Bagaimana untuk lulus kolik kepada kanak-kanak


Tingginya bayi yang terdesak dan tidak dapat dipertikaikan sering kali menakutkan ibu bapa yang tidak tahu bagaimana menenangkannya dengan cepat dan mudah. Anak yang baru lahir, yang tidak dapat menyatakan dirinya secara berbeza, menyampaikan ketidakselesaannya melalui tangisan yang dia tidak...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang menangis terdesak dan tak sedar a bayi ibu bapa sering tidak tahu bagaimana menenangkan mereka dengan cepat dan mudah. Bayi yang baru lahir, yang tidak dapat menyatakan dirinya secara berbeza, menyampaikan ketidakselesaannya melalui menangis sehingga tidak dianjurkan untuk membiarkan dia menangis sambil menunggu dia untuk menenangkan dirinya tetapi perlu untuk membantu dan menghibur dia baik untuk kesejahteraannya dan untuk ketenangan ibu dan bapa. Berikut adalah beberapa petua yang menerangkan cara untuk lulus kolik kepada kanak-kanak dan membantu mereka membebaskan udara yang berasal dari menghisap atau dari penapaian susu.

diperlukan

  • Minyak untuk kanak-kanak

Cara membantu kanak-kanak melepaskan udara dari perut

Penyebab ketidakselesaan pertama bagi bayi yang baru lahir pastinya pembentukan udara di dalam perut kerana, melalui menghisap, bayi dapat menelan udara. Atas sebab ini, selepas memberi makan, disarankan untuk menjaga bayi dalam kedudukan menegak, berehat di atas bahu. Sentiasa menyokong kepala bayi dengan satu tangan, memberikan paip kecil di belakang untuk membantunya membebaskan burp.

Cara membantu kanak-kanak membebaskan udara dari perut

Sekiranya bayi itu menangis sambil mengerang dan mengeras kaki, ia mungkin merasakan sakit di perut. Memegangnya di dalam lengan anda dan memegangnya di perut anda, berehat di atas lengan bawah, mengurut perut dengan arah jam, dengan pergerakan cahaya, menggoreknya. Kaedah lain untuk melegakan kesakitan adalah untuk mengangkat kaki dan memindahkannya perlahan-lahan dari bawah ke bawah atau, tanpa memaksa, secara bergantian, meniru strok pedal sedikit sehingga ia melepaskan udara.

Bagaimana untuk mengurutkan bayi

Untuk menyumbang kepada kesejahteraan bayi yang baru lahir, adalah disyorkan, dalam kursus-kursus yang dianjurkan oleh wad-wad neonatal di hospital, untuk mengamalkan urutan yang menyenangkan kepada kanak-kanak. Untuk membuat urut yang baik, anda mesti mengambil minyak bayi dan setelah dipanaskan di tangan anda, sapukan pada perut dengan pergerakan bulat sedikit, mengikut arah jam, selama kira-kira sepuluh minit. Untuk kesan yang santai, urut perlahan-lahan tangan, kaki dan belakang bayi, bercakap lembut atau menyanyi lagu kecil.

Sentiasa berunding dengan pakar pediatrik

Apabila kolik gas menjadi sangat mendesak dan menjengkelkan, urutan sederhana mungkin tidak mencukupi. Walau bagaimanapun, adalah dinasihatkan supaya memberitahu pakar pediatrik tentang keadaan kesihatan kanak-kanak. Pakar pediatrik akan memberikan nasihat kepada ibu mengenai pemakanan yang harus diikuti, untuk mengelakkan beberapa makanan, melalui ibu ke anak, melalui susu, boleh menyebabkan kolik gas. Ia tidak sesuai untuk mengambil inisiatif tanpa berunding dengan pakar pediatrik, nasihatnya adalah sumber kajian perubatan yang bertujuan untuk memastikan kesejahteraan psikologi dan fizikal kanak-kanak. Ahli pediatrik juga akan dapat menyediakan semua maklumat mengenai kemungkinan pentadbiran ubat herba atau ubat tanpa kesan cagaran yang, secara tidak sengaja, boleh merosakkan kesihatan anak.

Tips

Jangan lupa:

  • Sentiasa ikuti arahan pediatrik
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Kolonik neonatal: bagaimana menangani mereka dan mencegahnya
  • Bagaimana untuk memahami dan menenangkan kolik bayi anda
  • Bayi bayi dengan kolik: kaedah yang betul

Video: COBA TEBAK MANA IBUNYA!?? 3 TEKA TEKI DETEKTIF DAN RIDDLE INDONESIA