Bagaimana untuk menyusun Pengesahan dalam 5 langkah


Pengesahan, yang dalam beberapa keuskupan ditadbir bersama dengan perjumpaan pertama, adalah salah satu momen paling penting dalam kehidupan keagamaan seorang muda atau seorang katolik muda, dan mesti dirayakan dengan cara yang sesuai. Ia mungkin kelihatan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang pengesahan, yang dalam sesetengah keuskupan ditadbir bersama dengan perjumpaan pertama, adalah salah satu momen yang paling penting dalam kehidupan agama daripada orang muda atau orang muda Katolik, dan mestilah dirayakan cara yang sesuai. Ia mungkin kelihatan sukar untuk menganjurkan satu dengan baik percutian penting seperti yang satu ini, dan bergantung kepada tradisi ia dirancang dengan baik. Mari lihat cara menyusun pengesahan dalam 5 langkah.

Lokasi

Titik pertama untuk memilih dengan teliti ialah lokasi. Pesta di rumah boleh menjadi pilihan yang baik, jika anda mempunyai ruang yang tersedia, atau anda boleh beralih ke ladang atau pusat untuk upacara, tetapi tanpa melakukan terlalu banyak. Ia adalah perayaan penting dengan asas keagamaan dan ia tidak sepatutnya ditukar menjadi paparan murni yang mana ia adalah baik untuk mengekalkan ketenangan dan keanggunan.

Dekorasi

Apabila pengesahan dirayakan, hiasan harus digunakan yang mengimbas kembali sakramen yang menandakan masuknya anak muda ke dalam dunia iman. Oleh itu, menggunakan simbol suci dan berkaitan dengan topik keimamatan adalah nasihat terbaik, tetapi dalam hal ini anda tidak boleh terlalu banyak menguasai tangan anda. Dekorasi bunga, karangan bunga dan belon tidak merosakkan, jika digunakan dengan lancar.

pelaburan

Jemputan untuk menyegarkan untuk pengesahan mesti menghormati kesucian parti dan oleh itu harus dicetak pada kertas halus dalam tipografi, mungkin memilih dari tema grafis yang pasti akan tersedia dalam portofolio profesional yang sesuai dengan nama tersebut. Tema tipikal adalah, salib emas, doa dan pengabdian, dan ini harus diikuti dengan pilihan.

Katering

Untuk katering penyegaran pengesahan, anda perlu memilih cahaya dan tidak terlalu menuntut pilihan. Makan tengah hari harus dikhaskan untuk saudara terdekat dan menyediakan makanan dan makanan ringan. Pada sebelah petang, semasa acara tersebut, mereka harus melayani makanan yang tidak rumit seperti canapés, risottos ikan dan pasta dengan salmon tidak boleh dilewatkan. Untuk pencuci mulut pilih resipi ringan dan segar untuk memberikan rasa kesucian.

Ucapannya

Unsur yang tidak dapat gagal untuk menyempurnakan resit seperti pengesahan adalah ucapan terima kasih yang disahkan harus di depan sanak saudara dan terdakwa yang lain. Ia mesti menjadi ucapan pendek dan diadakan untuk menunjukkan kegembiraan kerana dia akhirnya berjaya menjadi ahli komuniti Katolik dalam semua aspek dan untuk mengesahkan di hadapan setiap orang keinginannya untuk tetap sepanjang hidupnya.

Video: Cara Membuat Lembar Pengesahan yang Rapi