Bagaimana untuk memperkenalkan kekacang dalam menyapih


Bayi adalah hadiah untuk keluarga dan kehidupan. Dengan kelahiran seorang kanak-kanak, anda perlu menyediakan rumah dengan semua barang yang diperlukan. Oleh itu, anda perlu membeli lampin, pakaian, botol, pacifier. Melangkah ke hadapan dengan pertumbuhan bayi,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Bayi adalah hadiah untuk keluarga dan kehidupan. Dengan kelahiran a bayi, anda perlu menyediakan rumah dengan semua bahan yang diperlukan. Oleh itu, anda perlu membeli lampin, i pakaian, botol bayi, pacifier. Melangkah ke hadapan dengan pertumbuhan bayi, kami juga membeli produk yang dihomogenkan. ini mahu katakan begini fasa menyapu. Jadi anda mula makan bayi pasta dengan keju, yang ham dan kekacang. Dalam panduan ini melalui laluan mudah dan cepat, kita akan melihat bagaimana untuk memperkenalkan i kekacang dalam menyapih.

diperlukan

  • kilang makanan
  • lentil

Apabila memperkenalkan kekacang ke dalam makanan

Kaki biasanya diperkenalkan sekitar bulan kelapan. Kita boleh mula dari lentil, yang masak lebih cepat dan tidak perlu direndam. Untuk mencipta makanan yang sesuai untuk kanak-kanak, kami dapat menyediakan stok sayur yang baik dengan kentang dan wortel. Setelah dimasak masukkan lentil rebus dan campuran semuanya. Kekacang mengandungi kepekatan tinggi mineral, sayuran dan asid amino.

Bagaimana untuk memperkenalkan kekacang menjadi makanan

Berikutan arahan pediatrik, kita akan memulakan fasa ini tidak lebih awal daripada 8-9 bulan, agar tidak melebihi pengambilan kalori dan mengelakkan intoleransi makanan. Kacang hijau, kacang, kacang merah, adalah sumber protein yang kaya dan kaedah terbaik untuk membawa mereka adalah untuk menggabungkannya dengan pasta. Nasi dan kacang, pasta dan lentil adalah hidangan tradisional yang boleh menggantikan daging. Kami cuba menghilangkan kupas kekacang untuk memudahkan penghadaman mereka dan mengelakkan sakit cirit-birit dan sakit perut.

Cara menyediakan kekacang

Sayuran kering mesti direndam mengikut masa yang dinyatakan dalam pakej. Bagi sesetengahnya hanya diperlukan beberapa jam, sementara yang lain memerlukan sepanjang malam. Kita boleh memilih beberapa persiapan yang tidak perlu direndam. Seperti kacang merah yang dikupas merah. Memasak lebih cepat dan lebih mudah dihadam. Kami menyediakan periuk dan biarkan sayur-sayuran mendidih. Kami masukkan campuran kecil saderi, bawang dan wortel sehingga, rasa mereka, mereka akan kelihatan masak. Kami kemudian menggunakan pas berasaskan sayuran untuk membuat campuran homogen dan mengeluarkan kulit. Kami akan menambahnya kepada stok sayur atau sayuran, mengikut dos yang disyorkan oleh pakar pediatrik. Adalah baik untuk mengambil kekacang sekurang-kurangnya beberapa kali seminggu sekurang-kurangnya. Mewakili sumber protein yang sah juga akan menjadi tidak baik untuk menggabungkan mereka dengan daging dalam hidangan yang sama. Pada mulanya kanak-kanak mungkin tidak suka rasa baru. Jangan berhenti dan cuba lagi dengan dos kecil pada awal makan seterusnya. Dalam panduan ini, kita telah melihat bagaimana untuk memperkenalkan kekacang dalam penyapihan.

Tips

Jangan lupa:

  • Satu nasihat yang boleh anda pertimbangkan adalah untuk mempersiapkan homogen di rumah.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana memasak sayur-sayuran kepada kanak-kanak

Video: 869-2 Be Organic Vegan to Save the Planet, Multi-subtitles