Bagaimana untuk menyediakan anak untuk hari pertama tadika


Hari pertama suaka suaka tiba untuk semua orang dan banyak ditunggu-tunggu dan banyak ditakuti oleh kedua-dua ibu dan anak-anak: banyak soalan yang biasanya wanita (sentiasa berlebihan dan takut walaupun oleh peristiwa semula jadi) diletakkan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

The fateful hari pertama suaka datang untuk semua orang dan sangat ditunggu-tunggu dan banyak ditakuti oleh kedua-dua ibu dan ibu kanak-kanak: banyak soalan yang wanita (biasanya berlebihan cemas dan takut walaupun oleh kejadian semula jadi) biasanya bertanya ketika mereka hendak menemani anak itu posting sebenar pertama dari ibunya.
Dalam panduan yang baik dan praktikal berikut dijelaskan dengan baik dalam langkah-langkah seterusnya dan yang saya harap akan sangat berguna, saya akan memberi anda beberapa petua penting mengenai cara menyediakan kanak pada hari pertama daripada tadika.

Keluasan dalam penyisipan

Memasuki dunia sekolah nurseri menandakan satu langkah yang sangat penting dalam kehidupan kanak-kanak, kerana ia mewakili perpisahan pertamanya dari ibunya dan mungkin dari lingkungan hidupnya, atau langkah awal menuju otonomi sendiri.
Masa ini sangat luar biasa dan sukar, mencetuskan satu set keseluruhan emosi yang melibatkan kedua-dua ibu bapa dan kanak-kanak: lebih-lebih lagi, supaya segala-galanya berlaku tanpa trauma besar, kehadiran graduan tertentu diperlukan dalam memasukkan dalam konteks konteks baru kanak itu adalah wilayah yang masih tidak diketahui dan akan diterokai sepenuhnya.

Penyediaan anak itu

Untuk bersiap-siap untuk acara itu, perlu menyediakan kanak-kanak itu beberapa waktu sebelum ini, melibatkannya dalam keputusan mengenai tadika: Oleh itu, pergi bersama-sama untuk melawatnya pada hari hari terbuka (umumnya dianjurkan sekitar bulan Jun), melihat semua tempat-tempat (dari bilik darjah ke taman dan sehingga permainan).

Adaptasi kepada keadaan

Setiap kanak-kanak mempunyai masa sendiri untuk menyesuaikan diri dengan situasi baru dan cara sendiri untuk bertindak: janganlah terpesona oleh orang yang akan memberitahu anda bahawa anak mereka pergi ke tadika yang tersenyum setiap hari, tetapi bersiaplah untuk bertentangan dengan tepat: beberapa anak akan menangis dan mereka akan menangis selama beberapa minggu sebelum meletak jawatan dan membiasakan diri; orang lain akan memohon supaya tidak meninggalkan mereka di sana. Orang lain tidak akan makan dan mendapati diri mereka menangis ketika keluar dari tadika.

Pengekalan emosi

Walaupun anda telah menjanjikan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak menangis, masa yang paling sukar adalah untuk mengekalkan emosi anda apabila anda menyerahkan anak anda ke tangan orang lain dan anda akan melihatnya memohon supaya anda tidak pergi:
menunjukkan diri anda selamat dan tegas, tanpa pertimbangan atau teragak-agak; menenangkannya dan meyakinkan anda bahawa anda akan kembali ke sini tidak lama lagi. Beri dia ciuman dan pergi dengan tergesa-gesa, tanpa berpusing; sentiasa mengucapkan selamat tinggal sebelum meninggalkan dan jangan melakukannya secara rahsia, kerana kanak-kanak mungkin merasa ditinggalkan. Berikan masa yang tepat untuk meneruskannya dari tadika dan minta dia memberitahu kisahnya, seperti yang anda beritahu dia.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk membantu kanak-kanak bersosial di tadika
  • Bagaimana untuk dilakukan jika kanak-kanak itu tidak mahu pergi ke tadika
  • Bagaimana untuk menyisipkan kanak-kanak itu di tadika
  • Nursery: bagaimana menguruskan pemisahan dari ibu

Video: Tips on how to identify good teachers or good childminders from bad ones