Bagaimana untuk meletakkan bayi untuk memberi makan kepadanya dengan botol


Dalam panduan berikut, kami akan menjaga kanak-kanak. Khususnya, kita akan memperdalam penyusuan anak. Kami akan bertanya soalan khusus ini: bagaimanakah seorang kanak-kanak diletakkan untuk memberi makanan kepada botol itu? Panduan ini akan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Dalam panduan berikut, kami akan menjaga kanak-kanak. Khususnya, kita akan terus memperdalam penyusuan bayi. Kami akan bertanya soalan khusus ini: bagaimanakah seorang kanak-kanak diletakkan untuk memberi makanan kepada botol itu? Panduan ini akan menjadi sangat mudah dan satu lagi panjang tidak berlebihan, kerana ia akan dibentuk oleh empat langkah yang berbeza, tidak termasuk langkah ini yang mempunyai tujuan pengenalan.
Apabila menyusui bayi, penting untuk mengetahui bagaimana untuk mengekalkannya dalam kedudukan yang betul. Ini kerana bayi mesti dapat menyedut susu tanpa risiko mati lemas atau risiko tergelincir dari lengan. yang ibu-ibu jadi mereka mesti memberi pinjaman perhatian khusus untuk beberapa gerakan dan cara mereka memegang bayi di pangkuannya. Berikut adalah beberapa petua mengenai cara terbaik meletakkan bayi menyusu dengannya botol.

diperlukan

  • botol bayi
  • Keselamatan di soket
  • Pergerakan manis tetapi ditentukan

Letakkan kepala bayi

Seperti yang anda jangkakan dalam langkah pengenalan panduan, kini kami akan menangani bagaimana untuk meletakkan bayi untuk memberi makan kepadanya dengan sebotol. Kami benar-benar tidak kehilangan masa berharga dan segera mula berhujah mengenai isu khusus ini.
Perkara pertama yang perlu diketahui adalah bahawa bayi perlu disimpan di pangkuannya dalam kedudukan separa tegak, seolah-olah dia sedang duduk. Dengan cara ini bayi baru boleh berehat dan susu mengalir dengan lancar. Anda tidak perlu meletakkan kanak-kanak itu sepenuhnya berbaring kerana dia boleh mati lemas. Kepala, sebaliknya, harus diletakkan pada siku ibu, sehingga ia tetap teguh dan tidak berisiko jatuh ke belakang selama penyusuan. Ibu mesti menjaga bayi itu dekat dengan batang badan tetapi tanpa mengetatkan terlalu banyak dan meletakkan kepala sedikit lebih tinggi daripada badan.

Ambil botol

Selepas meletakkan lengan di bawah nape bayi yang baru lahir, dengan lengan yang lain, botol itu disimpan. Juga kedudukan botol adalah sangat penting kerana pemikat harus sesuai sempurna ke dalam mulut bayi untuk membolehkannya menyedut dengan baik dan tidak memperkenalkan udara. Untuk tujuan ini, anda harus selalu meletakkan botol bayi dengan kedudukan yang sedikit cenderung, untuk mendapatkan susu tertentu yang selalu dengan susu siap untuk bayi. Pegang botol dengan ketat dengan tangan anda, memberi kestabilan kepada botol dan keselamatan relatif kepada bayi.

Bayi menyusu dengan selamat

Kesalahan yang banyak dibuat oleh ibu apabila mereka menyusu bayi mereka adalah supaya mereka terlalu dekat dengan diri mereka sendiri. Adalah tepat untuk menjaga anak kecil itu ketat dan mengelilinginya dengan lengan sehingga ia tidak tergelincir, tetapi ia tidak boleh dipaksakan. Penyusuan susu ibu mestilah momen bersantai untuk ibu dan bayi dan kedua-duanya mesti berasa selamat dan selamat. Sekiranya anda takut akan kejatuhan kanak-kanak itu, letakkan kusyen di bawahnya, supaya anda boleh bergerak dengan lebih mudah. Pergerakan, bagaimanapun, mesti sentiasa tenang, tanpa sebarang keagresian.

Perhatikan apa-apa kelakuan yang tidak normal pada bayi baru lahir

Semasa pemakanan botol, ibu mesti selalu menghadapi anak. Kedudukan ini adalah asas kerana hanya dengan melihat bayi yang baru lahir dapat memahami jika semuanya berjalan lancar atau jika ia menunjukkan tanda-tanda kegelisahan. Sering kali, apabila anda tidak berasa selesa atau susu tidak mengalir dengan baik, bayi cenderung untuk mengerutkan matanya atau mengerutkan kening. Pada tanda awal ketidakselesaan berhenti menyusu dan memahami apa masalahnya. Kanak-kanak dalam kebanyakan kes menunjukkan masalah untuk menelan atau, bagaimanapun, mungkin menunjukkan masalah disebabkan oleh aliran susu yang berlebihan yang memaksa dia untuk menelan terlalu cepat. Dalam hal ini jangan teragak-agak untuk berhenti sejenak. Menyusukan memerlukan empati, sambungan, harmoni dengan kanak-kanak. Kanak-kanak akan menghantar isyarat bahawa anda mesti tahu cara mentafsirkannya.
Saya juga mengesyorkan membaca artikel ini: //genitorichannel.it/allattamento/come-usare-il-biberon-quando-si-allatta.html.
Saya harap panduan ini mengenai bagaimana untuk meletakkan bayi kepada suapan botol adalah berguna.

Tips

Jangan lupa:

  • Sentiasa nonton bayi semasa penyusuan supaya anda dapat memahami dari ungkapannya jika semuanya berjalan lancar
  • Pastikan anak ayam sentiasa diisi dengan susu
  • Membalas pipi bayi untuk menariknya untuk menghisap
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk menyembuhkan buatan dengan botol
  • Bagaimana untuk menyediakan makanan dalam botol kepada anak anda

Video: Bayi nak susu