Bagaimana untuk menyediakan pembaptisan anak anda


Hanya beberapa bulan yang berlalu sejak lahir atau hampir setahun, hampir semua ibu bapa mula, lambat laun, untuk memikirkan pembaptisan bayi mereka. Sesetengah ibu bapa hidup saat ini sebagai persembahan rasmi...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Hanya beberapa bulan yang berlalu sejak kelahiran atau hampir setahun, hampir semua ibu bapa mereka mula, lambat laun, untuk memikirkan pembaptisan sendiri bayi.
Sesetengah ibu bapa hidup seperti ini persembahan rasmi daripada kecil mereka ke keseluruhannya masyarakat, bukan hanya bulatan ahli keluarga lebih dekat. Masa ini boleh sebab kebimbangan yang kuat, terutamanya untuk ibu. Oleh itu, adalah baik untuk mengingati beberapa mata penting untuk menyediakan pembaptisan anak anda dan menjadikan peristiwa ini menjadi satu hari yang tidak dapat dilupakan.
Inilah cara untuk mempersiapkan pembaptisan bayi anda.

Pilihan tempoh itu

Pertama sekali, untuk menyediakan pembaptisan anak anda, adalah penting untuk menentukan bulan dan tarikh.
Untuk titik pertama, bulan itu, ia adalah pilihan yang anda boleh membuat bebas, seperti yang anda suka. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa kanak-kanak, terutama dalam beberapa bulan pertama kehidupan, tidak dapat diramalkan. Oleh itu, dinasihatkan untuk memilih bulan-bulan terpanas, di mana mereka pada umumnya lebih baik dan berkemungkinan kurang sakit.
Bagi pilihan tarikh, anda akan terikat dengan kemungkinan bahawa paroki anda akan memberikan anda. Sebenarnya, kebanyakan paroki menubuhkan kalendar untuk Pembaptisan pada awal tahun (biasanya satu hingga dua minggu setiap bulan). Oleh itu, adalah perlu untuk memanggil imam paroki untuk menilai tarikh yang ada.
Malah masa fungsi itu biasanya diputuskan oleh gereja, tetapi pada amnya ia lewat pagi atau petang.
Dalam banyak kes, lebih banyak pembaptisan disambut pada masa yang sama, tetapi ia adalah berdasarkan budi-bicara imam untuk mengatur pembaptisan pada tarikh yang lain.
Sekiranya anda fikir anda ingin merayakan pembaptisan anak anda di paroki selain dari kepunyaan, nasihatnya adalah untuk berhubung dengan seberapa segera yang mungkin dengan imam paroki anda, kerana mereka boleh berkhidmat dengan permit yang berbeza.

Pilihan dari godfather atau ibu tiri

Tidak kurang pentingnya, dalam penyediaan pembaptisan anak anda, adalah memutuskan sang godfather dan ibu nenek. Pilihan yang perlu dilakukan ibu bapa bersama-sama.
Nama-nama tersebut akan dilaporkan kepada imam paroki apabila tarikh itu dipilih.
Biasanya ia dikehendaki bahawa mereka tidak dipisahkan dan / atau bercerai, bahawa mereka tidak bersekongkol dan bahawa mereka telah melakukan Pengesahan.
Permintaan ini dibuat kerana angka-angka yang anda pilih untuk peranan ini akan menjadi tugas menjadi panduan rohani anak anda untuk kehidupan.

Bagaimana untuk menganjurkan parti

Pada ketika ini, anda perlu memilih gaya untuk perayaan tersebut.
Sesetengah memilih untuk parti yang sangat besar, hampir dengan gaya perkahwinan. Lain-lain untuk parti yang lebih sedap, intim dan mungkin kos rendah.
Buat pilihan ini pada mulanya supaya tidak kembali ke sini, dengan cara ini anda akan menjimatkan masa dan usaha. Perlu diingat beberapa perkara penting: bilangan tetamu, lokasi yang anda pilih untuk perayaan dan akhirnya, tetapi tidak kurangnya, ketersediaan ekonomi anda.
Sebaik sahaja anda membuat semua pilihan anda akan lebih mudah dan hampir automatik.
Anda boleh memilih restoran klasik, atau memilih bufet yang kurang mencabar dan mungkin dianjurkan oleh katering. Tidak ada yang menghalang anda memilih rumah anda sebagai lokasi.
Ingatlah bahawa pilihan itu juga bergantung pada masa upacara, sama ada pagi atau petang.

Pilihan pertunjukan perkahwinan

Nikmat yang ada di pasaran adalah yang paling pelbagai, tetapi kebelakangan ini lebih banyak dan lebih banyak keluarga yang memilih untuk memberikan foto yang kecil / mungkin digabungkan dengan bingkai foto.
Ramai juga memilih item yang berkaitan dengan pasaran perdagangan adil atau persatuan kemanusiaan, untuk menggabungkan perniagaan dengan keseronokan.
Sekiranya anda baik dalam teknik mengait atau dalam teknik artistik manual lain, anda dinasihatkan untuk membuat nikmat anda secara sendiri, untuk mendapatkan memori asal dan unik.
Untuk menyelesaikan gula-gula, apa sahaja, anda tidak boleh melepaskan gula-gula. Yang dalam kes ini mungkin biru atau merah jambu. Dan nota nama yang dirayakan. Walaupun dalam kes ini jika anda mempunyai ketangkasan yang baik, anda boleh memikirkannya, menulis dengan tangan.
Anda boleh menyimpan gaya kad jemputan yang telah anda buat sebelum ini, atau membuatnya dengan cara yang berbeza, selaras dengan pilihan yang dipilih.

Tips

Jangan lupa:

  • Lebih baik berpakaian dengan cara praktikal, walaupun elegan. Dengan kanak-kanak risiko mendapat kotor sentiasa tinggi.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • 5 idea hadiah untuk ibu bidadari dan bapak baptisan
  • Cara memilih pakaian untuk pembaptisan

Video: Sadis ibadah kebaktian minggu di gereja GBI kota Medan di Protes warga minta untuk di bubarkan