Bagaimana untuk menyediakan bayi baru lahir untuk perjalanan dari hospital ke rumah


Meletakkan kanak-kanak ke dalam dunia sentiasa membuat sedikit rasa takut untuk semua ibu masa depan. Namun ia adalah momen yang paling dinanti-nantikan walaupun oleh dads yang tidak sabar. Jika anda adalah salah seorang yang bertuah yang menggunakan prosedur semulajadi, anda akan tinggal di hospital...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Letakkan dunia di dunia bayi sentiasa mencipta sedikit rasa takut kepada semua ibu masa depan. Namun ia adalah saat yang paling dinanti-nantikan oleh ayah tidak sabar. Jika anda adalah antara orang yang bertuah yang menggunakan prosedur semula jadi, anda akan tinggal di hospital selama beberapa hari. Pada masa ini, anda akan dapat membiasakan diri dengan bayi anda dan menerima nasihat daripada bayi perempuan. Dua hari berlalu dengan cepat. Oleh itu, anda perlu menyediakan bayi untuk perjalanan dari hospital di rumah. Inilah cara untuk mengatur diri anda sepenuhnya.

diperlukan

  • Pakaian sesuai untuk suhu luar
  • Portainfant
  • lampin
  • Wipes

Bawa kanak-kanak secukupnya untuk perubahan suhu

Untuk menghadapi perjalanan dari hospital ke rumah, pertimbangkan perubahan suhu. Oleh itu, gaunkan anak dengan betul. Sekiranya ia sangat sejuk di luar, pasti memilih baju bodoh lengan panjang, kaus kaki wol dan pakaian chenille atau sweatshirt. Lengkapkan pakaian bayi yang baru lahir dengan topi, untuk menutup kepala dan telinga dengan baik. Sekiranya suhu agak ringan, pilih badan dengan lengan pendek, kaus kaki kapas, dan kain kapas yang disikat. Jaket atau jaket sukar dipakai untuk bayi baru lahir. Oleh itu, untuk menghadapi perjalanan dari hospital di rumah, bungkusnya dalam penutup hangat dalam bulu atau kapas, mengikut musim.

Letakkan bayi di pintu enfant

Kasut tidak diperlukan. Malah, pakaian bayi hampir selalu menutup kaki. Bapa perlu membawa pulang pintu enfant untuk meletakkan bayi untuk perjalanan pertamanya dari hospital ke rumah. Sudah pasti masa yang menarik, tetapi jangan terlepas. Jangan bawa bayi di tangan anda, untuk mengelakkan pukulan udara dan bakteria berbahaya. Juga, sebelum menangani perjalanan di dalam kereta, ubah lampin. Prosedur ini berguna untuk perjalanan yang jauh lebih panjang. Juga diaktifkan untuk memberi makan supaya tidak berhenti dalam perjalanan ke rumah. Laluan mesti diikuti dengan tenang dan tanpa kelajuan yang berlebihan.

Ambil langkah keselamatan untuk perjalanan kereta

Untuk perjalanan kereta selamat dari rumah sakit tidak bergerak bayi yang baru lahir dari pintu enfantnya. Oleh itu, letakkan di tempat duduk dan selamatkannya dengan tali pinggang keledar. Walau bagaimanapun, peranti baru dibekalkan dengan tali pinggang keledar khusus untuk disambungkan ke tempat duduk belakang kereta. Sudah tentu, sepanjang perjalanan anda, anda tidak perlu meninggalkan bayi anda sendiri. Duduk di sebelah kanak-kanak untuk apa-apa kemungkinan. Ia sebenarnya boleh rosak secara tidak sengaja. Anda kemudian perlu campur tangan supaya anak itu tidak lemas. Akhirnya tiba di rumah, bayi yang baru lahir akan merasai kehangatan dan kasih sayang semua orang yang tersayang.

Tonton video itu

Bagaimana untuk menyediakan bayi baru lahir untuk perjalanan dari hospital ke rumah: bayi

Tips

Jangan lupa:

  • Di dalam kereta, ibu perlu duduk dekat dengan kanak-kanak itu untuk mengelakkan kejadian yang tidak menyenangkan
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk menyediakan beg pakaian untuk acara gembira.
  • Bagaimana untuk mengatur perjalanan kereta api dengan bayi baru lahir
  • Bagaimana untuk menghiburkan kanak-kanak melalui udara
  • 5 buah buku untuk kanak-kanak mengenai tema perjalanan

Video: LAHIRAN ADIK BABY!! (ST CAROLUS GADING SERPONG - 7 AUG 2016)