Bagaimana anda membantu seorang lelaki untuk mempunyai harga diri?


Membantu anak-anak kita untuk membina harga diri mereka sendiri adalah hadiah hebat yang dapat kita berikan kepada mereka untuk pertumbuhan dan kehidupan yang menanti mereka

Dalam Artikel Ini:

Harga diri dalam kanak-kanak

Bagaimana untuk membantu anak lelaki yang ada harga? Bagaimanakah anda membantu seorang lelaki di masa depan untuk bertambah yakin? Apabila seorang lelaki harus mengambil tanggungjawab dan memilih jalannya, dia mesti tahu kemungkinannya dengan baik, matang penentuan yang akan membantu dia menghadapi masalah, tetapi juga untuk menyokong mereka yang akan mendekatinya. Dia mesti belajar bahawa penting untuk memuaskan diri, kesenangan untuk diri sendiri dan bukan untuk orang lain.

Harga diri adalah pendapat yang masing-masing mempunyai sendiri, berapa banyak yang dianggarkan dan sebab-sebabnya. Banyak masalah boleh ditangani dengan lebih selamat sekiranya orang-orang di pangkalannya mempunyai harga diri yang baik. Kanak-kanak yang sangat kecil kadang-kadang nampaknya bersalah atas harga diri yang berlebihan apabila mereka percaya mereka boleh menceburi perniagaan yang sangat rumit yang tidak sesuai untuk usia mereka. Tidak lama kemudian mereka memahami apa yang mereka ada had yang akan diberikan untuk mengelakkan kesilapan atau kerosakan.

Bagaimana untuk menanamkan harga diri dalam gadis-gadis kita (jika kita tidak mempunyai apa-apa)?

Dengan pertumbuhan dan perbandingan dengan rakan-rakan harga diri kanak-kanak perubahan, kadang-kadang ia dikawal, kadang-kadang ia diancam dan perlu dapat memahami bagaimana kita dapat membantu anak-anak kita membina semulanya. Membina harga diri bermaksud meningkatkan keyakinan diri. Sekiranya kita memikirkan anak yang percaya diri, kita segera memahami bahawa sikapnya adalah hasil daripada banyak faktor: persekitaran keluarga, pengalaman dengan orang lain, penghakiman yang diterima, kesulitan yang diukurnya, angka yang dapat diambilnya sebagai contoh atau untuk merujuk kepada keperluan.

Dalam pendidikan anak lelaki, tokoh ayah memainkan peranan penting, sebagai contoh orang dewasa untuk meniru, sebagai panduan dalam pertumbuhan dan sebagai saksi kepada nilai pendidikan. Ibu mempunyai pengaruh yang sama penting, membantu anaknya untuk membangunkan harga diri dalam aspek kehidupan sehari-hari yang lebih praktikal. yang Bahan-bahan yang tidak boleh dipercayai untuk harga diri seseorang adalah penghormatan dan kepercayaan. Untuk membesarkan anak-anak pasti kita mesti menghormati emosi mereka, masa pertumbuhan mereka, kebimbangan mereka, pendapat mereka.

Jangan menjadi pembuli

16 perkara untuk mengajar anak lelaki (16 gambar) Berikut adalah beberapa mutiara kebijaksanaan untuk ibu-ibu lelaki

Amanah dimainkan apabila kita memberi peluang kepada anak untuk mengujinya, membuat pengalaman baru untuk mempelajari bagaimana mengukur kemahirannya dan menyedari kelemahan yang akan diperkuat. Kadang-kadang konsep seperti penghormatan dan kepercayaan kelihatan sangat generik. Mereka semua berkongsi mereka pada peringkat teori, tetapi dalam praktiknya terjadi keliru apabila mereka memberikan peluang nyata.

Apa yang patut kita nonton untuk kanak-kanak lelaki yang semakin yakin?

  • Kepentingan untuk penampilan mereka: cuba untuk menakluk keseimbangan antara menjaga rupa anda dan tidak melebihi, kami berhati-hati untuk tidak meremehkan mereka dengan frasa yang mungkin berat dan tidak membuat penilaian negatif tentang penampilan mereka dalam usaha untuk menggalakkan mereka untuk menjaga mereka.
  • Komen mengenai pencapaian: jika kita membesar-besarkan, kita berisiko membina harga diri hanya pada penghakiman luaran, sementara itu mesti timbul dari pendapat peribadi; sikap bertentangan tidak memberi berat kepada kejayaan seorang anak mungkin akan menyampaikan mesej negatif, menyampaikan kekurangan kepentingan untuk peristiwa yang penting bagi anak kita.
  • Mengajar untuk menilai penghakiman rakan-rakan, supaya anak kita boleh menilai sendiri apakah komen-komen yang diambil kira sebagai penting dan sengaja negatif hanya dari sekalipun.

Video: KETIKA KAMU MERASA TIDAK BERHARGA (Video Motivasi) | Spoken Word | Merry Riana