Bagaimana untuk mengambil lampin pada waktu malam untuk bayi anda


Mampu mengenal pasti masa yang tepat di mana kita boleh mengeluarkan lampin malam untuk bayi kita adalah sesuatu yang sangat halus. Sebenarnya, ini adalah tindakan akhir siri kebiasaan yang telah membuat tanda dengan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mampu mengenal pasti masa yang tepat di mana kita boleh membuangnya lampin malam kepada kami bayi ia sesuatu yang sangat halus. Sebenarnya, tindakan akhir siri kebiasaan yang telah dibuat sendiri untuk beberapa waktu. Apabila kanak-kanak, pada siang hari, akan berjalan dengan selamat tanpa kain yang kita boleh mengujinya pada waktu malam, meneruskan secara beransur-ansur dan menggunakan beberapa langkah berjaga-jaga yang akan memberi manfaat kepada pemenuhan yang baru langkah. Sekiranya niat anda adalah untuk memahami bagaimana untuk membuangnya lampin pada waktu malam kepada kamu bayi, anda hanya perlu membaca nasihat dalam langkah seterusnya panduan ini.

diperlukan

  • dua lembaran biasa
  • dua helai wax
  • perubahan: panties dan topi tangki
  • banyak kesabaran

Memahami jika kanak-kanak sudah bersedia

Pertama sekali penting untuk difahami jika bayi sudah siap. Oleh itu, jika kanak-kanak itu mengenali rangsangan pada siang hari, dia kini perlu belajar untuk bangun saat dia mengenalinya pada waktu malam. Sesungguhnya ia akan menjadi sukar, kerana dalam tidur bayi itu dalam keadaan tidak sedarkan diri. Tanda yang paling penting bahawa ia sudah bersedia untuk tidur hanya dengan seluar dalam adalah kain kering pada waktu pagi. Oleh itu, apabila anda bangun kering selama tiga hari berturut-turut, kami boleh mula melepaskan lampin pada waktu malam.

Melaksanakan tindakan pencegahan sebelum tidur

Marilah kita cuba memahami bagaimana kita dapat membantu kanak-kanak. Pertama sekali, mari pastikan anda minum banyak pada waktu siang dan sedikit pada waktu petang. Kami menjangkakan masa makan malam dan menghabiskan sedikit masa sebelum tidur, supaya saya dapat meluangkan masa sebelum, selepas makan malam, dan sebelum berehat. Mari kita hindarkan dia minum susu sebelum tidur, kerana ia akan merangsang peeing malam. Walau apa pun, kami menyimpan perubahan di hujung jari anda: seluar dan seluar dalam. Pada ketika ini kami menyediakan tempat tidur dengan lembaran yang dilapisi diletakkan di bawah helaian, dan kemudian, di atas, kami meletakkan satu lagi lilin dan masih satu helai kapas. Dengan berbuat demikian, jika anda tidur di tempat tidur, ia akan mudah untuk menghilangkan dua lapisan basah, sementara lembaran kering akan siap dibawahnya. Dengan cara ini, lebih-lebih lagi, tilam tidak akan basah dan pada keesokan harinya hanya lembaran akan dibasuh. Sekiranya mungkin, lebih baik memilih musim panas, yang akan memudahkan kami dalam perubahan malam, kerana bayi akan berehat di dalam seluar dalam dan tangki dan kami tidak akan berhenti tidur ketika kami menukarnya. Kami kemudian boleh membasuhnya secara langsung keesokan harinya.

Terangkan kepada anak bahawa pada waktu malam dia akan mengecut di dalam tandas

Setelah bayi diletakkan di tempat tidur, mari kita jelaskan kepadanya bahawa dia tidak mempunyai lampin lagi dan ketika gelap, dia dapat menggunakan toilet, yang akan terletak tepat di sebelah ranjangnya, untuk kencing. Malah, meletakkan di dalam bilik, tidak jauh dari dia, tandas akan mengurangkan masa antara rangsangan dan pengusiran. Di samping itu, kami meninggalkan cahaya malam untuk membantu bayi bangun. Kami sentiasa mengekalkan sikap yang tenang dan koheren, juga meminta kerjasama ahli keluarga yang lain dan, akhirnya, pengasuh. Menjadi tenang dan tidak terburu-buru pasti akan membantu kita untuk berehat dan memperoleh kebiasaan baru ini dengan cara yang semulajadi. Sekiranya berlaku basah di tempat tidur, ia akan menjadi tugas kami untuk meyakinkannya dan menjelaskan bahawa ia boleh berlaku. Perlu diingat bahawa jika kanak-kanak itu tenang dan tidak hidup bersalah, hasilnya akan tiba lebih cepat daripada yang dijangkakan.

Tonton video itu

Bagaimana untuk mengambil lampin pada waktu malam untuk bayi anda: pada

Tips

Jangan lupa:

  • Jangan berputus asa
  • Jangan terburu-buru
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Keluarkan lampin
  • Tidur tanpa lampin
  • 10 tips untuk memahami apabila ia adalah masa yang tepat untuk mengeluarkan lampin

Video: Cara Cepat Menidurka Bayi Agar Tidur Nyenyak