Bagaimana cara mencela kanak-kanak tanpa trauma


Berapa kerap kali anak anda mempunyai bunyian, berteriak dengan kuat, memukul kakinya atau melancarkan lantai? Berapa kali kita cuba, menggunakan cara yang baik, untuk menenangkannya tanpa berjaya? Dan berapa kali...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Berapa kali ada yang berlaku pada anda? bayi melakukan keinginan, menjerit dengan kuat, memukul kakinya atau berguling di atas tanah? Berapa kali kita cuba, menggunakan akhlak yang baik, untuk menenangkannya tanpa berjaya? Dan berapa kali kita berada di ambang kehilangannya kesabaran ke titik memberikan "tamparan" yang baik? Berapa kali kita telah melakukannya dan kemudian menyesalinya? Ia benar-benar sangat sukar untuk memahami apa yang berlaku cara yang lebih baik untuk berkelakuan dalam perkara ini keadaan. Seseorang berkata bahawa saya kanak-kanak harus sentiasa diambil dengan "baik" dan tanpa alasan "disentuh", ada orang yang mengatakan bahawa "tamparan" kadang-kadang membantu untuk mendorong seorang anak untuk tidak bertindak lebih dalam cara yang pasti. yang belajar mengenainya benar-benar banyak dan dalam langkah-langkah seterusnya panduan ini, kita akan berusaha untuk memahami dengan lebih baik bagaimana ia sesuai untuk bertindak dan memarahi kanak-kanak dalam situasi ini tanpa menjana "trauma" dalam kecil kita.

Pertama sekali, perkara pertama yang perlu anda ingat adalah keperluan untuk mencuba dan bercakap banyak dengan anak anda. Luangkan masa dengannya dan cuba memahami apa pandangannya tentang dunia, cuba datang ke pengantaraan (jika anda melakukan ini, anda akan mendapat ini) yang memberi ganjaran kepada orang awam. Mengajar kanak-kanak itu untuk menerima had mereka, untuk menghormati keperluan mereka sendiri tetapi juga orang lain. Ia sangat penting untuk membuatnya memahami mengapa kelakuannya salah, dan untuk menunjukkan kepada anak mengapa isyarat tertentu tidak dapat diterima.

Beri anak kecil hukuman kecil, seperti kehilangan sesuatu yang sangat disukainya, tetapi cuba membuatnya memahami sebab-sebab ketentuan ini dan ada batas tingkah laku yang tidak boleh dilampaui. Adalah penting bahawa kanak-kanak memahami bahawa dalam kehidupan relasional adalah perlu untuk membuat pengorbanan untuk mendapatkan hasil. Pada masa ini memarahi kanak-kanak perlu mencerminkan dan mencerminkan, jadi adalah penting untuk mengetepikan topik dan terutama cara teruk yang anda bercakap.

Ia mengajar kanak-kanak nilai kuasa, keupayaan untuk mengetahui bagaimana mengenakan dengan saling menghormati. Dan tidak ada cara yang lebih baik untuk mengajarnya daripada memberikan contoh yang baik kepada anak untuk melihat bahawa anda, sebagai orang tua yang berwibawa, tidak pernah autoritarian, mampu, dan juga dialog juga tahu cara mengenakan anda. Ini penting bukan sahaja untuk menghormati anda, tetapi terutamanya untuk pendidikan kanak-kanak, yang akan mempelajari satu pelajaran penting dalam kehidupan. Adalah penting untuk membuatnya memahami bahawa dia adalah seorang anak yang baik, yang masih mempunyai banyak sifat dan kami mempunyai keyakinan dan penghargaan kepadanya. Satu ubat juga terdiri daripada mendesak sehingga kanak-kanak telah menunjukkan kesedaran mengenai kesilapannya. Anda mesti memohon maaf dengan sabitan, tetapi merasa bersedia untuk memohon maaf atas cara yang mendadak atau jika kesilapan itu bukan anak.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Ibu: psikologi

Video: Pistol mainan ternyata dapat menyebabkan cedera mata - TomoNews