Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir


Ibu-ibu baru pada pengalaman pertama dengan bayi kadang-kadang merasa tidak selamat dan takut bahawa semua yang mereka lakukan boleh merosakkan bayi, terutama ketika masih terlalu kecil dan halus. Khususnya yang pertama...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Yang baru ibu pada mulanya pengalaman dengan a bayi Kadang-kadang mereka merasa tidak selamat dan takut bahawa semua yang mereka lakukan boleh mencederakannya bayi, terutamanya apabila ia masih terlalu kecil dan halus. Khususnya, malam pertama boleh sukar tidur dengan aman dengan bayi di buaian. Oleh itu, banyak ibu memutuskan untuk membawa masuk katil dengan dia yang baru lahir dan membuat dia tertidur di sisinya. Malah, amalan ini boleh berbahaya untuk keselamatan kanak-kanak jika anda tidak tahu bagaimana untuk menjaga bayi di dalam katil besar. Berikut adalah panduan yang menjelaskan bagaimana untuk tidur dengan a bayi baru lahir.

diperlukan

  • Katil double yang besar
  • Tilam keras
  • Lembaran mudah

Pastikan kanak-kanak itu tempat untuk tidur dengan selamat

Tempat paling selamat untuk tidur bayi baru lahir adalah buaian. Walau bagaimanapun, pada beberapa kesempatan, mungkin lebih mudah bagi ibu untuk membawanya ke tempat tidurnya. Ini berlaku terutamanya jika anda perlu menyusu. Pada hari-hari awal, sebenarnya, anda perlu memberi makan kepada bayi baru-baru ini dan dalam hal ini, bawalah dengan anda ke Latvia, mengelakkan tekanan bangun. Di samping itu anda pastikan anda tidak terus memindahkan bayi dari katilnya. Tetapi terdapat beberapa langkah berjaga-jaga yang perlu diambil, seperti memastikan bahawa tilam tidak terlalu lembut kerana bayi itu dapat mati lemas. Juga pastikan bahawa tilam mematuhi dengan baik ke kepala katil atau ke dinding. Tiada ruang di mana kanak-kanak itu boleh jatuh.

Elakkan permainan mainan atau anak patung dan bantal tambahan

Caranya ialah menggunakan helaian mudah. Selain itu, untuk tidur dengan selamat dengan bayi yang baru lahir, penting bagi mereka untuk terus tegang. Cara lipatan yang boleh menghalang saluran pernafasan bayi tidak akan terbentuk. Elakkan dari sebarang selimut, bantal dan boneka tambahan atau anak patung. Ingatlah bahawa kanak-kanak itu tidak boleh dibendung kerana ini mungkin menyebabkan terlalu panas.

Letakkan bayi di perutnya

Apabila anda memutuskan untuk mengambil bayi dengan anda di tempat tidur, sebaiknya berpakaian dengan sesuatu yang ringan. Melalui hubungan dengan badan anda, suhunya akan meningkat lebih tinggi dan walaupun dalam kes ini terlalu panas boleh berlaku. Letakkan bayi sentiasa perut sama ada anda tidur di dalam katil atau tidur dengan anda. Dengan cara ini, keteraturan nafas sentiasa boleh dikawal.

Elakkan kanak-kanak lain yang tidur di katil yang sama

Sekiranya, sebagai tambahan kepada bayi yang baru lahir, terdapat anak-anak lain yang lebih tua di rumah, adalah sangat perlu untuk mengelakkan mereka tidur di tempat tidur yang sama. Bahaya adalah bahawa mereka secara tidak sengaja dapat menggulung dan menghancurkan bayi atau menggugurkannya dari tempat tidur. Akhir sekali, ia tidak disyorkan untuk tidur dengan kanak-kanak di atas sofa. Bayi anda boleh terjebak dalam kusyen atau tenggelam ke dalam ruang antara satu bantal dengan yang lain.

Tips untuk diingat

Untuk membuat kesimpulan, kanak-kanak itu tidak boleh tidur dengan kepala di atas bantal tetapi secara langsung di atas kasur dengan kepala di peringkat payudara ibu, supaya memudahkan pemakanan pada waktu malam. Sekiranya ibu mempunyai rambut yang panjang mesti memastikan mereka terikat untuk mengelakkan mereka daripada pergi ke muka dan di sekitar leher bayi.

Tips

Jangan lupa:

  • Jangan sekali-kali meninggalkan kanak-kanak sahaja di atas katil
  • Kanak-kanak tidak boleh tidur dengan perokok
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Apa yang harus dilakukan jika anak itu jatuh dari tempat tidur
  • 5 cara untuk membuat anak anda tidur di dalam biliknya
  • Tidur: kaedah Ferber
  • Bagaimana untuk lulus dari buaian ke tempat tidur: kanak-kanak

Video: Cara Memandikan Bayi Lucu Baru Lahir Sampai Selesai (Bahasa Dayak) - new born baby's first bath