Bagaimana untuk menyembuhkan umbi bayi yang baru lahir


Mempunyai bayi adalah salah satu kegembiraan terbesar dan tidak stabil yang kita hadapi sepanjang hidup kita. Beberapa acara lain berjaya mengelakkan kehidupan sebagai kelahiran baru. Bersama-sama dengan banyak emosi yang dirasakan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mempunyai bayi adalah salah satu kegembiraan terbesar dan tidak stabil yang kita hadapi sepanjang hidup kita. Beberapa acara lain berjaya mengelakkan kehidupan seperti yang baru kelahiran. Bersama-sama dengan banyak emosi yang berpengalaman, terdapat juga saat-saat ketidakpastian, terutama untuk ibu bapa baru. Mereka sering merasa tidak bersedia untuk menghadapi satu tanggungjawab yang begitu besar, yang melibatkan pembelajaran banyak perkara baru untuk belajar untuk kesejahteraan dan ketenangan anak seseorang. Dengan berlalunya masa, organisasi keluarga yang baru mengambil masa dan setiap tindakan penjagaan terhadap anak menjadi semula jadi dan naluri. Salah satu perhatian pertama untuk ditanya mengenai parut pusar. Di bawah keadaan normal, ia berlaku secara spontan dalam masa beberapa hari lahir tanpa membuat kesan. Tetapi ia sepatutnya mengetahui prosedur yang betul untuk mengelakkan ketidakselesaan kecil. Sekiranya anda membaca panduan ini, saya akan menerangkan cara menyembuhkan pusing bayi yang baru dilahirkan.

diperlukan

  • Calendula tincture
  • Disinfektan bukan agresif

Kord pusaran

Apabila bayi datang ke dunia, tali pusat terus beberapa saat untuk pulsate. Selepas beberapa minit ia berhenti menjadi putih dan lembut, sementara dinding saluran darahnya ditutup secara spontan. Untuk memudahkan proses ini, kakitangan hospital biasanya melakukan ligation dari kord itu beberapa sentimeter dari perut bayi yang baru lahir, memotong bahagian yang tinggal hanya selepas hujung denyutan. Apa yang masih terikat ialah tunggul kira-kira dua sentimeter. Tunggul ini kering sehingga ia jatuh, biasanya dalam seminggu atau dua.

Pembersihan tali pusat

Bidan hospital menjalankan rawatan pertama di kord itu, menjelaskan kepada ibu bapa baru bagaimana meneruskan operasi pembersihan. Pada dasarnya, tunggul sisa mesti dijaga dengan bersih dengan air suam dua kali sehari dan berhati-hati untuk mengeringkannya dengan baik. Satu ubat homeopati yang sangat baik terdiri daripada penggunaan warna kalendula tempatan, menggunakan kain kasa steril, untuk membasmi dan mempercepatkan pemergian. Kebersihan tangan yang berhati-hati sangat penting untuk mencegah penyebaran bakteria yang akan menyebabkan jangkitan sebelum berpakaian.

Krim dan serbuk antibiotik

Kadang-kadang krim atau serbuk antibiotik disyorkan untuk digunakan dengan berhati-hati kerana, berlebihan, boleh mengganggu tindakan semulajadi bakteria kulit yang menggalakkan pelembutan kain di pangkal pusar dan detasmen akibatnya. Setelah terlepas, kami terus memelihara kawasan itu, menggunakan calendula tincture. Atau sejenis disinfektan yang halus dan tidak agresif selama beberapa hari.

Dengar nasihat bidan

Bidan ini akan menunjukkan kepada anda operasi yang betul untuk dilakukan untuk menjadikan pusar tersebut sembuh. Sekiranya beberapa bahagian tidak jelas kepada anda, jangan teragak-agak untuk memberitahu mereka. Sekali di rumah, anda akan dapat melakukan ritual ini secara bebas.
Idea untuk membuat pergerakan yang salah dan tiba-tiba yang boleh menyebabkan rasa sakit kepada kanak-kanak boleh menyebabkan serangan panik. Tetapi jangan risau, setelah melakukan ini beberapa kali, semuanya akan kelihatan semula jadi. Kegelisahan hari-hari pertama hanya akan menjadi ingatan.

Tonton video itu

Bagaimana untuk menyembuhkan umbi bayi yang baru lahir: bagaimana

Tips

Jangan lupa:

  • Sebelum keluar dari hospital, dengarkan dengan teliti kepada nasihat bidan
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Cara mengubati kord pus

Video: 6 Cara Ampuh Menurunkan Panas Anak Dengan Mudah