Bagaimana untuk mensteril botol bayi dan bayi


Faktor yang sangat penting dalam kehidupan bayi baru lahir adalah tanpa kebersihan keraguan. Beberapa peraturan pembersihan yang baik membantu kanak-kanak, yang sistem imunnya belum maju dengan baik, untuk mengelakkan masalah kesihatan yang serius. Dalam berikut...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang faktor yang sangat penting dalam kehidupan seorang bayi yang baru lahir tidak mempunyai kebersihan keraguan. Ada yang baik peraturan pembersihan membantu kanak-kanak, yang sistem imunnya belum maju dengan baik, untuk mengelakkan masalah kesihatan walaupun serius. dalam panduan berikutLangkah demi langkah, anda akan dibekalkan dengan tip berguna tentang cara mensterilkannya dengan betul botol dan puting.

Gunakan sterilizer sejuk

Bayi mengambil susu dari botol dan meletakkan beberapa buah dada di mulutnya. Ini memerlukan pembersihan yang berhati-hati untuk menghalang kemasukan patogen. Di pasaran terdapat kaedah yang berbeza untuk mensterilkan botol dan dessert dan peralatan canggih, dapat menjamin kebersihan dan kebersihan. Ini adalah bagaimana sterilizers tiga jenis yang berbeza membuat penampilan mereka di pasaran. Sterilizer sejuk menggunakan air bersama-sama dengan penyelesaian untuk membasmi botol bayi, dada dan mainan kecil.

Ambil kesempatan daripada sterilizer gelombang mikro

Dengan kaedah ini, anda mengelakkan kerosakan pada botol dan susu, dan semua bahan plastik. Walau bagaimanapun, ibu yang paling bimbang menunjukkan kebingungan dalam penggunaan unsur kimia dan tidak menggalakkan kaedah ini. Sterilizer panas menggunakan air mendidih yang dipanaskan oleh elektrik. Ia adalah satu variasi kaedah klasik yang telah ditinjau semula dengan cara teknologi, satu-satunya kesan sampingan yang boleh muncul pada bil elektrik. Sterilizer gelombang mikro menggunakan kedua-dua untuk membasmi kuman. Memandangkan ketuhar gelombang mikro teknologi yang sangat muda tidak, bagaimanapun, mengerutkan dahi oleh semua orang.

Rebus air dengan botol dan dada

Untuk mengikuti kaedah klasik, mula-mula mendidih objek yang akan dibasmi kuman di dalam periuk kecil, kemudian botol dan tekun. Biarkan ia mendidih selama beberapa minit, ia akan memerlukan sekurang-kurangnya dua puluh untuk membunuh semua kuman yang mungkin. Kekosongan air mendidih tidak diragui, apa yang boleh membingungkan kaedah ini adalah akibat daripada haba pada bahan plastik yang sering terdiri daripada botol dan dada. Setiap kaedah memberikan kebaikan dan keburukan dan tugas memilih adalah milik anda. Anda akan memilih apa yang anda suka untuk membasmi botol bayi dan bayi. Ingat untuk menggunakannya dengan kerap tetapi tanpa membesar-besarkan. Anak anda juga perlu mengembangkan sistem imunnya sendiri dan tidak boleh melakukannya jika anda membesar di dalam balang kaca.

Tips

Jangan lupa:

  • Setiap kaedah memberikan kebaikan dan keburukan dan tugas memilih adalah milik anda.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Cara sterilkan botol - Panduan Ibu Bapa
  • 5 cara untuk mensterilkan botol
  • Meringkan botol: apa yang anda perlu ketahui
  • Bagaimana untuk mensterilkan botol dalam microwave
  • Kaedah untuk mensterilkan botol bayi dan pacifier
  • Apa yang perlu dilakukan jika kanak-kanak menolak botol tersebut
  • Bagaimana untuk membersihkan botol

Video: Cara Aman Membersihkan Peralatan Makan Dan Minum Bayi