Bagaimana untuk memberi motivasi kepada kanak-kanak untuk melakukan kerja rumah percutian mereka


Apabila musim panas tiba, anak-anak kita tidak sabar untuk bersenang-senang. Hari di pantai dengan kawan-kawan, bangun lewat pagi dan berehat. Ini adalah keutamaan mereka. Tiada apa-apa kaitan dengan sekolah atau buku. Jika mereka boleh, mereka akan menyalakan kami...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Apabila musim panas kita tiba kanak-kanak mereka tidak sabar untuk bersenang-senang. Hari di pantai dengan kawan-kawan, bangun lewat pagi dan berehat. Ini adalah keutamaan mereka. Tiada apa-apa kaitan dengan sekolah atau buku. Sekiranya mereka dapat, mereka akan menyalakannya api unggun bagus dengan semua buku yang memaksa mereka di kerusi selama berbulan-bulan. Malangnya, musim panas adalah pendek dan masa itu tidak lama lagi takut TASKS KEHIDUPAN! Bagaimanakah kita dapat meyakinkan mereka untuk melakukannya? Berikut adalah beberapa tip untuk mendorong mereka:

diperlukan

  • kesabaran
  • Kehendak yang baik
  • empati
  • kreativiti

MENJELASKAN HARI UNTUK KAJIAN

Rancang bersama pelan tindakan untuk mengikuti musim panas. Biarkan mereka bebas untuk memilih hari-hari untuk didedikasikan untuk kerja rumah (contohnya Selasa, Rabu dan Jumaat). Dan pastikan bahawa hari-hari itu produktif. Kerja-kerja pembahagian akan membantu mereka untuk melibatkan diri lebih rela.

TAWARKAN GANJARAN

Jika anak-anak anda dengan teliti menghormati program pengajian yang mantap, bersyukur dan berikan mereka jam tambahan dari waktu ke waktu. Mempunyai lebih banyak kebebasan akan mendorong mereka untuk menghormati peraturan. Tanpa itu, mereka berasa bertanggungjawab untuk melakukannya.

Memberi BUKU PASSIONATE

Mengekalkan terlatih dengan bacaan adalah penting pada musim panas supaya tidak kehilangan pengetahuan yang diperoleh, terutama untuk anak-anak kecil. Berikan anak-anak anda sebuah buku yang anda tahu pasti mereka akan suka. Anda akan menggunakannya sebagai bonus apabila mereka memenuhi semua tugas mereka. Mereka akan tergesa-gesa dan melakukan kerja rumah mereka untuk mengetahui apa yang berlaku dalam bab seterusnya buku mereka!

KERJA DIBERIKAN

Membuat anak anda memahami dengan cara yang berbeza yang berkongsi tugas setiap hari lebih produktif. Dan di atas semua, kurang berat. Tunjukkan kepada mereka bahawa anda bekerja dengan lebih baik apabila anda mempunyai lebih banyak masa. Dan lebih tenang. Dengan tergesa-gesa saat-saat terakhir anda mengambil risiko membuat kesilapan remeh. Dan ada masalah yang tidak perlu. Mengganti setiap percubaan untuk membuat masa yang hilang.

KAJIAN DI BUKA

Semasa musim sejuk, kami menghabiskan sebahagian besar masa kami di dalam rumah yang menonton hari-hari gelap dan hujan dari tingkap. Kadang-kadang belajar di bilik yang sama boleh menjadi sedikit merangsang anak-anak kita. Manfaatkan musim panas untuk membolehkan mereka belajar di luar rumah. Di taman, di pantai atau di pergunungan. Ia akan kelihatan kepada mereka sesuatu yang baru dan menyenangkan.

MENGGUNAKAN TEKNOLOGI

Malah anak-anak anda gila tentang segala-galanya yang teknologi? Sekiranya anda perlu melawan mereka untuk melepaskan mereka dari telefon bimbit atau komputer, cuba untuk mengeksploitasi sumber-sumber ini. Mereka boleh menjadi bantuan untuk menggalakkan mereka belajar. Menonton dokumentari di PC dan bukannya membaca dua puluh halaman sains, atau mempelajari latihan Bahasa Inggeris dalam talian boleh menjadi lebih seronok di mata anak-anak anda. Mereka pastinya lebih suka menggunakan kaedah klasik.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Anak saya tidak melakukan kerja rumahnya: 7 alasan untuk mendorongnya
  • Bagaimana untuk merangsang kanak-kanak untuk belajar

Video: ATTA HALILINTAR dikeluarkan dari SEKOLAH (Part 2 of 2)