Bagaimana untuk bertindak balas apabila dia memberitahu anda bahawa dia mengandung


Bagaimanakah seorang lelaki harus bertindak apabila dia mendapati bahawa pasangannya mengharapkan bayi? Inilah yang perlu dilakukan dan apa yang perlu dielakkan

Dalam Artikel Ini: ANDA BERSETUJU, APA YANG PERLU. Apakah cara terbaik untuk bertindak apabila anda mendengar berita ini, namun tidak dijangka?
1) Tetap tenang
Walaupun kehamilan telah diambil kira lebih kurang, mempunyai kepastian "hamil" adalah kejutan: apatah lagi jika ia adalah satu kejutan. Mungkin dia adalah keliru dan seperti kecewa seperti anda, jadi elakkan panik lebih jauh, bernafas dengan mendalam dan pastikan saraf anda stabil.
BACA JUGA: Perkara yang perlu diketahui jika pasangan anda hamil
2) Mendengar
Rasa apa yang anda katakan akan memberi anda peluang untuk mendapatkan sedikit kejelasan. Jika anda melakukannya, cuba pada masa yang sama untuk benar-benar mendengar apa yang anda katakan. Mengetahuinya dari sebelum anda, sama ada hari atau jam, anda akan mempunyai peluang untuk membuat refleksi anda dan sangat penting untuk berkongsi dan bercakap tentangnya. Oleh kerana anda pasti terlibat, anda mempunyai hak untuk mengetahui bagaimana anda mengetahui, dan anda pasti 100%.
3) Ambil tanggungjawab
Dengan wanita yang kini mengandung anda mempunyai hubungan, jadi anda perlu mengambil tanggungjawab segera. Walaupun tidak ada perkahwinan atau bersekedudukan, dan mungkin kehamilan ini datang tanpa diduga setelah kisah yang tidak terlalu lama, adalah tugas anda untuk menjaga situasi dan menyatakan ketersediaan anda. Sokongan anda adalah berharga!
BACA JUGA: Daripada pasangan kepada keluarga: peranan bapa 4) Dan awak?
Ok, tindak balas pertama adalah manual, tetapi sekarang bahawa anda sendiri anda perlu melihat ke dalam dan mengambil beberapa soalan. Sejauh manakah anda merasa tidak mencukupi dan pada asasnya tidak bersedia untuk membesarkan anak? Adakah anda suka pasangan anda cukup untuk membentuk keluarga yang sebenar dengannya? Jika anda mempunyai keraguan, cari cara yang betul untuk menyatakannya. Siapa tahu bahawa penjelasan dan "jawapan" tidak datang sendiri.

dia-dan-hamil-apa-do


5) Perkara yang TIDAK lakukan
Ia pastinya meninggalkannya sahaja. Ia adalah masa yang sangat halus bagi mana-mana wanita, bahkan mereka yang secara sedar mencari anak dalam hubungan yang solid. Walaupun anda pasti anda tidak mahu keluarga dengannya, anda mesti menyokongnya dalam semua cara yang mungkin dan membuat setiap keputusan bersama.
BACA JUGA: Peranan bapa dalam kehamilan dan selepas bersalin
6) Menjadi rasional
Sekalipun situasi itu tidak memudahkan, perlu untuk menggunakan kepala, yang mungkin bermaksud, contohnya, memutuskan untuk melakukan cohabit atau tidak, berdasarkan apa yang lebih baik (atau lebih buruk). Pada masa yang sama adalah baik untuk meminta pertolongan, bergantung kepada rakan, keluarga atau perkhidmatan untuk menguruskan keadaan dengan cara yang terbaik: ia adalah kehidupan yang kita sedang bercakap tentang
7) Kepekaan dan empati
Anda mempunyai bayi anda di pangkuan anda: realiti yang sukar dicerna, tetapi anda perlu mengambil kira dan belajar (jika anda belum) menjadi lebih sensitif dan empati terhadap pasangan anda, masuk ke dalamnya dan jangan biarkan diri anda diseret dari ketakutan dan mementingkan diri sendiri. Hanya dengan cara ini kamu semua akan keluar pemenang!

Video: KEPLER 186F - LIFE AFTER EARTH - Documentary Science #Advexon