Bagaimana mengurut bayi anda


Dalam warisan kebudayaan di banyak negara di dunia, urut kanak-kanak adalah tradisi kuno yang diturunkan dari ibu kepada anak perempuan. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini urut telah ditemui semula dalam semua kepentingannya

Dalam Artikel Ini:

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, urut neonatal telah ditemui semula dalam semua kepentingannya. Terdapat beberapa kajian klinikal yang mengesahkan kegunaannya; sebenarnya, urut ini sebagai tambahan kepada mempromosikan hubungan afektif antara ibu bapa dan anak membolehkan keadaan berehat dan kesejahteraan kedua-duanya. Kesan yang dihasilkan khususnya:
BACA JUJU: Urut untuk kanak-kanak: 5 petua untuk menjadikannya sempurna


  • PSIKOLOGI kerana ia semakin mendalam kepercayaan dan komunikasi antara ibu bapa dan anak
  • santai kerana ia membantu kanak-kanak belajar bagaimana untuk mengatasi tekanan yang disebabkan oleh situasi baru
  • DOPE kerana ia membantu mengawal fungsi pernafasan, peredaran darah dan gastro-intestinal, sering juga mengurangkan ketidakselesaan yang disebabkan oleh kolik gas.

Terdapat lebih ramai perunding tempatan dan persatuan swasta yang menganjurkan jenis kursus ini. Dari mesyuarat pertama teknik dijelaskan dan ibu yang berkehendak boleh mendedikasikan dirinya untuk mengurut bayi walaupun di rumah. Adalah disyorkan untuk mencipta persekitaran yang selesa, bilik itu akan dipanaskan dengan secukupnya supaya kanak-kanak itu dapat dilucuti sepenuhnya tanpa rasa sejuk, lampu akan menjadi redup dan meja atas lembut. Ibu akan mencurahkan minyak badam sejuk di tangannya, cuba memanaskannya di telapak tangannya sebelum menghubungi bayi. Berikut adalah contoh ringkas teknik yang digunakan:
BACA JUGA: ORANG-ORANG YANG MUDAH BAYI, MENJAGA KUDUS UNTUK BAYI
Urut terutamanya akan memberi kesan kepada kaki dan kaki, kita mulakan dengan urutan India yang dipanggil, sejenis sentrifu manis yang berasal dari paha dan berakhir di pergelangan kaki, maka anda akan membuat separa bulatan dengan ibu jari pada bola kaki kemudian berputar dengan manis setiap jari. Kami kemudian akan menjaga bahagian belakang kaki dengan mengurutnya dengan ibu jari dan membuat bulu di sekeliling pergelangan kaki.
Sebelum meninggalkan kaki dan kaki, sedikit kelonggaran selalu digenggam dengan memegang kaki dan membuat shank kecil sangat lembut.
Kedua, kita akan menumpukan pada perut dan dada, dengan mengingati bahawa manuver harus dilakukan mengikut arah jam dan kemudian dari kanan ke kiri anak. Teknik matahari dan bulan ia terdiri daripada meletakkan telapak tangan kanan pada perut kanak-kanak dan melakukan sejenis pelukan arah arah jam, bergantian dengan kedua tangan.

as-mengurut-bambino_2


Teknik lain yang digunakan adalah berjalan, dengan dua jari mensimulasikan langkah-langkah dari sebelah kanan ke sisi kiri anak yang melewati pusar dan menghasilkan sedikit tekanan dan akhirnya rama-rama yang memberikan pelelong dari kurs axillary ke pusar. Cuti berus cuti sedikit adalah satu kemestian sebelum menggantung urutan
Anna Capitanio

Video: Cara urut bayi yang baik dan benar, silahkan di coba di rumah