Bagaimana untuk menunjukkan neopapa di sebelah kami yang kami menghargainya


Selalunya ayah adalah subjek jenaka di antara kita ibu, tetapi kita harus mengakui bahawa tanpa mereka hidup kita akan menjadi lebih teruk. Jadi, mari kita lihat bagaimana untuk menjadikan mereka memahami betapa pentingnya mereka kepada kami

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk membantu ayah yang baru?

Dalam ucapan antara ibu, Ayah sering menjadi topik jenaka sarkastik: agak munasabah bahawa jika mereka melahirkan mereka, manusia akan punah untuk seketika, dan juga benar bahawa ramai daripada mereka panik hanya untuk melaksanakan tugas-tugas yang mewakili normalisasi. tetapi ia juga benar bahawa ia sendiri akan menjadi lebih buruk, dan kita tahu. Jadi kenapa, buat sekali, tidakkah kita melakukan sesuatu untuk membuatnya merasa dihargai atau memberinya tangan dalam peranan barunya?

  • Tulis kepadanya tiket

Ia juga akan menjadi idea yang paling remeh, tetapi untuk neo-pop yang agak keliru - atau mungkin sangat pasti menjadi ibu bapa terburuk yang pernah dilahirkan - untuk mengetahui bahawa pasangannya berfikir bahawa dia melakukan pekerjaan yang baik dan bukannya akan memberi dia kegembiraan dan bantuan.

Nasihat untuk neopapas
  • Tekan dia untuk bercakap

Ramai lelaki tidak mempunyai audio, atau lebih baik; mereka dengan senang hati akan bercakap tentang subjek cahaya, berhati-hati mengelakkan isu-isu yang paling penting kepada mereka: tidak pernah menunjukkan kelemahan mereka, malangnya pada awal tahun 2015 mitos macho masih sukar mati. Oleh itu, mari kita tanya soalan langsung: apakah perkara-perkara yang anda paling takut, jadi anda merasa lebih tidak mencukupi sebagai ibu bapa? Semasa beg mengosongkan, mari tunjukkan bagaimana cara menjadikannya menjadi kekuatan.

  • Pertimbangkan keperluan anda

Apabila kita perlu membeli barang-barang yang akan kita gunakan, seperti kereta dorong, kita belajar untuk mempertimbangkan juga pandangannya: model mana yang anda anggap paling selesa, lebih sesuai dengan keperluan dan citarasa anda? Pastinya dia akan senang terlibat, dan mungkin dia juga akan mendesaknya untuk pergi ke taman dengan bayi lebih kerap.

  • Tunjukkan kepadanya apa jenis ayahnya

Dari Puan Doubtfire ke Mengejar kebahagiaan, sejarah pawagam penuh dengan filem-filem yang menceritakan kisah indah ayah dan anak-anak. Kami memilih yang mana protagonis menghampiri dia dengan lebih berhati-hati, dan memberikannya kepadanya pada ulang tahun yang akan datang.

  • Letakkan dia dengan bapa lain

Kami ibu umumnya mempunyai lebih banyak peluang untuk mengenali wanita lain dalam keadaan yang sama. Tetapi wanita-wanita yang sama ada di belakang mereka beberapa rakan-rakan yang akan melalui fasa yang sama, yang mungkin boleh mengambil keselesaan dan keselamatan dari konfrontasi... dan dari "jahat jahat" yang terkenal! Nah kemudian datang makan malam, makanan ringan dan lawatan hari Minggu dengan ibu bapa baru.

Kemurungan postpartum juga mempengaruhi bapa
  • Hadiah rohani

Dia memberi kita perubahan untuk satu malam? Langkah kecil untuk lelaki itu, langkah besar untuk neopapa. Marilah kita memberi ganjaran kepadanya dengan kadbod bir kegemarannya, atau memesan pizza yang dia suka, secara ringkasnya kita menunjukkan bahawa dia sekurang-kurangnya mengiktiraf usaha itu - dan siapa tahu, ini tidak memotivasinya untuk melakukannya lagi!

  • Hadiah istimewa

Berikut adalah pemikiran yang sangat istimewa untuk membuatnya ditemui di meja: pasu yang mengandungi beberapa kad yang memperlihatkan sifat-sifat yang kita cintai kebanyakannya dan kita berharap anak-anak kita akan mewarisi atau menganggap contohnya. Mana-mana ibu bapa sepatutnya, untuk momen keputusasaan yang tidak dapat dielakkan.

Video: