Bagaimana untuk membantu anak-anak kita lulus peperiksaan di sekolah


Bagaimana untuk membantu kanak-kanak lulus peperiksaan di sekolah? Nasihat untuk ibu-ibu kanak-kanak sekolah rendah dan bagi kanak-kanak yang menghadapi kematangan

Dalam Artikel Ini:

Membantu kanak-kanak untuk lulus peperiksaan di sekolah

Peperiksaan tidak pernah berakhir, kata pepatah lama. Dan sememangnya mereka bukan sahaja tidak berakhir tetapi mereka mula tidak lama lagi. Sudah di sekolah kanak-kanak sekolah rendah harus berurusan dengan Ujian Invalsi yang ditakuti, dan kemudian mengambil ujian gred ketiga dan akhirnya peperiksaan matrikulasi. tetapi bagaimana kita boleh membantu anak-anak kita untuk lulus peperiksaan di sekolah? Berikut adalah beberapa petua.

Dari Studenti.it, ujian Maturità kedua khas 2017

Uji Invalsi di sekolah rendah

Adalah penting untuk tidak melampaui kecemasan dan jangkaan tetapi tidak juga untuk mendedahkan acara: selalunya untuk membantu anda cenderung untuk menurunkan nilai peperiksaan (terutama dengan anak-anak yang lebih muda yang perlu melakukan ujian Invalsi) atau bahkan tidak Saya biarkan dia pergi ke sekolah kerana Invalsi bukan ujian penilaian terhadap anak tunggal tetapi di sekolah. Sebaliknya, Invalsi adalah titik permulaan untuk membandingkan kanak-kanak dengan idea peperiksaan, dengan kegelisahan yang diperlukan dan dengan hasrat untuk memperoleh hasil yang baik. L 'peperiksaan, dengan sendirinya, adalah bukti muktamad tentang apa yang telah dipelajari di sekolah dan di atas semua kanak-kanak sekolah rendah mendapati kepuasan yang tinggi dalam melihat bahawa mereka mampu melepasi ujian.

Peperiksaan Gred Ketiga

Peperiksaan tahun ketiga adalah ujian pertama: ujian sebenar: pelajar tidak lagi kanak-kanak, tetapi remaja yang takut dengan gred buruk, penghakiman para guru dan akan menghadapi dunia sekolah tinggi di mana dia ingin datang dengan kebaikan penghakiman terakhir. Sudah tiba masanya untuk menyokong anak-anak kita pada hari-hari sebelum peperiksaan membuat mereka suasana yang tenang di rumah di mana mereka boleh mengulangi dan belajar, menjaga makanan mereka dengan makanan yang sihat dan ringan dan banyak air (ujian dilakukan apabila ia banyak dilakukan panas), menolak mereka untuk keluar dengan rakan-rakan atau pergi ke sukan untuk melepaskan endorfin, menghilangkan toksin, pemikiran negatif dan tekanan.

Peperiksaan Matang

Ia adalah benar pemeriksaan hidup, apa yang kita semua ingat dan bahawa anak-anak kita akan mengingati seumur hidup. Ketakutan dan ketakutan untuk tidak bersedia bercampur dengan emosi untuk satu kitaran penting yang akan ditutup - iaitu sekolah menengah - dan yang lain yang akan dibuka tetapi itu penuh dengan tidak diketahui. Apa yang boleh kita lakukan oleh ibu bapa? membantu anak-anak kita sibuk dengan peperiksaan?

Kami ingat bahawakebimbangan tidak selalu negatif: terutamanya apabila kecemasan dibentangkan memandangkan komitmen skolastik atau profesional adalah adrenalin yang produktif, yakni, berfungsi untuk menyala di dalam badan kita dan di otak kita semua mekanisme yang bertujuan untuk berjaya dan pada akhirnya, apabila semuanya akan masa lalu, ia akan mencair meninggalkan perasaan ringan seperti beberapa kali dalam hidup. Tetapi kebimbangan tidak harus menjadi panik, tidak boleh menyekat otak dan gangguan fizikal seperti gegaran, takikardia atau sakit perut dan mesti dikawal untuk dapat menarik manfaat sahaja.

  • Mari pastikan mereka makan: Mereka sering menghabiskan hari-hari penuh pada buku dan mempunyai perut perut yang menyebabkan kelaparan. Kami menawarkan hidangan kegemaran mereka, selagi mereka ringan dan berkhasiat, kami menyediakan makanan ringan segar penuh dengan vitamin dan pastikan mereka minum cukup kerana dehidrasi adalah salah satu punca utama penurunan konsentrasi dan prestasi yang kurang baik.
  • Kami menjemput mereka untuk mencabut: kami mencadangkan mereka berjalan-jalan, mendorong mereka keluar dengan rakan-rakan atau bermain bola sepak atau berenang dan untuk meyakinkan mereka kami menjelaskan bahawa semua penyelidikan menunjukkan bahawa ketegangan yang berlebihan tidak menyumbang untuk memperbaiki hasilnya, dan, sebaliknya, bebas untuk sedikit 'pemikiran tanggapan dan data yang baik untuk tubuh dan otak.
  • Kami membuka rumah kepada kawan-kawan: kita belajar lebih baik apabila kita bersama-sama, kita mengulangi lebih mudah dan pada masa yang sama kita mewujudkan peluang untuk rekreasi dan ketawa. Selain itu, ingatan ujian matrikulasi yang disediakan dengan rakan-rakan terdekat anda akan kekal kekal dalam hati anda seumur hidup.
  • Kami menggalakkan kelonggaran: dari meditasi hingga aktiviti fizikal hingga berjalan kaki yang mudah di pantai, kami membantu anak-anak kami untuk berehat hanya untuk mengelakkan kegelisahan menjadi panik dan memberitahu mereka tentang ketika kami melakukan peperiksaan dan bagaimana kami berjaya mencapai kehidupan tanpa mengira undi yang kami ada.
  • Kami menyokong keyakinan dan kepercayaan: mari mengelakkan membuat perbandingan antara pelbagai rakan, antara pelbagai sekolah dan mari kita yakin, tenang dan yakin tentang kemungkinan mereka, tanpa mengurangi kepentingan peristiwa ini untuk mereka.

Peperiksaan matang 2017, ujian kedua

Di Studenti.it, laman web yang paling banyak dikunjungi oleh mereka yang sedang mengambil peperiksaan akhir, jejak ujian kedua telah dikeluarkan.

Dari versi Latin Seneca mengenai falsafah sebagai kebijaksanaan dan oleh itu diperlukan untuk menghadapi kehidupan, untuk ujian matematik di laman web ini anda akan menemui semua soalan dan rasa ingin tahu mengenai Maturità 2017.

Video: PENTING! DOA UNTUK ANAK YANG SEDANG UJIAN AGAR SUKSES