Cara bermain dengan bayi baru lahir


Sekiranya anda mempunyai bayi yang baru lahir adalah penting untuk memberi mereka sedikit ketenangan fikiran supaya mereka dapat melihat perkara-perkara yang mengelilinginya dan memproses maklumat latihan melalui deria di masa depan. Untuk mengoptimumkan hasil,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Jika anda mempunyai tuhan-tuhan bayi adalah penting untuk memberi mereka sedikit ketenangan supaya mereka dapat melihat perkara-perkara yang mengelilingi mereka dan bekerja melalui deria mereka maklumat latihan dalam unjuran masa depan. Untuk mengoptimumkan hasilnya, adalah perlu untuk membiarkan mereka bermain untuk memeluk mereka dan pada masa yang sama untuk berkomunikasi dengan mereka. Sebagai rujukan kepada ini, berikut adalah panduan dengan beberapa petua cara bermain dengan bayi baru lahir.

diperlukan

  • muzik
  • Buku bergambar

Baca buku cerita

Otak kanak-kanak sentiasa berusaha mendapatkan maklumat tentang perkara-perkara yang ada dan mengenai tindakan yang berlaku di hadapan mereka. Untuk memulakan pemikiran dan membayangkan anda perlu membiarkan mereka bermain, maka bacaan juga merupakan cara terbaik untuk merangsang otak mereka. Dalam kes ini, nasihat pertama adalah mengambil kisah dongeng yang mengandungi imej dan mula membacanya supaya mereka akan memuja suara anda, sementara mata mereka akan meneroka ilustrasi yang ada di dalamnya.

Berikan bayi baru lahir dengan mainan

Jika anda sibuk dengan kerja rumah dan kemudian anda tidak dapat bermain sepenuh masa dengan bayi anda, maka lebih baik menyanyi. Dalam kes ini, buat lagu dan cuba menyanyi mereka semasa melakukan kerja rumah di hadapan kanak-kanak. Menghiburkannya walaupun dengan wajah lucu atau kengerian bercampur dengan senyuman pastinya ideal, kerana bayi yang baru lahir akan cuba menyalin anda cuba membalas dengan cara yang sama. Menyediakan bayi dengan cahaya, bersih dan terutamanya mainan khusus umur boleh menjadi ideal; Sebenarnya, mereka menawarkan kepadanya peluang untuk menggunakan sentuhan sentuhan naluriahnya dan mempelajari lebih lanjut tentang mereka, jadi tetaplah supaya anda akhirnya boleh mendedikasikan diri anda kepadanya dengan lebih banyak masa yang tersedia, dan berpeluh rapat dan kemudian memberikan dia makanan harian.

Tarian dengan bayi yang baru dilahirkan

Kaedah lain yang berfungsi untuk bermain dengan bayi baru lahir adalah untuk menyembunyikan wajah anda di belakang tangan anda dan kemudian muncul tiba-tiba selepas beberapa saat. Kanak-kanak suka permainan ini dan apabila mereka bertambah tua mereka akan cuba melakukannya sendiri. Walau bagaimanapun, sikap ini mesti disertai dengan suara anda; Malah, bercakap secara berkala akan membantu beliau mengembangkan kemahiran linguistik dan pada masa yang sama membuktikan menjadi hiburan yang sangat baik. Akhirnya selalu digabungkan dengan tindakan ganda yang dibuat dari gerak isyarat dan suara, jika anda mempunyai waktu untuk mengambil bayi yang baru lahir di lengan dan balada. Pergerakan berirama anda dan bunyi muzik akan memberikan anda banyak perkara baru untuk mencuba dan pengalaman, dan kemudian akan membuktikan penting untuk perjalanan formatif anda ketika ia tumbuh.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Cara bermain dengan bayi yang baru lahir

Video: cara bermain dengan bayi 0-2-3-6 bulan - stimulasi bayi