Cara menghantar anak ke tempat tidur anda


Tidak hairanlah kanak-kanak gembira mengubah tabiatnya, jadi tiba masanya untuk tidur, ia menjadi sangat rumit. Tidak melakukan kesalahan biasa ibu bapa, iaitu meninggalkan mereka tidur...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Hampir tidak bayi dia gembira untuk menukar tabiatnya, untuk ini masa untuk pergi sendiri katil, ia menjadi sangat rumit. Bukan untuk melakukan tuhan-tuhan yang paling biasa kesalahan ibu bapa, iaitu, membiarkan mereka tidur dengan mereka di Latvia, di sini adalah satu panduan ringkas dan penting untuk memahami cara menghantar anak ke tempat tidurnya. Sentiasa bayar banyak perhatian kepada permintaan daripada kanak-kanak dan jangan memaksa mereka untuk mengambil langkah yang sukar ini di hadapan masa. Berikut adalah yang sangat mudah dan amalan panduan mengenai cara menghantar anak ke tempat tidurnya.

Antara keghairahan yang paling biasa kanak-kanak, selalu tidak mahu tidur sendirian di tempat tidur mereka sendiri. Pemisahan dari tempat tidur ibu bapa atau dari buaian, nampaknya semacam pengabaian. Salah satu kaedah utama untuk tidak membiarkan kanak-kanak merasakan pemisahan dari ibu bapa dan perasaan bersendirian, adalah untuk memberi dia mewah mewah bentuk haiwan kesayangan atau kegemarannya. Pada malam pertama, gunakan mainan lembut di tempat tidur anda, supaya ia mengumpul bau mama dan ayah, yang biasa dengannya. Kemudian letakkan mainan boneka yang sama di dalam katilnya, supaya kanak-kanak memeluknya, mendengar bau ibu bapa dan tidak terkejut. Lebih-lebih lagi, ia akan berasa tidak bersendirian di sofa, tetapi di dalam syarikat haiwan kegemarannya.

Seperti yang dapat difahami dengan mudah, berikan persekitaran yang tenang dan berwarna-warni, ia boleh menjadi sangat berguna untuk belajar bersendirian di atas katil tanpa takut. Untuk ini terdapat banyak model lampu malam untuk kanak-kanak, semua warna, reka bentuk dan warna yang diperbuat di dinding dan kadang kala lagu-lagu santai yang manis. Pada mulanya menjaga mereka sepanjang malam, kemudian perlahan-lahan mengurangkan masa, sehingga kanak-kanak telah terbiasa tinggal dalam kegelapan tanpa bimbang.

Pastikan kanak-kanak sentiasa merasa di tengah-tengah pemikiran anda. Atas sebab ini, setiap beberapa jam, pada waktu malam, tetapi hanya pada hari-hari awal, pergi dekat dan membelai atau memberinya ciuman di dahi. Dengan cara ini kanak-kanak akan merasa sensasi berada di tempat tidur anda dan tidak akan terasa hilang. Latihan ini sangat penting walaupun memerlukan sedikit pengorbanan untuk ibu bapa. Jangan beralih lampu kuat semasa fasa ini, jika tidak, anda akan tiba-tiba bangun kanak-kanak itu. Jika persekitaran sangat gelap, ambil lampu suluh berwarna kecil dengan anda.

Tips

Jangan lupa:

  • cuba jangan kehilangan kesabaran dan jangan memarahi anak itu
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • //vivalamamma.tgcom24.it/2011/01/tata-lucia-la-notte-e-notte-bimbi-nel-lettino-a-luci-spente/
  • Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak tidur di atas katil mereka sendiri
  • Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak itu untuk berhenti mengantuk di atas katil

Video: iKON - ‘자체제작 iKON TV’ EP.1-1