang Ayah Ditutup - WasWas 02 Februari 2017